Gå til innhold

Utvidet søkerliste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så nyskjerrig på en stilling jeg har søkt på, og har lyst til å be om utvidet søkerliste. Har aldri bedt om dette før, så hvordan går jeg frem?

Kontanter jeg en av kontaktpersonene som står oppført i stillingsannonsen når fristen har gått ut og ber om å få det tilsendt? Er det i så fall ok å sende Mail, eller burde j ringe?

Bryr de seg noe om dette -altså kan d påvirke mine muligheter til å bli innkalt til intervju?

Er d mange som ber om dette??

Anonymous poster hash: 0c8f5...f0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i definitivt ikke vanlig i privat sektor, og ville nok hos oss ikke økt sjansen for jobb i hvert fall.

Anonymous poster hash: 15cb1...f78

Skrevet

Er det i privat sektor skal du ikke be om det, for det har du ikke krav på og det er ikke normalt å be om.
I offentlig sektor har du krav på det, og det er enklest om du sender e-post. Da får du den sannsynligvis på en e-post. Det har ingen følger for dine muligheter verken til å bli kalt inn til intervju eller i forhold til å få jobben Jeg har jobbet med dette i offentlig sektor ti år, og det er like vanlig å be om, som å ikke gjøre det. Be om den du, og makuler/slett når du har lest ferdig. 
Men styr unna om det er i en privat bedrift du har søkt. 

Anonymous poster hash: a95f0...080
Skrevet

Men hvorfor skal man se den da? Har aldri forstått det egentlig. Skal man stalke de andre søkerne?

Anonymous poster hash: 3dddc...25f

Skrevet

Men hvorfor skal man se den da? Har aldri forstått det egentlig. Skal man stalke de andre søkerne?Anonymous poster hash: 3dddc...25f

For å sjekke ut konkurransen, se hvilke sjanser man har. Og eventuelt ta livet av en etter en av de mest aktuelle, slik at man får jobben selv.

Anonymous poster hash: 6be60...426

Skrevet

Husk at infoen er taushetsbelagt.

Anonymous poster hash: 8059d...6a8

Skrevet

Jeg har alltid bedt om søkerliste hvis det var en jobb i offentlig sektor. Jeg er rett og slett nysgjerrig.

Anonymous poster hash: 89c18...b2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...