Gå til innhold

Asylbarna - Farida (VG-TV)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvorfor hun ble sendt hjem til Kabul igjen? Hadde foreldrene løyet, eller tok saken bare så lang tid før de måtte dra?

Anonymous poster hash: 2e4dd...887
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faren løy om hvor de kom fra, og hver gang de har fått avslag har de anket og anket og trenert saken. De har heller ikke lært barna morsmålet, selv om de visste at de før eller senere måtte reise tilbake.

Anonymous poster hash: 9143e...307

Skrevet

Nei, den over her er Neda, som bodde i sandnes.

Farida og moren fikk bosette seg her på grunnlag at hun sa hun var enslig med barn. Når alt var i orden så dukket faren opp og ville ha familiegjenforening.

Anonymous poster hash: 2d95e...85b

Skrevet

Blir så forbanna når det går ut over barna! Jeg bryr meg ikke om foreldrene har løyet... Norge må sende de tilbake FØR barna blir integrerte og snakker norsk og får norske venner og verdier. Skjer det - så må barna få bli + foreldrene selvsagt. 

Vi må gjøre det som er det beste for barna, i alle tilfeller...

Skrevet

Blir så forbanna når det går ut over barna! Jeg bryr meg ikke om foreldrene har løyet... Norge må sende de tilbake FØR barna blir integrerte og snakker norsk og får norske venner og verdier. Skjer det - så må barna få bli + foreldrene selvsagt.

Vi må gjøre det som er det beste for barna, i alle tilfeller...

I neda-saken har foreldrene bevisst løyet siden de fikk beskjed om utreise i 2004. De gadd ikke lære ungene morsmålet i håp om at det skulle hjelpe.

Foreldrene sa de var palestinere fra Irak (?) men kom fra Jordan. De løy om at de ikke hadde pass. Under en politirazzia fant politiet passene som viste den ekte identiteten til familien og de ble ganske raskt sendt ut i 2013 (?)

Selvsagt kan ikke alle komme til Norge, lyve mest mulig og så få bli basert på at de har løyet så lenge.

Synd at det går ut over barna, men barna må alltid leve med foreldrene sine valg. En mulighet er at barna kunne blitt igjen i Norge mens foreldrene ble sendt hjem.

Anonymous poster hash: 2d95e...85b

Skrevet

ååå... så hun løy da om at hun ikke hadde mann da mest sannsynlig?

Virket som en herlig familie, og jeg skal innrømme jeg ble veldig trist på deres vegne.

Skulle ønske det var plass og hjelp til alle her i Norge og at alle kunne hatt samme muligheter.

Verden kan være en vond plass...

hi

Anonymous poster hash: 2e4dd...887

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...