Gå til innhold

Dere som har barn som danser ballett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om eksamen for de yngste? Ene frøkna mi danser og har gjort det noen år. Startet da hun var 4 og da hun var 5, tok hun primary-eksamen. Nå har hun danset grad 1 i 1/2 år og de vil ha henne opp til eksamen igjen til våren. Men jeg er virkelig usikker. Hva skal alle disse eksamenene i så ung alder være godt for? Det gikk strålende forrige gang, er ikke det. Men er det da så viktig at de skal bli målt og veid hele tiden?

Anonymous poster hash: 61982...79a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan de stryke?

Innse ikke kan det tenker jeg at det er positivt. De får en god opplevelse av en prøve, får mestringsfølelse og masse selvtillit.

Kan de stryke er det en annen sak, det kan være veldig ødeleggende for noen så ung å stryke på noe hun sannsynligvis elsker.

Skrevet

Hm? Eksamen? Aldri hørt om... Her har de danseshow 2 ganger i året...

Anonymous poster hash: e2fb6...cf3

Skrevet

De kan stryke, men får ikke melde seg opp før læreren mener de er klare. Husker forrige gang så var det en mor som var rasende fordi hennes datter ikke fikk ta eksamen fordi de mente hun ikke ville klare det.

Hi

Anonymous poster hash: 61982...79a

Skrevet

Jeg tenker at du ikke kan forvente annet dersom datteren din går på en ballettskole som følger Cecchetti-metoden. Det handler ikke om konkurranse, men om når den enkelte er klar for å gi videre. Det er utelukkende positivt.

Anonymous poster hash: 64ed6...663

Skrevet

De har ikke noen eksamen, men de får vite hvilke videregående kurs de kan melde seg på ved slutten av hver sesong.

Pedagogene observerer de jo hver uke og nå mot jul får vi foreldre fm tilbakemelding på utviklingen og hvilket kurs de anbefaler etter jul. Om de anbefaler et vanskeligere kurs kan du velge om du vil fortsette på nåværende eller gå opp, men anbefaler de en runde til på nåværende kan du ikke velge å gå opp.

Anonymous poster hash: 21c06...00a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...