Gå til innhold

Dette er ille boforhold...med link

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jeg helt enig i, og ingen skal måtte leve under slike forhold. Jeg er ikke negativ til å ta imot flyktninger, og mener vi som nasjon må ta vår del av ansvaret.

Når det er sagt: hvordan er det mulig å få et bad så møkkete og grisete? Det må nå være de som bor der som ikke bryr seg, og heller forsøpler boarealene det da. Jeg ble faktisk provosert over at de ensidig legger det fram slik at det er andres ansvar at det har blitt slik! Men virkelig, hadde det vært min familie ganget opp til det antall flyktninger som lever her, med samme mengde rengjøring, så hadde det IKKE blitt så jævlig møkkete som disse bildene viser!!!

http://www.dagbladet.no/2015/11/10/nyheter/flyktningkrisa/sarpsborg/41881679/

Anonymous poster hash: 0c8c4...0a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår at de mistrives i slike forhold. Det jeg ikke forstår er hvorfor de mener noen andre enn seg selv skal vaske opp dritten. Hvis alle på mottaket setter av 10 minutter daglig til vask så blir det sikkert fint der.

Ja, det er noe dritt å vaske opp dritten etter andre, men er det mer rettferdig at noen andre enn beboerne skal måtte gjøre det?

Anonymous poster hash: e8b53...830

Skrevet

Om det bor 180 mennesker der og det har vært uklart hvem som er ansvarlig for renholdet så er det ikke så merkelig. Kanskje vet dem ikke hvor de skal kaste søppelposene når de er fulle og kanskje har de ikke engang ordentlig utstyr for renhold. Det holder å se hvor skittent og møkkete vi kan få det på offentlige toalett eller på en jobb der ingen tar i et tak, så forstår man lett at det kan bli sånn på et mottak.

Forøvrig visste jeg at det var noe humbug med saken slik den ble fremstilt først. Hvorfor vil media få oss til å bli fremmedfiendtlige?! Hvorfor legger de størst vekt på å intervjue frp-politikere? Jeg blir sint! 😡

Anonymous poster hash: 52633...15a

Skrevet

Det er jeg helt enig i, og ingen skal måtte leve under slike forhold. Jeg er ikke negativ til å ta imot flyktninger, og mener vi som nasjon må ta vår del av ansvaret.

Når det er sagt: hvordan er det mulig å få et bad så møkkete og grisete? Det må nå være de som bor der som ikke bryr seg, og heller forsøpler boarealene det da. Jeg ble faktisk provosert over at de ensidig legger det fram slik at det er andres ansvar at det har blitt slik! Men virkelig, hadde det vært min familie ganget opp til det antall flyktninger som lever her, med samme mengde rengjøring, så hadde det IKKE blitt så jævlig møkkete som disse bildene viser!!!

Det kreves ikke så veldig mange personer med dårlig stil for å få et bad til å se grusomt ut. På undomsskolen hadde vi ca fem "kule" som aldri gadd å rette seg etter normale normer for oppførsel. Vi var rundt 100 elever som oppførte oss bra, men fem stykk som kaster papir på gulvet, ikke trekker med og spytter på speilet er nok til at badene skal bli avskylige. 

Når det gjelder rengjøring, så svarer jeg som i en annen tråd: Tror de færreste har noe imot å ta i et tak, fremfor å sitte uvirksomme på et deprimerende og snuskete akuttmottak. Men da må de jo få vaskeutstyr. Rengjøringsmidler, svamper/kluter og engangshansker (for å hindre smittespredning). 

Anonymous poster hash: d10d0...4bc

Skrevet

Det står i artikkelen du linker til at de ikke får utstyr til rengjøring. Tror du feks. at toalettet ditt hadde sett fint ut uten dobørste?

Anonymous poster hash: 26c7d...b6a

Skrevet

Det kreves ikke så veldig mange personer med dårlig stil for å få et bad til å se grusomt ut. På undomsskolen hadde vi ca fem "kule" som aldri gadd å rette seg etter normale normer for oppførsel. Vi var rundt 100 elever som oppførte oss bra, men fem stykk som kaster papir på gulvet, ikke trekker med og spytter på speilet er nok til at badene skal bli avskylige. 

Når det gjelder rengjøring, så svarer jeg som i en annen tråd: Tror de færreste har noe imot å ta i et tak, fremfor å sitte uvirksomme på et deprimerende og snuskete akuttmottak. Men da må de jo få vaskeutstyr. Rengjøringsmidler, svamper/kluter og engangshansker (for å hindre smittespredning). 

Dessuten: De er i et land der de ikke snakker språket. Abolutt ikke alle behersker engelsk eller noe annet fellesspråk. De er stuet inn en hel haug på et sted som bare er ment for få dagers opphold, men der de må bo i ukevis. De får ikke informasjon. Vet ikke hvem som skal vaske, vet i grunnen ingen ting. Personer med store smerter får ikke legehjelp før det har gått mange timer. Dette handler ikke om lommepenger og vaksehjelp, det handler om å leve under noenlunde verdige forhold.

Skrevet

Det var samme sak for noen år siden med noen fremmedarbeidere som bodde i en campingvogn og som også klaget på ille forhold. De var fire voksne menn som levde i en svinesti hvor ingen ting ble vasket. Dette dokumenterte de ved å vise frem blant annet en skitten steikepanne...

Anonymous poster hash: ef407...c27

Skrevet

Selvsagt kan de vaske selv, noe de også er villige til, bare de får utstyr og klare retningslinjer over hva og hvordan de skal bidra. Det mest betenkelige med saken er at dette dreier seg om et privat mottak som hover inn penger, uten at de gidder å bruke noen av pengene på mottaket. De kan kjøpe vaskeutstyr og varmeovner. Mange forventer at flyktninger om kommer til Norge skal være takknemlige for at de fredfullt kan få lv til å pines i smerte eller fryse. Det er jo ikke bomber som flagrer rundt ørene, så smerter og kulde er kravstort å klage på. De bør jo få medisinsk hjelp når det er nødvendig, dom faktisk var det viktigste de tok opp.    

Anonymous poster hash: 0d4d6...09f
Skrevet

nemlig... på ungdomsskolen...

gi de ei bøtte og så får de vaske selv. Ingen har dødd av å rydde/gjøre reint etter seg. Til og med barneskole-ungene mine må det..

Anonymous poster hash: 2e5ce...3ea

Skrevet

ser ut til at de får nok cola hvertfall...

Skrevet

Jeg har dessverre vanskelig for å tro at der ikke finnes en mopp, vaskemiddel av et slag, gummihansker, toalettbørste...

Kjenner jeg blir ganske så irritert!

Anonymous poster hash: fb5c6...283
Skrevet

Jeg har dessverre vanskelig for å tro at der ikke finnes en mopp, vaskemiddel av et slag, gummihansker, toalettbørste...

Du har tydeligvis aldri vært på et akuttmottak! Og det skal du bare være glad for, men dropp nedlatenheten din. De færreste er klar over hvordan disse stedene egentlig er. De er råtne høl: kalde, skitne og utrivelige. Kvinner og barn er utsatt for overgrep fordi de er stuet tett sammen med hauger av menn, med null privatliv. Kjenenr jeg unner deg et par dagers opphold på et slikt sted!

Skrevet

De får selge kameraet sitt og kjøpe seg en mopp og såpevann! :)

Neida, måtte bare

Anonymous poster hash: 4f0f6...4f2

Skrevet

Ja det er disse haugevis av mennene nå da.... Er jo desverre de som kommer. Og tror ikke et sekund om det var folk med andre kulturer og religioner at det ville vært så mange overgrep ... Ville dyr noen av dem. Nei takk sånne vil jeg ikke ha gående løse i Norge.

Anonymous poster hash: aa131...681

Skrevet

Vil bare minne på at Norge ikke er en nasjon, vi er et land. Jeg kjenner jeg blir ilter når jeg leser "nasjonen" Norge...

Anonymous poster hash: 4ff56...8a2
Skrevet

For å vaske, må man ha nødvendig utstyr. Veldig enkelt,-det står også forklart i artikkelen. Og også at de GJERNE vasker selv!!!!  Det JEG undrer meg mer over er at noen soper inn 8,3 millioner i mnd på andres ulykke.

Skrevet

Du har tydeligvis aldri vært på et akuttmottak! Og det skal du bare være glad for, men dropp nedlatenheten din. De færreste er klar over hvordan disse stedene egentlig er. De er råtne høl: kalde, skitne og utrivelige. Kvinner og barn er utsatt for overgrep fordi de er stuet tett sammen med hauger av menn, med null privatliv. Kjenenr jeg unner deg et par dagers opphold på et slikt sted!

Tenk at bare fordi de er stuet sammen så er det naturlig å begå overgrep: Og sånne menn tar vi imot,,,,jeg blir kvalm. Det sier mye om hvordan de ser på kvinner og barn

Anonymous poster hash: 621dd...981

Skrevet

ser ut til at de får nok cola hvertfall...

Hehe;)

Anonymous poster hash: a4c08...12f

Skrevet

De har vaskeutsyr der oppe! Det er bare møkkete mannfolka som syter & bærer seg. Kvinnene der oppe derimot, vasker vinduer og står på! Var mange som ikke var med på den gåturen om lørdagen og ei heller enig det de sytete mannebeina klaget over!

Skrevet

De har vaskeutsyr der oppe! Det er bare møkkete mannfolka som syter & bærer seg. Kvinnene der oppe derimot, vasker vinduer og står på! Var mange som ikke var med på den gåturen om lørdagen og ei heller enig det de sytete mannebeina klaget over!

100% enig

Skrevet

Ang. den manglende legehjelpen - er det ikke i denne artikkelen det klages muntlig over en forkjølelse som er så forferdelig at han ikke klarer å svelge? Manflu! Selvsagt må han få hjelp, og selvsagt skal ikke vi andre oppsøke lege om det feiler oss eller ungene noe, da er vi jo hysteriske... Måtte bare...

Det kommer ikke dritt på gulvet uten at noen legger den der... Når alle andre tar i et tak, hadde det vært veldig flott om også de selv bidrar for å bedre egen situasjon. Og at media kunne lage en sak eller to om hva som faktisk fungerer...

Anonymous poster hash: 29bfe...b14

Skrevet

jeg har hatt opphold et par ganger på sykehus. Ja, der blir det vasket. Vi får mat 3 ganger om dagen og vi får hjelpen vi trenger. Jeg har kjent meg så takknemlig de gangene. Tenk å få middagen servert. Luksus for meg, selv så syk jeg var.

Men, jeg rydder etter meg, griser jeg på do - ja, da gjør jeg det presentabelt etter meg. Og det selv om jeg vet det blir vasket og ryddet om jeg ikke gjør det. Jeg er med andre ord veldig takknemlig for å få så god omsorg og hjelp her i norge.

Situasjonen er anderledes, det forstår jeg. Men jeg er da også "godt" vandt i forhold til disse flyktningene. Jeg er vandt til å hente meg alt mulig godt i skapene mine når jeg vil, se tv når jeg vil, ikke ta hensyn til andre. Likevel er jeg utrolig takknemlig...

Bare en tanke..

Skrevet

Det ser jo ut som om noen har bæsja på gulvet!

Anonymous poster hash: 2bc49...53d

Skrevet

Det ser jo ut som om noen har bæsja på gulvet!Anonymous poster hash: 2bc49...53d

det jeg tenkte også, ved normal bruk av et do blir det ikke seende slik ut, samma faen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...