Gå til innhold

Hvordan ser uken deres ut?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tenker jeg på hva dere gjør når det gjelder oppfølging av ungene utenom å få dem på skolen og hjelpe dem med leksene.

 

Denne uka er som følger:

Mandag: 18.30: hente et barn + en venninne, samtidig som jeg leverer det andre på trening.

                20.20: Hente det andre barnet på trening

                             (De kan gå eller sykle på sommeren, men ikke nå når det er mørkt)

 

Tirsdag: 07.45-08.40: Trafikkvakt på skolen.

               Et barn går frem og tilbake til trening selv.

              16.50: Kjøre et barn på splilling.

               17.15: Kjøre barn 2 på spilling (ikke samme sted), vente der og kjøre hjem etter

               40 minutter, plukke opp barn 1 på veien.

 

Onsdag: Et barn går frem og tilbake til trening selv.

               20.00: Kjøre et barn + en venninne hjem fra spilling (De hjører til.)

 

Torsdag: 14.20: Konferansetime på skolen.

                17.50: Kjøre et barn på trening.

                 19.00: Kjøre et barn til spilletime.

                 19.30: Hente et barn på trening.

                 19.55: Hente et barn på spilletime.

 

Fredag: Barna går til bestemor og baker etter skolen.

              18.00-21.00 Dugnad idrett.

 

Lørdag: 07.00-10.00 Dugnad fortsetter.

 

Søndag: 16.00-19.00 Dugnad siste økt.

 

 

Ikke alle uker er like, men dette er ganske gjennomsnittlig. Vi har to barn. I tillegg kommer jo vanlige ting vi gjør sammen som familie, daglig oppfølging av lekser og spillelekser. Det værste er at det føles helt greit. Det hadde jeg aldri trodd før jeg fikk barn.

               

 

             



Anonymous poster hash: 3a469...248
Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Nå tenker jeg på hva dere gjør når det gjelder oppfølging av ungene utenom å få dem på skolen og hjelpe dem med leksene.

 

Denne uka er som følger:

Mandag: 18.30: hente et barn + en venninne, samtidig som jeg leverer det andre på trening.

20.20: Hente det andre barnet på trening

(De kan gå eller sykle på sommeren, men ikke nå når det er mørkt)

 

Tirsdag: 07.45-08.40: Trafikkvakt på skolen.

Et barn går frem og tilbake til trening selv.

16.50: Kjøre et barn på splilling.

17.15: Kjøre barn 2 på spilling (ikke samme sted), vente der og kjøre hjem etter

40 minutter, plukke opp barn 1 på veien.

 

Onsdag: Et barn går frem og tilbake til trening selv.

20.00: Kjøre et barn + en venninne hjem fra spilling (De hjører til.)

 

Torsdag: 14.20: Konferansetime på skolen.

17.50: Kjøre et barn på trening.

19.00: Kjøre et barn til spilletime.

19.30: Hente et barn på trening.

19.55: Hente et barn på spilletime.

 

Fredag: Barna går til bestemor og baker etter skolen.

18.00-21.00 Dugnad idrett.

 

Lørdag: 07.00-10.00 Dugnad fortsetter.

 

Søndag: 16.00-19.00 Dugnad siste økt.

 

 

Ikke alle uker er like, men dette er ganske gjennomsnittlig. Vi har to barn. I tillegg kommer jo vanlige ting vi gjør sammen som familie, daglig oppfølging av lekser og spillelekser. Det værste er at det føles helt greit. Det hadde jeg aldri trodd før jeg fikk barn.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 3a469...248

Herlighet! Blir jo heilt stressa av å lese det der .. er alene med tre. En baby.

De har aktiviteter to ganger i uken.eldste tirsdag og torsdag,mellomste tirsdag og onsdag. Er Gåavstand til alle aktiviteter aktiviteter,så.det er null stress :)

 

Anonymous poster hash: e0798...842

Skrevet

Er du alenemor? Siden faren ikke kan ta noe av kjøringen??

 

Anonymous poster hash: 6bfb6...d8c

Skrevet

Din plan hadde jeg aldri giddet. Livet mitt består ikke bare av å være mamma.

Denne uken består av å egentlig måtte følge ett av to barn på turn. Men det gjør jeg ikke likevel siden jeg på jobbreise. En tante gjør det.

