Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #1 Skrevet 11. november 2015 Anonymous poster hash: c4c7c...ea0
❤lille stjerne❤ Skrevet 11. november 2015 #2 Skrevet 11. november 2015 Ammingen gikk greit for meg, men kan fortelle om grunnene til å ikke amme for de jeg kjenner. Den ene fikk en baby som rett og slett ikke ville ligge ved brystet. Hun bøyde seg unna og skrek og skrek. De var ekstra på sykehuset for å få hjelp til ammingen og prøvde virkelig, men det var bare stress og mor og barn gråt. En på barselgruppa fikk såvidt begynt å amme, men fikk brystbetennelse flere ganger. Masse smerter, høy feber, antibiotika kurer. Måtte ty til flaske innimellom da moren var skikkelig dårlig og etter noen dager fikk de ikke babyen til å ta brystet igjen. Tantebarnet ble født med leppe/ganespalte og kunne ikke suge. En bekjent klarte ikke tanken på amming pga seksuelle overgrep i tenårene og problemer rundt dette, bestemte seg på forhånd for å gi flaske.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #3 Skrevet 11. november 2015 Fikk ikke noe melk Var 3 dager ekstra på sykehuset for å få hjelp til ammingen, men det kom ikke så mye som en dråpe. Jeg har visst en genetisk defekt eller noe. Anonymous poster hash: 76d0f...75d
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #4 Skrevet 11. november 2015 Fordi jeg ble innlagt på sykehuset 1 mnd tilsammem pga sykdom og det "mor/barn-vennlige" sykehuset, som de kaller seg, gadd ikke å hjelpe til med utlån av brystpumpe så mistet melka. Den andre gangen kunne jeg ikke amme pga medisin som går over i morsmelka. Anonymous poster hash: e0a00...32c
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #5 Skrevet 11. november 2015 Hadde ikke nok melk. Stor baby og liten melkeproduksjon. Pumpet og styrte for å øke, men etter 2 mnd måtte jeg gi opp. Baby måtte få mme i tillegg for å bli mett, og ble bare frustrert ved brystet når det ikke kom nok. Anonymous poster hash: e23fe...e1b
MammaTilNick Skrevet 11. november 2015 #6 Skrevet 11. november 2015 Jeg fikk det ikke til. Følte heller ingen kos med amming. Gråt om kveldene i frustrasjon og vonde bryst. Så jeg sluttet etter 1 mnd. Denne gangen kan jeg ikke amme da jeg har operert vekk brystkjertlene mine 😊
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #7 Skrevet 11. november 2015 Jeg fikk kronisk brystbetennelse som ingen leger klarte få bukt med. Da barnet var 3 mnd gammel hadde jeg gått på 6 antibiotikakurer, vært oppe i over 40 i feber annenhver uke, hatt så mye smerter og vært så syk at jeg var helt på felgen. Legen på sykehuset som forgjeves hadde prøvd å hjelpe meg bestemte at dette går ikke, han sendte mannen min på butikken for å handle flasker og morsmelkerstatning og befalte meg å avslutte ammingen. Barsel- og spedbarnstiden skal være litt kos også, ikke bare sykdom..... Anonymous poster hash: ff2fc...c04
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #8 Skrevet 11. november 2015 Barnet var hysterisk hver gang jeg prøvde. Hun ble født via keisersnitt, og jeg har hørt at det kan påvirke ammingen. Jeg prøvde og prøvde, "godt hjulpet" av jordmødre som presset på og rett og slett drog meg i puppene. Følte meg dum, hjelpesløs og mislykket som ikke fikk det til. Prøvde flere ganger om dagen i seks uker, og pumpet for å holde melkeproduksjonen i gang. Etter seks uker måtte jeg starte på en medisin som ikke kunne kombineres med amming, så da bare sluttet jeg. Det var blitt en kilde til frustrasjon og skam så det var en lettelse å få slutte med pumping og prøving. Anonymous poster hash: 0f095...ae5
