Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #1 Skrevet 10. november 2015 Jada, jeg vet det er et i-landsproblem og at jeg burde klare å avgjøre det selv, men jeg tar sjansen på å spørre om råd likevel. 4-åringen min er veldig bestemt på at han vil ha sjokoladekalender, har vært i butikken og plukket den ut selv også, en sånn enkel en til en tier. Jeg så ingen grunn til å ikke la ham velge selv, men tenkte at da trenger han ikke pakkekalender i tillegg (han har heller ikke bedt om det), for poenget med kalender er jo å telle ned til jul, og det er ingen vits i å gjøre det dobbelt opp. Men... så har jeg sett noen artige småting i lekebutikkene som jeg har lyst til å kjøpe til ham. I tillegg har jeg et lite lager liggende allerede av ting jeg har kjøpt men ikke fått gitt til ham enda fordi jeg ikke vil at han skal få ting hele tiden. Så en pakkekalender hadde jo vært en ypperlig anledning til å omsider få gitt ham disse tingene. Hadde nok hatt ting til minst 15 av dagene allerede. Det dreier seg altså om ting jeg gjerne vil han skal få uansett, som fargeblyanter, et par malebøker, maleskrin, ny svamp og kritt til tavla, perler og forskjellige perlebrett, såpebobler, en dvd, et par bøker... den type ting. Så nå er jeg litt usikker på om jeg skal sette prinsippene til side og lage pakkekalender likevel, eller bare gi ham tingene uten noen spesiell anledning, eller pakke dem inn som ekstra gaver til jul (og risikere at han blir veldig lei av å åpne pakker siden han får mer enn nok da fra før av). Hva ville du gjort? Anonymous poster hash: eeb81...d67
Love my kidz Skrevet 10. november 2015 #2 Skrevet 10. november 2015 Hehe JEG hadde kommet til å spørre gutten om jeg kunne "fått lov til" å lage en pakkekalender i tillegg. Med et pleeeeeease på slutten. Vis ham gleden din over å lage dette, du smitter ham helt sikkert :-) :-P
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #3 Skrevet 10. november 2015 Jeg har samme dilemma. Gutten min er åtte, men ville ha en sånn billig sjokoladekalender hos meg, siden han allerede har fått Star Wars-kalender hos pappaen sin. Han er generelt veldig tilpass med de enkle tingene, og synes en sjokoladekalender er midt i blinken. Jeg tenker å likevel lage pakkekalender, men innser at det er litt for min egen del også. Tenkte å putte aktiviteter inn i den, som f.eks å lage favorittjulekakene hans sammen, pynte pepperkakehus og litt ymse juleforberedelser og aktiviteter, samt gaver noen av dagene selvfølgelig. Anonymous poster hash: 23939...17f
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #4 Skrevet 10. november 2015 Jeg hadde gått for å pakke inn ekstra gaver til jul. Gjerne bruke noen av tingene som tegnesaker, perler o.l til en gave han kunne fått åpne tidlig på dagen, om dere har tradisjon for det. Her er det alltid en gave om formiddagen for å stille tålmodigheten litt. Og ting som kan aktivisere utover dagen er jo da helt supert Anonymous poster hash: 85799...4ae
Love my kidz Skrevet 10. november 2015 #5 Skrevet 10. november 2015 Enig med hun over forresten. Veldig smart. Kanskje fylle julestrømpa med noe av det?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #6 Skrevet 10. november 2015 Lag du Anonymous poster hash: 13119...11b
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #7 Skrevet 11. november 2015 Takk for svar, litt delt fortsatt kjenner jeg. Det med julestrømpa var ikke så dumt, men jeg har allerede et par ting å putte i den som han kan holde på med utover dagen. HI Anonymous poster hash: eeb81...d67
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 11. november 2015 #8 Skrevet 11. november 2015 Lag i vei, og lag en til meg også! Jeg har fire barn... Eldste har bestilt pakkekalender, og de andre tre har slengt seg på... 😖
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #9 Skrevet 11. november 2015 Lag i vei, og lag en til meg også! Jeg har fire barn... Eldste har bestilt pakkekalender, og de andre tre har slengt seg på... Haha jeg er ganske sikker på jeg aldri hadde begitt meg ut på noe sånt hvis jeg hadde hatt flere barn. Frem til nå har jeg vært glad for å slippe selv om jeg bare har ett... men nå som det nærmer seg så kommer liksom lysten snikende likevel... Anonymous poster hash: eeb81...d67
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #10 Skrevet 11. november 2015 Lag i vei! Ikke si noe og heng opp pakkekalenderen sent på kvelden før 1.12. Tenk på reaksjonen hans når han ser den! Anonymous poster hash: d0e53...b63
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #11 Skrevet 11. november 2015 Jeg ville ikke laget pakkekalender. Til så små er det enkelt å finne ting, men når du først har begynt kommer du til å måtte fortsette til de flytter hjemmefra og det blir veldig mye vanskligere å finne noe fornuftig å putte i kalenderen når de blir eldre. Spessielt om du får flere barn blir det både en stor jobb og dyrt etter hvert. Anonymous poster hash: 4fc24...288
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #12 Skrevet 11. november 2015 Jeg ville ikke laget pakkekalender. Til så små er det enkelt å finne ting, men når du først har begynt kommer du til å måtte fortsette til de flytter hjemmefra og det blir veldig mye vanskligere å finne noe fornuftig å putte i kalenderen når de blir eldre. Spessielt om du får flere barn blir det både en stor jobb og dyrt etter hvert. Anonymous poster hash: 4fc24...288 Det er et godt poeng... Vi skal ikke ha flere barn, men det kan bli vanskelig å finne på ting når han blir større uansett. Er også litt redd for å skjemme ham bort eller at det ikke blir like stas på julaften når han allerede har fått pakke hver dag i 24 dager. Argh, nå som jeg nesten hadde bestemt meg for å lage likevel... Men takk for svar! HI Anonymous poster hash: eeb81...d67
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #13 Skrevet 11. november 2015 Jeg lager ikke pakkekalender fordi jeg fordi jeg syns det er så mye styr med å finne noe brukanes OG rimelig til 3 barn, samt at jeg ikke syns jula bare skal handle om gaver. Det har hendt at svigermor har laga, da har de fått annenhver dag (det var før minste kom til verden)Det du kan gjøre, om du ikke vil lage en hel kalender, er å lage noe til lørdag og søndag, så ikke det blir så mye. Det vurderte jeg et år, men så glemte jeg det igjen Anonymous poster hash: 6fffc...466
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #14 Skrevet 11. november 2015 Jeg ville ikke laget pakkekalender. Til så små er det enkelt å finne ting, men når du først har begynt kommer du til å måtte fortsette til de flytter hjemmefra og det blir veldig mye vanskligere å finne noe fornuftig å putte i kalenderen når de blir eldre. Spessielt om du får flere barn blir det både en stor jobb og dyrt etter hvert. Anonymous poster hash: 4fc24...288 11 åringen her kom og sa han ikke ville ha pakkekalender lengre. Vi har litt fokus på at vi hat for mange ting i hus og ryddet godt (ikke ekstremt) og tenker over hva vi kjøper nytt. Han ønsker seg lite og syns faktisk ikke det var gøy/spennende å få votter, tannkost, godteri på lørdag, reflekser osv. Han vet han får det han trenger uansett. Han ville si fra fordi han vet jeg har brukt mye tid på det tidligere. Han er absolutt ikke en utakknemlig gutt. Så dette året ville han heller velge seg en sjokoladekalender! Dermed tar jeg en pause fra pakkekalenderen og regner med å begynne igjen når han flytter hjemmefra for å gå på skole og trenger endel ting! Anonymous poster hash: d0e53...b63
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #15 Skrevet 11. november 2015 Lag i vei, og lag en til meg også! Jeg har fire barn... Eldste har bestilt pakkekalender, og de andre tre har slengt seg på... 😖 Da ville jeg laget en på deling til de, og la de åpne en hver 4. dag. Anonymous poster hash: dcd94...1a8
geitemarken Skrevet 11. november 2015 #16 Skrevet 11. november 2015 Jeg ville styrt unna pakkekalender når han er fornøyd med sjokoladekalender. Jeg ville som noen har sagt allerede heller ha lagt litt insats i julestrømpen. Det er et styr hver jul å finne gaver som bare blir dyrere når de blir eldre. I år har jeg hatt en alvoret med mine for de blir bare mer og mer utakknemlug for hvert år. Hvis de ikke sjerper seg blir dette siste året. Litt koselig er det også for meg. Spesielt de første årene. Men så blir det mest slitsomt og lite kos rundt det.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #17 Skrevet 11. november 2015 Jeg ville styrt unna pakkekalender når han er fornøyd med sjokoladekalender. Jeg ville som noen har sagt allerede heller ha lagt litt insats i julestrømpen. Det er et styr hver jul å finne gaver som bare blir dyrere når de blir eldre. I år har jeg hatt en alvoret med mine for de blir bare mer og mer utakknemlug for hvert år. Hvis de ikke sjerper seg blir dette siste året. Litt koselig er det også for meg. Spesielt de første årene. Men så blir det mest slitsomt og lite kos rundt det. UH, div autokorrekter her.. alvorsprat istedet for alvoret. Utakknemlig ++ Anonymous poster hash: 2a334...0e9
geitemarken Skrevet 11. november 2015 #18 Skrevet 11. november 2015 Jeg ville styrt unna pakkekalender når han er fornøyd med sjokoladekalender. Jeg ville som noen har sagt allerede heller ha lagt litt insats i julestrømpen. Det er et styr hver jul å finne gaver som bare blir dyrere når de blir eldre. I år har jeg hatt en alvoret med mine for de blir bare mer og mer utakknemlug for hvert år. Hvis de ikke sjerper seg blir dette siste året. Litt koselig er det også for meg. Spesielt de første årene. Men så blir det mest slitsomt og lite kos rundt det. UH, div autokorrekter her.. alvorsprat istedet for alvoret. Utakknemlig ++ Anonymous poster hash: 2a334...0e9 Å så var ble jeg annie også... jaja, dette er vel et godt eksempel på hvordan jeg blir når det er tid for pakkekalender 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå