Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #1 Skrevet 10. november 2015 Datteren min på 10 år fikk hull i ørene for 7 uker siden. Hullene så ut til å gro fint rundt øredobbene, og vi renset morgen og kveld. For 5 dager siden tok vi ut de øredobbene hun hadde hatt i siden det var gått 6 uker, og hun fikk ta i noen nye. Problemet er at etter dette har det ikke gått like bra, spesielt på det ene øret. På det "gode" øret ser det ut for at hullet har krympet litt etter at vi byttet fra de første øredobbene til nye (de første er jo litt tykkere), men ellers ok. På det "dårlige" var det litt væskete i går og en anelse hovent og rødt. Hullet ser også ut for å gro mer på den siden. Altså som om det vil gro helt igjen om ikke den nye øredobben var der. I går kvel tok jeg da ut øredobben steriliserte den på nytt og renset øret grundig før vi tok inn øredobben igjen. I dag tidlig renset jeg på nytt slik som i går, og nå så det mye bedre ut. Nesten ikke noe veske og ikke noe videre hovent og rødt heller. Datteren min er kjemperedd for at vi må ta øredobbene helt ut og la hullet gro igjen, så er det noen som har noen gode tips til hva vi kan gjøre nå for å unngå skikkelig betennelse? Er det noe vi kan smøre på? Skal jeg bare fortsette med å rense godt og sterilisere øredobbene daglig en stund framover? Når bør vi ev. kaste inn håndkledet? Anonymous poster hash: 458e2...37a
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #2 Skrevet 10. november 2015 Bruk bare ekte gull eller sølv. Rens med Klorhexidin Anonymous poster hash: 35310...cca
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #3 Skrevet 10. november 2015 Bruk de øredobbene hun fikk da hun tok hull, de er i kirurgisk stål. La dem være i, og rens ved å spute (ikke gni!) klorhexidin på hullet. Vri på øredobben. Anonymous poster hash: 32ee1...cc4
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #4 Skrevet 10. november 2015 Bruk bare ekte gull eller sølv. Rens med Klorhexidin Anonymous poster hash: 35310...cca Nei! Ikke gull (det er aldri rent, rent gull er for mykt til å lage smykker av), det er iblandet mye rart som hun kan reagere på. Bruk kirurgisk stål og bare det til hullene har grodd helt. Anonymous poster hash: 32ee1...cc4
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #5 Skrevet 10. november 2015 Vi har kastet de øredobbene som satt i oppinnelig fordi det var kommet en del smuss inn i festet på baksien som jeg ikke klarte å få bort. De var forøvrig i plast, ikke stål. De som er i nå er i ekte sølv. Jeg skal kjøpe inn klorhexidin, så lang har vi brukt sterilt saltvann til å rense (det var det vi fikk beskjed om). HI Anonymous poster hash: 458e2...37a
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #6 Skrevet 10. november 2015 Vi opplevde omtrent det samme når eldste fikk hull for drøyt et år siden. Kjøpte allergivennlige øredobber i plast (samme merke som brukes hos frisøren) og fortsatte å rense med saltvann. Prøvde klorhexidin i et par dager, men opplevde at huden ble sår så gikk tilbake til saltvann. Renset vel morgen og kveld i flere mnd tror jeg. Nå er ørene helt fine, men hun kan fortsatt reagere litt ved sølv så bruker derfor kun gull og det reagerer hun ikke på. Av gull og sølv trodde jeg at gull var "renest". Anonymous poster hash: bd23c...53d
Ziva Skrevet 10. november 2015 #7 Skrevet 10. november 2015 Vi fikk beskjed om å ikke bytte øredobbene før det hadde gått minst 8 uker. Fucidin-salve er fint å bruke når det først har blitt verk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå