Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #1 Skrevet 10. november 2015 Jeg har så stort midjemål, resten av kroppen har mer "normale" proposjoner. Jeg kunne absolutt trent mer, jeg er i full jobb og stresser endel i hverdagen, og faller sammen på ettermiddagen. Nå las jeg nettopp en artikkel (igjen) om det farlige magefettet, og fikk angst. Jeg er langt over grensa, dette er noe som jeg ser at mange av damene på morssiden har også. Hvilken trening er det som er mest effektiv for å redusere midjemålet? Kan jeg få noen tips, og gjerne noe som ikke har for stor dørstokkmil? Anonymous poster hash: 231dc...ef5
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #2 Skrevet 10. november 2015 Du trenger ikke passere dørstokken for å trene:) Først og fremst må du sette fokuset på kostholdet ditt, så kan du legge til litt trening hjemme, så er mye gjort. Man finner mange gratis treningsvideoer på youtube, i tillegg finnes treningssentere på nett som ikke koster så mye. Eksempelvis livegym.no eller exerto.no. Begge har mange knallbra aerobictimer og kondisjonstimer som kan gjøres hjemme i stua, uten utstyr. Anonymous poster hash: c5f20...e8e
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #3 Skrevet 10. november 2015 Du må løpe, sykle, svømme, gå fort eller liknende som får opp pulsen, og så helst trene litt styrke også. At man ikke har tid er bare en tåpelig unnskyldning man finner på for å trøste seg selv. Alle har tid, men man må prioritere det. Og husk, trening gir overskudd, derfor er det å skylde på at man er sliten ikke så lurt. Selv har jeg fire barn, jobber 90% og studerer 50%, men trener likevel en 30-40 minutter 3-4 dager i uken. Jeg for min del må trene tidlig på dagen når jeg er noenlunde uthvilt og opplagt, så to morgninger i ukedagene står jeg ekstra tidlig opp og jogger en tur eller trener styrke, og så gjør jeg det samme lørdager og søndager før frokost. Mannen min er bygget annerledes og trener et par timer etter middag eller like etter jobb (om jeg henter) 3-4 dager i uken. Vi må rett og slett gi hverandre den tiden fordi det er viktig for helsen vår. Dersom du ikke er i form nå, ville jeg begynt med å gå fort i en halvtimes tid, ev. småjogge deler av veien. Styrkeøvelser som er lure er planken, knebøy og ulike mageøvelser med gymball. Gymball hjelper deg med å ikke overbelaste ryggen og bekkenet. Anonymous poster hash: ed0fc...6f1
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #4 Skrevet 10. november 2015 Du trenger ikke passere dørstokken for å trene:) Først og fremst må du sette fokuset på kostholdet ditt, så kan du legge til litt trening hjemme, så er mye gjort. Man finner mange gratis treningsvideoer på youtube, i tillegg finnes treningssentere på nett som ikke koster så mye. Eksempelvis livegym.no eller exerto.no. Begge har mange knallbra aerobictimer og kondisjonstimer som kan gjøres hjemme i stua, uten utstyr. Anonymous poster hash: c5f20...e8e En annen ting er at stresshormoner øker fettansamlingen på midjen. Er det noe du kan gjøre for å redusere stressnivået i hverdagen? Anonymous poster hash: c5f20...e8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå