Gå til innhold

Religionsspørsmål..

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvor gammel mener kristne at jorden er?

Anonymous poster hash: 7cd34...a5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...hvor gammel mener kristne at jorden er?

Iflg bibelen 6000år gammel. Men det er stort sett kun de mest ekstreme kristne som mener det. Eller kanskje ikke mest ekstreme, men de med minst forståelse for vitenskap. Dumme er de stort sett i alle fall..

De fleste har vel innfunnet seg med at jorden er ca.4570millioner år gammel. Så bare tilpasser de idiotien sin etter det..

Anonymous poster hash: b0e39...75e

Skrevet

...hvor gammel mener kristne at jorden er?Anonymous poster hash: 7cd34...a5c

Iflg bibelen 6000år gammel. Men det er stort sett kun de mest ekstreme kristne som mener det. Eller kanskje ikke mest ekstreme, men de med minst forståelse for vitenskap. Dumme er de stort sett i alle fall..

De fleste har vel innfunnet seg med at jorden er ca.4570millioner år gammel. Så bare tilpasser de idiotien sin etter det.. Anonymous poster hash: b0e39...75e

Feil

Anonymous poster hash: 1364d...05d

Skrevet

...hvor gammel mener kristne at jorden er?Anonymous poster hash: 7cd34...a5c

De fleste har vel innfunnet seg med at jorden er ca.4570millioner år gammel. Så bare tilpasser de idiotien sin etter det.. Anonymous poster hash: b0e39...75e

FeilAnonymous poster hash: 1364d...05d
hvor gammel da?

Skrevet

Feil?

Var det alt du hadde å komme med? Da må du i så fall gi eksempel.

Iflg bibelen er jorda 6000år gammel (noen kan si mellom 10000-6000år - give or take.)

Det fins nok en noen som opererer med 1million år osv, men jeg står ved svaret mitt.

6000år er jorda iflg bibelen. Jeg er oppvokst i et meget religiøst samfunn, så dette er ikke fremmed grunn. Av "læreren" på Jesus-skolen ble vi lært 6000år. Dette med bakgrunn i at det går ca 4000år mellom skapelsen av Adam til Jesu fødsel. Noen tror altså at det går flere år mellom "dagene" i skapelsen, men de som er mest fanatiske mener gud skapte jorda på 7dager og at jorda er 6000år gammel.

Du kan Google. Jeg ønsker ikke å linke til kristne sider som spyr ut sånn svada, men det jeg sier er fakta. Mange kristne mener at jorda er 6000år. Og mange har godtatt vitenskaplig alder og tilpasser skapelses beretningen etter det. Med at en dag for gud kan være millioner av år for et menneske. Guds tid - bla, bla, bla..

Anonymous poster hash: b0e39...75e

Skrevet

Feil?

Var det alt du hadde å komme med? Da må du i så fall gi eksempel.

Iflg bibelen er jorda 6000år gammel (noen kan si mellom 10000-6000år - give or take.)

Det fins nok en noen som opererer med 1million år osv, men jeg står ved svaret mitt.

6000år er jorda iflg bibelen. Jeg er oppvokst i et meget religiøst samfunn, så dette er ikke fremmed grunn. Av "læreren" på Jesus-skolen ble vi lært 6000år. Dette med bakgrunn i at det går ca 4000år mellom skapelsen av Adam til Jesu fødsel. Noen tror altså at det går flere år mellom "dagene" i skapelsen, men de som er mest fanatiske mener gud skapte jorda på 7dager og at jorda er 6000år gammel.

Du kan Google. Jeg ønsker ikke å linke til kristne sider som spyr ut sånn svada, men det jeg sier er fakta. Mange kristne mener at jorda er 6000år. Og mange har godtatt vitenskaplig alder og tilpasser skapelses beretningen etter det. Med at en dag for gud kan være millioner av år for et menneske. Guds tid - bla, bla, bla..Anonymous poster hash: b0e39...75e

takk for et fint svar. Jeg er ikke kristen selv, og har ikke den troen, men jeg lurte simpelten bare på hvor gammel de kristne tror jorden er :) mer eller mindre. Folk skal få tro på påskeharen for min del, bare de ikke prøver å omvende meg :)

Skrevet

Jeg er kristen og tror ikke jorden er 6000 år gammel. De færreste tror det. Bibelen bruker mye bilder i fortellingene. Jeg tror heller ikke Gud skapte jorden på bokstaveligtalt 7 dager. De fleste mener at en dag for Gud kan være flere millioner år for mennesket. Oppegående (vanlige) kristne benekter ikke dinosaurene f.eks. Gud skapte jo dyrene før menneskene.

Anonymous poster hash: 0e6d2...947

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...