Ellers er det ikke noe annet enn at jeg av og til henter eldste hos en venninne av og til.

Hjelper aldri med lekser. Det gjør hun selv.

Har to barn, på 5 og 14 år. Begge går på turn. Ingen dugnader.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 57b1c...ef1

Skrevet

Er du alenemor? Siden faren ikke kan ta noe av kjøringen??

 

Anonymous poster hash: 6bfb6...d8c

Nei, jeg er ikke alenemor. Vi deler jo litt på det, men det meste faller på meg ettersom mannen sjelden er hjemme fra jobb før 19.00. Jeg mente det ikke som at dette var det jeg gjorde men som det vi gjør.

 

Anonymous poster hash: 3a469...248

Skrevet

Det så da hektisk ut...

Mine to barn trener man, tirs, ons og torsdag. Vi bor også sånn til at de må kjøres. Nå sitter jeg i hallen med eldste som gjør lekser så venter vi på minste skal bli ferdig. Da kjører vi eldste på trening før jeg og yngste tar en joggetur sammen.

 

Vi samkjlrer eller passer på å trene når barna trener, gjerne sammen med det andre barnet. Dugnader har vi ca 1 gang i måneden og kamper hver helg. Koselig med aktive barn bare de ikke gjør hele livet om til kjør/hente/rekke.

 

Anonymous poster hash: 9a95e...337

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Altfor hektisk. Trening mandag,tirsdag, onsdag og torsdag samt samlinger og cuper i helgene. Når det skjer mest og de trenger mest oppfølging er selvsagt mannen borte på jobb. Har 3, men bare 2 av de som er på noe. Det legger jo en grei demper på mulighet til å rekke noe annet

Skrevet

14-åringen må kjøres til trening mandag og onsdag (har ofte noe konfirmasjonsgreier på torsdag og egentrening i helga, men trenger ikke kjøres)

 

11-åringen kjøres til trening onsdag og torsdag, på speider tirsdag.

 

6-åringen kjøres til trening onsdag.

 

Det er de faste tingene, så kommer de variable tingene. Denne uken er det et barneselskap torsdag og et lørdag + kjøring og henting av speidergutter som skal på overnatting lørdag til søndag.

 

Forrige helg var det en fotballcup.

 

Vi har 4 barn, og akkurat nå har vi ikke noe annet liv enn å være foreldre ;)

 

Anonymous poster hash: 5b94a...761

Skrevet

Sånn hadde ikke jeg orket å ha det, før det hadde jeg flyttet inn i nabohuset til idrettshallen så de kunne gått selv..

Mandag: et barn borte på besøk så henter det på kvelden.

Tirsdag: ingenting

Onsdag: det andre barnet er borte på besøk så henter

Torsdag: kjører barna på turn

Fredag: ingenting men har ofte besøk av venner av barna da.

Lørdag: nå på lørdag er det lommelykter i regi av idrettslaget, eller er lørdager rolige

Søndag: ingenting

 

På sommeren er det fotballtrening og etterhvert nå blir det ski

 

Anonymous poster hash: 27253...6a4

Skrevet

Uff for et styr! Håper ikke vi får det sånn. Nå er barna fortsatt små da, så vi har trening med begge to om torsdagene. De legger seg kl 19, så hver kveld etter det er voksentid!

 

Anonymous poster hash: 06d30...fcb

Skrevet

Foreløpig bare ett barn på tre år, så lite organisert aktivitet.

 

Når hun blir større og vil begynne med idrett/musikk/annet skal vi selvsagt stille opp på alt som hører med.

 

Anonymous poster hash: f51a1...366

Skrevet

Din plan hadde jeg aldri giddet. Livet mitt består ikke bare av å være mamma.

Denne uken består av å egentlig måtte følge ett av to barn på turn. Men det gjør jeg ikke likevel siden jeg på jobbreise. En tante gjør det.

Ellers er det ikke noe annet enn at jeg av og til henter eldste hos en venninne av og til.

Hjelper aldri med lekser. Det gjør hun selv.

Har to barn, på 5 og 14 år. Begge går på turn. Ingen dugnader.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 57b1c...ef1

Hjelper aldri til med lekser? Hjelpes! Min datter klarer også sine lekser alene men jeg vill vite status. Vi øver på gloser sammen, høytlesning etc etc.

Du bør endre holdningen din.

 

 

Anonymous poster hash: 75668...5b6

Gjest Antarctica
Skrevet

 

Din plan hadde jeg aldri giddet. Livet mitt består ikke bare av å være mamma.

Denne uken består av å egentlig måtte følge ett av to barn på turn. Men det gjør jeg ikke likevel siden jeg på jobbreise. En tante gjør det.

Ellers er det ikke noe annet enn at jeg av og til henter eldste hos en venninne av og til.

Hjelper aldri med lekser. Det gjør hun selv.

Har to barn, på 5 og 14 år. Begge går på turn. Ingen dugnader.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 57b1c...ef1

Hjelper aldri til med lekser? Hjelpes! Min datter klarer også sine lekser alene men jeg vill vite status. Vi øver på gloser sammen, høytlesning etc etc.

Du bør endre holdningen din.

 

 

Anonymous poster hash: 75668...5b6

Hvorfor det?

Foreldre skal ikke undervise hjemme.

Det holder å tilrettelegge for å få gjort det som skal gjøres.

Skrevet

En vanlig uke for oss er

Mandag: midterste og yngste er på trening fra 18 - 19.30 (tidligere trente yngste fra 16.30 - 18). Pappen trener yngste, så nå når de trener samtidig tar pappaen de med på trening. Eldste trener fra 18.30 - 20.00, må kjøres fordi det er så langt til trening. Er 4 foreldrepar som bytter på kjøring/henting her.

Tirsdag: eldstemann trener fra 16 - 17.30, jeg kjører noen andre henter som regel.

Onsdag: I fotballsesongen spiller alle tre kamper som regel, jeg prøver å få med meg eldste og midterste sine siden mannen trener yngste og er med der. Nå utenom fotballsesongen er det fotballtrening for midterste fra 18 - 19.30, kjøres og hentes. Eldste trener håndball fra 19.30 - 21.30, sitter på når jeg henter midterste, hentes 21.30.

Torsdag: eldste trener fotball/håndball fra 16-17.30, han går annenhver uke på fotball/håndball. Må kjøres uansett hvilken trening han går på. Annenhver torsdag er det konfirmasjons undervisning. 4 familier som bytter på kjøring/henting. De torsdagene det ikke er konfirmant opplegg trener han I tillegg fra 20 - 20.45 m/ håndballen.

Yngste trener fra 18 - 19.30

Fredag: da går de som regel på krik fra 20-22, ingen tvang men når de går så må de kjøres og hentes.

Nå I håndball sesongen er det håndballkamper I helgene, I fotballsesongen er det ikke så mye som skjer. En turnering av og til.

Så kommer det endel dugnader I tillegg på håndballen.

Angrer på at vi har bosatt oss sånn at vi må kjøre/hente så mye. Men vi får tenke at det bare er en periode av livene våre. Vi kommer vel til å savne det når vi blir gamle og grå ☺

På dagtid så er det MYE tannlege for tiden, to stk som holder på med tannregulering.

Skrevet

 

Din plan hadde jeg aldri giddet. Livet mitt består ikke bare av å være mamma.

Denne uken består av å egentlig måtte følge ett av to barn på turn. Men det gjør jeg ikke likevel siden jeg på jobbreise. En tante gjør det.

Ellers er det ikke noe annet enn at jeg av og til henter eldste hos en venninne av og til.

Hjelper aldri med lekser. Det gjør hun selv.

Har to barn, på 5 og 14 år. Begge går på turn. Ingen dugnader.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 57b1c...ef1

Hjelper aldri til med lekser? Hjelpes! Min datter klarer også sine lekser alene men jeg vill vite status. Vi øver på gloser sammen, høytlesning etc etc.

Du bør endre holdningen din.

 

Anonymous poster hash: 75668...5b6

Heheh! Det må jeg absolutt ikke. Hun klarer selv å gjøre leksene uten at jeg hjelper henne - hun er svært selvstendig. En gang i mellom hjelper jeg med øving eller noe på en powerpoint. Men det skjer ca 1-2 ganger i året. Har funket bra i fem år.

Man MÅ ikke være curlingforeldre bestandig. Barn har godt av å finne ut av ting selv. Lekser er barnets ansvar, ikke mitt! :)

 

Anonymous poster hash: 57b1c...ef1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...