Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #1 Skrevet 10. november 2015 Teit spørsmål, jeg vet. Men dette lurer jeg altså på. En person i familien min, ikke nær, legger daglig ut bilder og kommentarer på asylsøkere som snylter Norge, vil ikke at skattepengene skal gå til lykkejegere osv. Jeg er for ytringsfrihet, men synes likevel det er på kanten å referere til folkegrupper som snyltere, livsfarlige, dumme etc. Nå har jeg bare lyst til å slette personen fra fb. Jeg vet jeg kan skjule oppdateringene fra ham, men samtidig ønsker jeg ikke å ha slike venner, ikke fb-venner engang, som snakker slik om andre. Hva hadde du gjort? Anonymous poster hash: a08a5...4dd
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #2 Skrevet 10. november 2015 Teit spørsmål, jeg vet. Men dette lurer jeg altså på. En person i familien min, ikke nær, legger daglig ut bilder og kommentarer på asylsøkere som snylter Norge, vil ikke at skattepengene skal gå til lykkejegere osv. Jeg er for ytringsfrihet, men synes likevel det er på kanten å referere til folkegrupper som snyltere, livsfarlige, dumme etc. Nå har jeg bare lyst til å slette personen fra fb. Jeg vet jeg kan skjule oppdateringene fra ham, men samtidig ønsker jeg ikke å ha slike venner, ikke fb-venner engang, som snakker slik om andre. Hva hadde du gjort? Anonymous poster hash: a08a5...4dd Har også slike meninger men holder de skjult. Går ikke offentlig ut med. Liker heller kommentarene og alskroller fort forbi statusen om de stakkarslige flyktninger Anonymous poster hash: d6be8...790
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #3 Skrevet 10. november 2015 ja, det hadde jeg gjort. Anonymous poster hash: ef51f...1e3
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #4 Skrevet 10. november 2015 Nei Anonymous poster hash: f5759...150
Gjest Skrevet 10. november 2015 #5 Skrevet 10. november 2015 Nei. Så hårsår er jeg ikke. Folk får mene hva de vil og skjuler slike i feeden.
TinaK 1990 Skrevet 10. november 2015 #7 Skrevet 10. november 2015 Jeg tror jeg ikke hadde klart å la være å kommentere...
sug lut Skrevet 10. november 2015 #8 Skrevet 10. november 2015 Ja, men ikke i stillhet, tvert i mot særdeles hardt og høylytt så det ikke var noen tvil om hvorfor.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #9 Skrevet 10. november 2015 Jeg hadde nok sikkert motsagt vedkommende, men jeg sletter ikke folk bare fordi de har en annen mening enn meg. Anonymous poster hash: 1aabb...bc6
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #10 Skrevet 10. november 2015 Ja, men ikke i stillhet, tvert i mot særdeles hardt og høylytt så det ikke var noen tvil om hvorfor.Ja, for folk hnes din mening er så ekstremt viktig. Haha, snakk om å være høy på seg selv og tro at du er sentrum i verden Anonymous poster hash: f5759...150
sug lut Skrevet 10. november 2015 #11 Skrevet 10. november 2015 Ja, men ikke i stillhet, tvert i mot særdeles hardt og høylytt så det ikke var noen tvil om hvorfor.Ja, for folk hnes din mening er så ekstremt viktig. Haha, snakk om å være høy på seg selv og tro at du er sentrum i verden Anonymous poster hash: f5759...150 Synd det ikke er mulig å gi deg ei pille for mindreverdighetskompleksene dine. Da slapp vi kanskje å lese økseskaftsvar som dette du produserer her.
TinaK 1990 Skrevet 10. november 2015 #12 Skrevet 10. november 2015 Ja, men ikke i stillhet, tvert i mot særdeles hardt og høylytt så det ikke var noen tvil om hvorfor.Ja, for folk hnes din mening er så ekstremt viktig. Haha, snakk om å være høy på seg selv og tro at du er sentrum i verden Anonymous poster hash: f5759...150 Enig med Sug Lut
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #13 Skrevet 10. november 2015 Jeg hadde nok sikkert motsagt vedkommende, men jeg sletter ikke folk bare fordi de har en annen mening enn meg. Anonymous poster hash: 1aabb...bc6 For meg handler det lite om meninger. Det handler om at jeg ikke vil ha noe med en person med slikt verdisyn å gjøre. Det hadde vært akkurat det samme om han skrev om andre folkegrupper på en svært nedlatende måte. Å kunne diskutere på en saklig måte er veldig innenfor, men han er jo helt tydelig rasist. HI Anonymous poster hash: a08a5...4dd
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #14 Skrevet 10. november 2015 Teit spørsmål, jeg vet. Men dette lurer jeg altså på. En person i familien min, ikke nær, legger daglig ut bilder og kommentarer på asylsøkere som snylter Norge, vil ikke at skattepengene skal gå til lykkejegere osv. Jeg er for ytringsfrihet, men synes likevel det er på kanten å referere til folkegrupper som snyltere, livsfarlige, dumme etc. Nå har jeg bare lyst til å slette personen fra fb. Jeg vet jeg kan skjule oppdateringene fra ham, men samtidig ønsker jeg ikke å ha slike venner, ikke fb-venner engang, som snakker slik om andre. Hva hadde du gjort? Anonymous poster hash: a08a5...4dd Ja, lett! Anonymous poster hash: a5e2a...580
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #15 Skrevet 10. november 2015 Teit spørsmål, jeg vet. Men dette lurer jeg altså på. En person i familien min, ikke nær, legger daglig ut bilder og kommentarer på asylsøkere som snylter Norge, vil ikke at skattepengene skal gå til lykkejegere osv. Jeg er for ytringsfrihet, men synes likevel det er på kanten å referere til folkegrupper som snyltere, livsfarlige, dumme etc. Nå har jeg bare lyst til å slette personen fra fb. Jeg vet jeg kan skjule oppdateringene fra ham, men samtidig ønsker jeg ikke å ha slike venner, ikke fb-venner engang, som snakker slik om andre. Hva hadde du gjort? Anonymous poster hash: a08a5...4dd Jeg vil ikke være venner med slike personer. Du kan få sagt mye om utfordringen Norge står ovenfor og støtte begrensninger uten å bli nedlatende og rasistisk mot disse menneskene av den grunn. Anonymous poster hash: 2d0f2...a57
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #16 Skrevet 10. november 2015 Jeg hadde nok sikkert motsagt vedkommende, men jeg sletter ikke folk bare fordi de har en annen mening enn meg. Anonymous poster hash: 1aabb...bc6 Det er mulig å ha omtale mennesker på en ordentlig måte uten å være rasistisk og nedlatende. Jeg er for de begrensningene som regjeringen foreslår, men jeg omtaler asylsøkerne på en ordentlig måte. Anonymous poster hash: 2d0f2...a57
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #17 Skrevet 10. november 2015 Er det tydelig rasistisk så sletter jeg de. Og jeg har ikke noe problem med å si fra heller. Er det sånn jeg skjønner kommer litt mer av uvitenhet, så bare kommenterer jeg. Gjorde det på en venninne. La gjerne ved artikler og. Etter dette, så har hun ikke lagt ut noe mer om innvandrere. Anonymous poster hash: 1520a...4fa
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #18 Skrevet 10. november 2015 Jeg har slettet noen slike "venner". Har dessverre en svigerfar og svoger som også kommer med slite ytringer, de har jeg valgt å ikke slette for å beholde husfreden, men har fjernet alle oppdateringer fra dem. Jeg orker ikke å få sånt oppgulp slengt i trynet hver gang jeg er inne på fjesboken. Anonymous poster hash: b11b8...e01
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #19 Skrevet 10. november 2015 Jeg hadde nok sikkert motsagt vedkommende, men jeg sletter ikke folk bare fordi de har en annen mening enn meg. Anonymous poster hash: 1aabb...bc6 For meg handler det lite om meninger. Det handler om at jeg ikke vil ha noe med en person med slikt verdisyn å gjøre.Det hadde vært akkurat det samme om han skrev om andre folkegrupper på en svært nedlatende måte. Å kunne diskutere på en saklig måte er veldig innenfor, men han er jo helt tydelig rasist. HI Anonymous poster hash: a08a5...4dd Du må kjenne etter på det selv. Jeg er av den oppfatning at folk som etterhvert blir ditchet av alle som ikke klarer deres form og deres utsagn, ender opp med kun "nikkere". Deres meninger ender opp i et ekko-kammer, der man kun hører sin egen stemme og lignende stemmer. Og da vil de komme til å tro at det er større enighet rundt disse tingene enn det faktisk er. Den vrangforestillingen akter ikke jeg å la dem villfares i. Da fortsetter jeg heller å motsi dem. Anonymous poster hash: 641eb...9a9
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #20 Skrevet 10. november 2015 har også en sånn person på facebook, som legger ut daglige statuser som dette. Kaller seg kristen på toppen av alt Anonymous poster hash: cff25...9f6
Gjest Antarctica Skrevet 10. november 2015 #21 Skrevet 10. november 2015 har også en sånn person på facebook, som legger ut daglige statuser som dette. Kaller seg kristen på toppen av alt Anonymous poster hash: cff25...9f6 Haha! Ja, vedkommende fikk sikkert med seg Sylvi Listhaugs geniale utlegning av Guds ord på Dagsnytt 18... 😂 Da er vi jo dekket inn - den ekte samaritaneren sendte penger dit de nødstedte befant seg, han syns det var lurere enn å hjelpe umiddelbart!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #22 Skrevet 10. november 2015 Rasisme er ikke ok! Men å si sin mening er greit . selv om den ikke er politisk korrekt! Dette går jo begge veier. HI synes hun er snill, fordi hun ønsker flyktninger velkommen. Men en hel haug har ikke krav på asyl. Mange som har det mye verre. Og hva med mennesker her i Norge hvis hele verden skal til norden. Det er fryktlelig diskriminerende overfor folk i dette landet. Så synes det er verre å glemme sine egne. Må vi søke asyl i USA snart? Sverige blir kanskje en muslimsk stat, hvordan kommer det til å gå med Norge? Trist at så mange lukker øynene! Anonymous poster hash: ace6a...882
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #23 Skrevet 10. november 2015 Rasisme er ikke ok! Men å si sin mening er greit . selv om den ikke er politisk korrekt! Dette går jo begge veier. HI synes hun er snill, fordi hun ønsker flyktninger velkommen. Men en hel haug har ikke krav på asyl. Mange som har det mye verre. Og hva med mennesker her i Norge hvis hele verden skal til norden. Det er fryktlelig diskriminerende overfor folk i dette landet. Så synes det er verre å glemme sine egne. Må vi søke asyl i USA snart? Sverige blir kanskje en muslimsk stat, hvordan kommer det til å gå med Norge? Trist at så mange lukker øynene! Anonymous poster hash: ace6a...882 Oj, der var du jammen inne i ekkokammeret! Og du svarer dessverre på noe helt annet enn HI spør om i tillegg. Hun lurte ikke på hvilke fordommer dibberne lider av, hun spurte hvordan hun kunne skjerme seg fra fordomsfulle folk med et rasistisk verdisyn. Hvis du ikke føler deg truffet, behøver du ikke gå i gang og forsvare deg, da vet du.... Anonymous poster hash: 641eb...9a9
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #24 Skrevet 10. november 2015 Rasisme er ikke ok! Men å si sin mening er greit . selv om den ikke er politisk korrekt! Dette går jo begge veier. HI synes hun er snill, fordi hun ønsker flyktninger velkommen. Men en hel haug har ikke krav på asyl. Mange som har det mye verre. Og hva med mennesker her i Norge hvis hele verden skal til norden. Det er fryktlelig diskriminerende overfor folk i dette landet. Så synes det er verre å glemme sine egne. Må vi søke asyl i USA snart? Sverige blir kanskje en muslimsk stat, hvordan kommer det til å gå med Norge? Trist at så mange lukker øynene! Anonymous poster hash: ace6a...882 Det er en helt annen diskusjon du drar inn og handler overhodet ikke om det jeg spør om. Du kommer med påstander om at jeg synes jeg snill som ønsker flyktninger velkommen. Det er antakelser. Jeg føler meg ikke snill, jeg føler at Norge har et ansvar overfor asylsøkere. Og ja, selvfølgelig vet jeg at ikke alle de som nå kommer fyller kriterier for asyl. Men, igjen, det er en annen diskusjon. Hva hadde du tenkt om en fb-venn som skrev ofte om hvor late uføre er? At alle uføre egentlig kunne ha jobbet, men bare vil snylte. Du vet at påstanden er direkte feil, og denne fb-vennen framstår som svært fordomsfull. Samme greie det, bare at min fb-venn har sine fordommer mot asylsøkere. HI Anonymous poster hash: a08a5...4dd
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #25 Skrevet 11. november 2015 Hadde ikke slettet. Synes jeg må tåle at andre har ulike meninger enn det jeg har selv, uansett hvor motbydelige de måtte være. Nå har jeg ganske mange venner på FB da, så det ville bli en stor jobb å sile ut alle jeg ikke er enig med politisk. Majoriteten av FB vennene mine er heller ikke norske og jeg ser like mye rasistisk dritt fra andre nasjonaliteter som fra nordmenn. Idioti har ikke noe med nasjonalitet å gjøre mao... Anonymous poster hash: 80968...981
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå