Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #1 Skrevet 11. november 2015 Heter det: - et arsenal eller - et arsenale Anonymous poster hash: 312c1...911
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #2 Skrevet 11. november 2015 Det heter arsenal. Og så skrives norskhjelp i ett ord. Anonymous poster hash: 49ee8...533
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #3 Skrevet 11. november 2015 Det heter norskhjelp Et arsenal.. Anonymous poster hash: 1bcad...fd7
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #4 Skrevet 11. november 2015 Takker og bukker. På rettskrivingen min kom det opp med Arsenal, som i fotball laget, og arsenalet. Så ble litt i stuss. Anonymous poster hash: 312c1...911
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #5 Skrevet 11. november 2015 Takker og bukker. På rettskrivingen min kom det opp med Arsenal, som i fotball laget, og arsenalet. Så ble litt i stuss. Anonymous poster hash: 312c1...911 Kan jeg få lov til å komme med en enkel og grei rettskrivingsregel til deg? Faktisk den letteste som er Alle substantiver og adjektiver som du sier som ett ord, skal også skrives som ett ord! Altså, du sier "norskhjelp" i ett ord og "fotballaget" i ett ord, ikke sant? De ene er et adjektiv (beskriver noe) og det andre et substantiv (noe du kan sette en, ei eller ett foran) og dermed skal du også skrive ordene i ett ord. Angående "arsenal" er dette i ubestemt for entall. "Arsenalet" er i bestemt for entall, altså det ene bestemte arsenalet. Begge deler er altså rett skrivemåte, men det kommer an på formen du skal bøye ordet i. Anonymous poster hash: f3fde...0c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå