Gå til innhold

Hvordan gikk du fra din manipulerende og kontrollerende mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger råd :(

Anonymous poster hash: 7be65...740

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber med saken selv. Vi har barn og må forholde oss til hverandre etterpå, så det gjør det ekstra vanskelig. Har ikke så mange gode råd, men følger denne tråden. Kan jeg spørre hvordan mannen din er?

Anonymous poster hash: 0ab14...a6b
Skrevet

Jeg jobber med saken selv. Vi har barn og må forholde oss til hverandre etterpå, så det gjør det ekstra vanskelig. Har ikke så mange gode råd, men følger denne tråden. Kan jeg spørre hvordan mannen din er?

Anonymous poster hash: 0ab14...a6b

Han har gjennom 12 år fått meg til å isolere meg fra venner og familie. Altså jec "får lov" til å gjøre ting utenfor husets fire vegger, men han klarer på sin syke måte å få meg til å få dårlig samvittighet for å være borte hjemmefra. Det har blitt sånn at jeg spør om lov til å gjøre ting. Selv om jeg er alene hjeme så må jeg alltid si fra hvor jeg er og hva jeg gjør. Han kaller meg stygge ting nesten hver dag og sjekker logg på tlf. Hvis jeg er sliten og lei en dag så er helvete løs, må alltid klistre på meg et smil og late som jeg har det helt topp. Hvis jeg gjør noe utenfor huset så skriver vi meldinger hele tiden og å drikke alkohol uten han, det kan jeg bare glemme. En gang så fulgte han etter meg og smugkikket på meg mens jeg tok noen øl med noen venninner

Skrevet

Fant meg leilighet og flyttet en dag han ikke var hjemme. Sperret bankkontoen min og tok ut 10.000 av felles bankkonto.

Han hadde passet mitt og lagde en fake fullmakt og tømte bankkontoen min.

Han ble rasende og prøvde å rundjule meg på gata 14 dager senere.

Han ble annmeldt og jeg fikk tilbake pengene av banken.

Siden har jeg ikke sett han.

Vi hadde ingen barn.

Skrevet

Mitt beste råd er å få andre folk involvert. Det ble min redning.

Jeg hadde holdt alt hemmelig i mange år. Ved et tilfelle var hans foreldre hos oss da hans utroskap ble oppdaget og siden de var til stede kunne han ikke snakke til meg slik han brukte. Han var nødt til å oppføre seg forholdsvis sivilisert. Da ba jeg ham pent om å flytte ut og de sa han kunne få overnatte hos dem så da ble det slik. Plutselig var det offisielt og "alle" visste at han var flyttet ut og da kunne han ikke snu situasjonen. Det var mye gruff i etterkant. Han nektet å levere fra seg sin nøkkel til leiligheten f eks. Plutselig var han der, spiste maten i kjøleskapet, rotet i sakene mine osv. Men siden det var offisielt og familien hans nå visste litt om hva som hadde skjedd så hadde han ingen mulighet for å snu situasjonen tilbake. Jeg lærte at åpenhet betyr alt. Jeg har ikke fortalt hans familie hvordan han var mot meg - men jeg tror at de i etterkant har skjønt litt av det likevel. En del av makten hans over meg bestod i at han løy om hva andre sa, han isolerte meg sosialt osv. Da den isolasjonen ble brutt mistet han en del av sin makt.

Vi har barn sammen og det har vært kjempevanskelig å samarbeide med ham i etterkant. Han kan f eks lyve for meg om hva de har fortalt i barnehagen, han lyver for personalet i barnehagen om hvordan barnas liv er organisert oss imellom, han forteller andre folk rare historier om ting jeg skal ha gjort i forhold til barna samtidig som han forteller om hvor flink han selv er, når sannheten er at han stort sett parkerer barna hos besteforeldrene når de skal være hos ham. Det jeg opplevde var, at da jeg åpnet opp og fortalte litt så fikk jeg støtte og hjelp både fra familie og kollegaer. Uten den støtten vet jeg ikke om jeg hadde klart å bryte ut.

Ønsker deg al mulig lykke til.

Det er langt verre å leve i et slikt forhold enn å leve med at folk vet om at man har vært i et slikt forhold. Det er ikke noe å skamme seg over!

Anonymous poster hash: 144a1...41e
Skrevet

Tok nøklene hans av nøkkelknippet når han begynte å stå med stoppe klokke mens jeg pussa tenner, han "bodde" hos meg så fjernet bare nøklene hans & sa at det var slutt. "Orker ikke leve sån her mer, jeg er voksen kan bestemme over min egen tannhygiene, hvordan jeg kler meg & hva jeg spiser til middag. Dette er min leilighet! Jeg betaler ALLT & nå vil jeg ikke ha deg her lenger" da prøvde han å sjele hunden min & vi krangla masse! Tok noen timer men fikk han tilslutt ut med hjelp fra naboen (pinlig) han forfulgte meg i nesten 6 mnd etter det. Så mitt tips er å blande inn politiet tidlig! Om det er behov for det da. Ta vare på truende SMS email osv for plutselig trenger du å bevise eventuel truende oppførsel..

Anonymous poster hash: fa3ba...192

Skrevet

Snakk med familie eller venner du er trygg på. Slike ting er utrolig vanskelig når man står alene om det. Jeg brukte lang tid på å klare det, og hadde det ikke vært for familien min vet jeg ikke hvordan jeg skulle klare det.

Skrevet

Snakk med familie eller venner du er trygg på. Slike ting er utrolig vanskelig når man står alene om det. Jeg brukte lang tid på å klare det, og hadde det ikke vært for familien min vet jeg ikke hvordan jeg skulle klare det.

Skrevet

Huff, ja. Det er det det er. Det er rett og slett flaut å måtte bryte ned den veggen jeg har satt opp at vi har det sååå veldig bra. Når jeg sitter og misunner alle de som lever i et sunt forhold og forteller at jeg bor sammen med verdens beste mann

Skrevet

Huff, ja. Det er det det er. Det er rett og slett flaut å måtte bryte ned den veggen jeg har satt opp at vi har det sååå veldig bra. Når jeg sitter og misunner alle de som lever i et sunt forhold og forteller at jeg bor sammen med verdens beste mann

Du skal ikke se bort i fra at familie og venner allerede aner hvordan du har det.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: ac766...86c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...