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #9 Skrevet 11. november 2015 Babyen fikk ikke tak. Prøve naturlig og med ammeskjold, men ungen fikk ikke til rett og slett. På sykehuset stod en sykepleier å dro i puppen, en annen dyttet ungen opp i puppen mens jeg bare gråt og merket at det ikke gikk. De sluttet ikke selvom jeg sa det ikke gikk. Jeg prøvde i 2 uker, men ungen fikk ikke nok mat siden hn ikke fikk tak og det ble mindre og mindre melk så etter bare 2 uker ga jeg meg og gikk over til flaske. Det var vanskelig og så på det som et nederlag for jeg ville så gjerne amme, men det gikk rett og slett ikke Anonymous poster hash: eda53...3a0
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #10 Skrevet 11. november 2015 Med første så prøvde jeg å amme første dagen. Jeg synes det var ekkelt så jeg klarte det ikke. Gikk da over til mme på sykehuset. Med nr 2 så bestemte jeg meg før fødsel om at amming var uaktuelt, fikk tabeletter som stoppet melkeproduksjonen på sykehuset så jeg slapp melkespreng. Anonymous poster hash: 6e35b...fb5
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #11 Skrevet 11. november 2015 Pga medisiner... Jeg fikk en kraftig betennelse og endte opp med å gå på sterk antibiotika i seks uker fra rett etter fødselen. Anonymous poster hash: aaada...a9e
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #12 Skrevet 11. november 2015 Hadde altfor lite melk (de gangene jeg pumpet meg fikk jeg ut 10 ml tilsammen), holdt på med å legge barnet til brystet annenhver time (hun var lite interessert), samt pumpet meg flere ganger om dagen for å få opp produksjonene. Jeg ble helt utslitt av dette ettersom jeg også måtte gi mme pga altfor lite melk, og etter ca 3 måneder ba helsesøster meg om å kutte ut da jeg hadde gjort alt som sto i min makt til å gi mm. Det var en lettelse når jeg kunne innrømme for meg selv at jeg rett og slett ikke hadde evnen til å produsere nok uansett hva jeg gjorde. Alle sier at det bare er å legge til ofte nok så regulere melkeproduksjonen seg selv, men jeg tror ikke forklaringen er så enkel. Det har vært snakket om arvelig betinget, og man begynner å få en viss forsåelse av at arv kan ha noe å si for melkeproduksjon. Ser man på min familie så hadde ikke min mormor nok melk til sine barn, min mor hadde overhodet ikke melk til meg, og mine to søster, og mine to søstre har heller ikke hatt noe særlig melk. Anonymous poster hash: 8db24...33b
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #13 Skrevet 11. november 2015 Med første så prøvde jeg å amme første dagen. Jeg synes det var ekkelt så jeg klarte det ikke. Gikk da over til mme på sykehuset. Med nr 2 så bestemte jeg meg før fødsel om at amming var uaktuelt, fikk tabeletter som stoppet melkeproduksjonen på sykehuset så jeg slapp melkespreng. Anonymous poster hash: 6e35b...fb5 Samme som meg. Prøvde med nr 1 til tross for skadde melkeganger etter brystreduksjon. Fikk det ikke til,babyen ble aldri mett. Det resulterte i betennelse og mye annet stress og jeg følte meg mislykka som ikke fikk det til Med nr. 2 bestemte jeg meg på forhånd at jeg ikke skulle amme, og det er den beste avgjørelsen jeg har tatt. Fikk tabeletter som stoppet produksjonen og var ikke syk en eneste gang etter fødsel Var bare kos! Mett og fornøyd baby og en frisk og feberfri mamma! Nummer 3 som er i magen blir også flaskebarn, denne gang står det også på helsekortet at jeg ikke skal amme. Det er veldig lurt hvis man har bestemt seg på forhånd, da har de som jobber på barsel ikke lov til å spørre om hvorfor man ikke skal amme :-) Anonymous poster hash: dd8f2...d70
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #14 Skrevet 11. november 2015 Jeg hadde ikke nok melk og mistet mer og mer av melka. Så babyen fikk ikke nok mat, gikk ikke opp nok i vekt og skrek hele tida av sult fram til første flaska - da ble den lille endelig god og mett. Anonymous poster hash: 520e9...525
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå