Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #1 Skrevet 11. november 2015 Hjelp.. Jeg aner ikke hva vi skal kjøpe/ønske til vårt yngste barn på 1,5. Hun har en storesøster, og dermed alle tenkelige leker. Klær har hun også nok av, i alle fall for det neste året. Sko har hun også i den str hun bruker nå og neste. Noen ideer? Jeg ser at det er hyggelig med nye ting, men hvor mye duplo trenger vi liksom? Samme med klær, hun får jo nytt om det er noe hun trenger - men det er vanskelig å forutsi. Anonymous poster hash: 04030...981
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #2 Skrevet 11. november 2015 Hva med gavekort på lekeland, svømmehall eller kino? Utkledningsdrakter? Strikker/hårspenner? Sykkel? Akebrett? Cd-spiller, cd'er og hodetelefoner? Ryggsekk? Anonymous poster hash: 58c2b...442
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #3 Skrevet 11. november 2015 Sovepose, spikkekniv, løpesykkel, bøker balanseleker(bobles eks.), tovet sitteunderlag til tur, rørospledd. trenger ikke være noe hun må bruke akkurat nå Anonymous poster hash: ce695...553
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #4 Skrevet 11. november 2015 Vi gir forresten bare en liten, symbolsk ting til vår 1,5 åring. Nr 3 i rekken, vi har ALT, og jeg orker ikke kjøpe masse bare for at det skal være likt. Anonymous poster hash: ce695...553
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #6 Skrevet 11. november 2015 Hva med gavekort på lekeland, svømmehall eller kino? Utkledningsdrakter? Strikker/hårspenner? Sykkel? Akebrett? Cd-spiller, cd'er og hodetelefoner? Ryggsekk? Anonymous poster hash: 58c2b...442 Gavekort på lekeland er midt i blinken ☺️ Takk.. Vi flytter om 6mnd, men lekeland får vi nok brukt før den tid. Anonymous poster hash: 04030...981
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #7 Skrevet 11. november 2015 Sovepose, spikkekniv, løpesykkel, bøker balanseleker(bobles eks.), tovet sitteunderlag til tur, rørospledd. trenger ikke være noe hun må bruke akkurat nå Anonymous poster hash: ce695...553 Takk, fører opp ett par ting på listen ☺️ Anonymous poster hash: 04030...981
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #8 Skrevet 11. november 2015 Vi sparer på sølvtøy, det er varig☺️ ☺️ Det er det jo, men er ingen fan av sølvtøy. Har selv, men tar det aldri fram. Ender nok opp med å selge, må bare finne det igjen. Godt mulig jeg har mista det mellom alle flyttingene også. Anonymous poster hash: 04030...981
Optatium Skrevet 11. november 2015 #9 Skrevet 11. november 2015 Vi sparer på sølvtøy, det er varig☺️☺️ Det er det jo, men er ingen fan av sølvtøy. Har selv, men tar det aldri fram. Ender nok opp med å selge, må bare finne det igjen. Godt mulig jeg har mista det mellom alle flyttingene også. Anonymous poster hash: 04030...981 Godt mulig du har mistet det?! Kjære vene. Hvem har gitt deg sølvtøyet? Ingen respekt for avsender? Eller vet du ikke hva det koster? Jeg syns sølvtøy hører med når jeg dekker til fest og høytid. Pusser aldri, er jevnlig i bruk og sa trenger man ikke det.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #10 Skrevet 11. november 2015 Vi sparer på sølvtøy, det er varig☺️☺️ Det er det jo, men er ingen fan av sølvtøy. Har selv, men tar det aldri fram. Ender nok opp med å selge, må bare finne det igjen. Godt mulig jeg har mista det mellom alle flyttingene også. Anonymous poster hash: 04030...981 Godt mulig du har mistet det?! Kjære vene. Hvem har gitt deg sølvtøyet? Ingen respekt for avsender? Eller vet du ikke hva det koster? Jeg syns sølvtøy hører med når jeg dekker til fest og høytid. Pusser aldri, er jevnlig i bruk og sa trenger man ikke det. Pusser aldri? Ikke skyt hun som ikke finner sølvtøyet sitt....å ikke pusse sølvtøyet er å ikke ta vare på det skikkelig heller...tro hva du vil...men sølvtøy bør absolutt pusses innimellom. Men deg om det.... Anonymous poster hash: 1d087...5a8
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #11 Skrevet 11. november 2015 Det har jeg fått hos ymse slekt, og ja, jeg vet hva det koster. Er det prislappen som avgjør hvor mye man skal sette pris på ting? Jeg gav tidlig beskjed om at jeg ikke ønsket sølvtøy (før jeg stod konfirmant), men det brydde ingen seg om. Jeg liker det ikke, syns det er glorete og pompøst. Og derfor bruker jeg det ikke eller viser det fram. Jeg aner ikke hvor det er, og bryr meg heller ikke. Fordi jeg liker det ikke. Derimot elsker jeg det gamle serviset jeg arvet av min bestemor. Hun fikk det til bryllupet sitt. Hardanger bestikket som jeg fikk etter at jeg hadde 12 av alt i sølv, bruker jeg til selskap. Det liker jeg godt, selv om det ikke er verdt så mye - som om det er det som avgjør. Jeg minnes og setter pris på mine slektninger for mer enn noe sølvtøy de gav meg til bursdag/jul. Hadde jeg kun hatt sølvtøyet som et minne om noen, hadde det kanskje stilt seg annerledes. Men sånn er det ikke Derfor ønsker jeg ikke sølvtøy til mine barn, fordi jeg har selv ingen glede av det. Om de virkelig vil ha, kan de begynne å samle til konfirmasjonen. Eller de kan få/dele mitt/samboer sitt - om det blir en ting. Anonymous poster hash: 04030...981
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #12 Skrevet 11. november 2015 Om det dukker opp.. Anonymous poster hash: 04030...981
*Nøtta* Skrevet 11. november 2015 #13 Skrevet 11. november 2015 Hva med å ønske penger? Som dere kan sette inn på kontoen? De første årene vår jente levde, hadde vi litt av samme "problemet" og vi sa at en pitteliten pakke holdt så kunne de heller gi penger for resten av beløpet. Når de er så små så er ikke innholdet i pakken så viktig for de. Om det er en duplo til 99 kr eller et dukkehus spiller liten rolle , det er pakken som er stas.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #14 Skrevet 11. november 2015 Hva med å ønske penger? Som dere kan sette inn på kontoen? De første årene vår jente levde, hadde vi litt av samme "problemet" og vi sa at en pitteliten pakke holdt så kunne de heller gi penger for resten av beløpet. Når de er så små så er ikke innholdet i pakken så viktig for de. Om det er en duplo til 99 kr eller et dukkehus spiller liten rolle , det er pakken som er stas. Ja, hun får penger som går inn på konto fra noen. Men de fleste ønsker å kjøpe noe (også). Hos oss får begge penger og gave. Bestefar ønsker ikke å gi penger, og han insisterer på å bruke flere 1000, så da er det greit å ønske seg noe mer enn duplo. Svigerfamilien min er veldig liten, er bare våre to barn som er barn der. Så de sliter med å begrense seg. Jeg holdt på å gå i bakken første året til eldste jenta. Nå har jeg i alle fall noe på lista, så det hjelper på. Tusen takk.. Anonymous poster hash: 04030...981
*Nøtta* Skrevet 11. november 2015 #15 Skrevet 11. november 2015 Hva med å ønske penger? Som dere kan sette inn på kontoen? De første årene vår jente levde, hadde vi litt av samme "problemet" og vi sa at en pitteliten pakke holdt så kunne de heller gi penger for resten av beløpet. Når de er så små så er ikke innholdet i pakken så viktig for de. Om det er en duplo til 99 kr eller et dukkehus spiller liten rolle , det er pakken som er stas. Ja, hun får penger som går inn på konto fra noen. Men de fleste ønsker å kjøpe noe (også). Hos oss får begge penger og gave. Bestefar ønsker ikke å gi penger, og han insisterer på å bruke flere 1000, så da er det greit å ønske seg noe mer enn duplo. Svigerfamilien min er veldig liten, er bare våre to barn som er barn der. Så de sliter med å begrense seg. Jeg holdt på å gå i bakken første året til eldste jenta. Nå har jeg i alle fall noe på lista, så det hjelper på. Tusen takk.. Anonymous poster hash: 04030...981 Hehe, luksusproblem. :) Koslig også når besteforeldrene tar helt av. Hva med et skikkelig akebrett? Trehjulsykkel?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #16 Skrevet 11. november 2015 Barn på den alderen liker godt å ha noe de kan bære ting i, dra etter seg eller skyve. F.eks en væske, liten ryggsekk, trillebår, draleke, liten koffert osv Anonymous poster hash: 8e613...9af
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #18 Skrevet 11. november 2015 😃 Problemet er at mye av det har hun fått til bursdag og/eller vi har etter storesøster. Jeg tenker at en 1,5åring ikke bryr seg stort om hun får nytt eller arver. Så dobbelt opp av alt er litt unødvendig. Men det er mange fine ideer her, og lista er mye lengre enn den var tidligere i dag 😃 Så takk ☺️ Anonymous poster hash: 04030...981
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #19 Skrevet 11. november 2015 Mine unger får sølvskjeer i bursdagsgaver av mormor, for hun syns det var så kjekt når vi fikk det når vi var mindre. Vi hadde en grantante som gav alle barn av tantebarna dette til jul (noen få av oss fikk det til bursdag også, bare noen få hun ble inviteret i bursdage til) Mulig en kjedelig gave, men jeg husker jeg alltid gledet meg til å åpne den hvert år. Hvem farge det var på blomsten som lå i osv. Jeg hadde ingen glede av de når jeg var liten, men nå har jeg det. Mine unger syns det er like stas når de får det i bursdagsgave. Hun ene har begynt å få kakegaffler også, siden hun har fått tolv t-skjeer. Jeg har ofte ønsket tegnesaker, leire og slike ting som trenger litt nytt påfyll innimellom. Vi kan kjøpe det selv, men ungene syns det er greit at de får i gaver siden de egentlig ikke trenger så mye. Og når sndre kjøper så kommer det ofte litt annet enn hva vi hadde kjøpt selv. Anonymous poster hash: 25b2a...236
Optatium Skrevet 11. november 2015 #20 Skrevet 11. november 2015 Vi sparer på sølvtøy, det er varig☺️☺️ Det er det jo, men er ingen fan av sølvtøy. Har selv, men tar det aldri fram. Ender nok opp med å selge, må bare finne det igjen. Godt mulig jeg har mista det mellom alle flyttingene også. Anonymous poster hash: 04030...981 Godt mulig du har mistet det?! Kjære vene.Hvem har gitt deg sølvtøyet? Ingen respekt for avsender? Eller vet du ikke hva det koster? Jeg syns sølvtøy hører med når jeg dekker til fest og høytid. Pusser aldri, er jevnlig i bruk og sa trenger man ikke det. Pusser aldri? Ikke skyt hun som ikke finner sølvtøyet sitt....å ikke pusse sølvtøyet er å ikke ta vare på det skikkelig heller...tro hva du vil...men sølvtøy bør absolutt pusses innimellom. Men deg om det.... Anonymous poster hash: 1d087...5a8 Jeg ser selvfølgelig over sølvtøyet før og etter bruk, men jeg drar aldri frem alt og pusser over alle delene. Syns det et spesielt å eie noe til en sånn verdi også ikke ane hvor det er.
Optatium Skrevet 11. november 2015 #21 Skrevet 11. november 2015 Det har jeg fått hos ymse slekt, og ja, jeg vet hva det koster. Er det prislappen som avgjør hvor mye man skal sette pris på ting? Jeg gav tidlig beskjed om at jeg ikke ønsket sølvtøy (før jeg stod konfirmant), men det brydde ingen seg om. Jeg liker det ikke, syns det er glorete og pompøst. Og derfor bruker jeg det ikke eller viser det fram. Jeg aner ikke hvor det er, og bryr meg heller ikke. Fordi jeg liker det ikke. Derimot elsker jeg det gamle serviset jeg arvet av min bestemor. Hun fikk det til bryllupet sitt. Hardanger bestikket som jeg fikk etter at jeg hadde 12 av alt i sølv, bruker jeg til selskap. Det liker jeg godt, selv om det ikke er verdt så mye - som om det er det som avgjør. Jeg minnes og setter pris på mine slektninger for mer enn noe sølvtøy de gav meg til bursdag/jul. Hadde jeg kun hatt sølvtøyet som et minne om noen, hadde det kanskje stilt seg annerledes. Men sånn er det ikke Derfor ønsker jeg ikke sølvtøy til mine barn, fordi jeg har selv ingen glede av det. Om de virkelig vil ha, kan de begynne å samle til konfirmasjonen. Eller de kan få/dele mitt/samboer sitt - om det blir en ting. Anonymous poster hash: 04030...981 Det jeg vel mener er at du kunne gitt det/solgt det videre, så hadde på en måte verdien kommet noen andre til gode og du kunne kjøpt deg noe du liker. Jeg syns det er respektløst å ikke vite hvor dyre gaver er, uavhengig om du likte dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå