Gå til innhold

baby 4 uker, tror jeg kollapser snart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen sover ok om dagen, men ynker seg myyyye i søvne. Dvs lite søvn på meg. Han er våken 3-4 timer i strekk på natta, da er jeg helt utmattet og gjør alt jeg kan for å unngå gråt pga to andre små barn som sover. Er så sliten at jeg ønsker av og til å kaste ungen it av vinduet og bare sove (ja, satt på spissen). Men har faktisk bedt han om å holde kjeft i frustrasjon pga 2-åring og 4-åring som våkner lett. Mannen har ansvar for de to største, men det hjelper ikke på "psyken" min... Tips? Hvordan snu døgnet hans? Evt hvordan senke skuldrene og ikke bli så stressa og sint pga søvnmangel?

Anonymous poster hash: 39d1a...8c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å endre døgnrytme på så små. Men hold han god og mett med ren bleie, bruk så lite lys og lyd som mulig under amming og skift. og ha grei temp på rommet.

her hadde jeg det bekmørkt fra vi la oss til 07-08 tiden. Og det tok ikke lange tiden før det kun var et pip når han var sulten, så da matet jeg, og byttet bleia i mørket og sov videre med en gang.

Anonymous poster hash: 195b3...cbb
Skrevet

Oppsøk hjelp! Babyen er 4 uker...

Anonymous poster hash: edef7...1ae

Skrevet

Får du ikke sovet litt på dagtid når babyen sover da?

Anonymous poster hash: 22171...51a

Skrevet

Ligger han sammen med deg eller i egen seng? Hos oss roet babyen seg når han fikk komme nært inntil meg.

Anonymous poster hash: e1b49...572

Skrevet

Bruke ørepropper.

Innfinne seg med lite søvn, det har en overgang og du kan forhåpentligvis sove litt på dagtid.

Babyen høres helt normal ut. Har du prøvd å sove sammen med babyen?

Skrevet

Sov på dagen når babyen sover.

Anonymous poster hash: 8faaf...78d
Skrevet

Babyen sover ok om dagen, men ynker seg myyyye i søvne. Dvs lite søvn på meg. Han er våken 3-4 timer i strekk på natta, da er jeg helt utmattet og gjør alt jeg kan for å unngå gråt pga to andre små barn som sover. Er så sliten at jeg ønsker av og til å kaste ungen it av vinduet og bare sove (ja, satt på spissen). Men har faktisk bedt han om å holde kjeft i frustrasjon pga 2-åring og 4-åring som våkner lett. Mannen har ansvar for de to største, men det hjelper ikke på "psyken" min... Tips? Hvordan snu døgnet hans? Evt hvordan senke skuldrene og ikke bli så stressa og sint pga søvnmangel?

Anonymous poster hash: 39d1a...8c6

Vanskelig å snu døgnet på sånne små. Kan han være overtrøtt? Kan du forsøke å legge han et kvarter tidligere for hver dag? Ammer du? Hva med å gi en flaske MME om kvelden? Mange sover bedre på det.

Da tvillingene våre var små, slet de med søvnen. Jeg tror kanskje det er bedre at du og mannen deler natten i to, istedet for at du alltid skal ha ansvar for babyen?

Har du forsøkt å trille babyen i vogna når han er våken på natta. Hva med å sette vogna under kjøkkenvifta eller ha hvit lyd som app på telefonen?

For å ikke bli gal av søvnmangel anbefaler jeg å være litt sosial. Kan du treffe en venninne på dagtid og drikke kaffe f.eks? Har du prøvd Tine iskaffe trippel espresso? Den gir nytt liv til en sliten kropp, men ikke drikk den for sent på dagen.

Anonymous poster hash: 397cc...657

Skrevet

Ååå lille babyen er helt ny i verden, ikke rop til den.

Prøv å legg deg på et annet rom noen netter, kanskje mannen kan ta over litt for deg?, pump deg og gi ansvaret til mann, mamma eller noen andre. Du trenger å SOVE! Sove lenge!

Det er fryktelig slitsomt med baby noen ganger, jeg tror vi glemmer det mellom hvert barn. Det tar ofte tid før man er i et slags mønster.

Babyen og de andre barna trenger en mamma som er litt mer uthvilt høres det ut som, ta godt vare på deg selv 😍

Anonymous poster hash: 2d9c6...f3c

Skrevet

Tørr dere å sove med babyen?!

Tenk når man er så sliten og så roer ungen seg inntil deg. Hva om du klemmer den ihjel når du snur deg!

Jeg hadde en klut under amming med brystmelk og min lukt på...tørr da.. over hodeputen til barnet. Pakket opp med tepper rundt så han lå trangt. Sov som en stein!

Anonymous poster hash: 3a3d5...596

Skrevet

Jeg ville forsøkt reiving en periode. Jeg har en baby på 5 måneder som aldri har sovet mer enn halvannen time i strekk, dag og natt, og er generelt mye våken, så jeg vet hvor slitsomt det kan være. Reiving funket ikke her da, men gi det et forsøk? 

Ta kontakt med Home-start om dere har det der dere bor. De er gull verdt. 

Anonymous poster hash: ce5f0...dd5
Skrevet

Tenk når man er så sliten og så roer ungen seg inntil deg. Hva om du klemmer den ihjel når du snur deg!

Jeg hadde en klut under amming med brystmelk og min lukt på...tørr da.. over hodeputen til barnet. Pakket opp med tepper rundt så han lå trangt. Sov som en stein!Anonymous poster hash: 3a3d5...596

Ja, det torte jeg. Har bred seng. Sov ganske lett i nyfødtperioden.
Skrevet

Jeg hadde en klut under amming med brystmelk og min lukt på...tørr da.. over hodeputen til barnet. Pakket opp med tepper rundt så han lå trangt. Sov som en stein!Anonymous poster hash: 3a3d5...596

Jeg kan også svare her. Vi har samsovet endel, da puppen har vært mye løsningen her. Har aldri vært noe problem å ligge tett inntil baby - jeg sover lett i babyperioden og snur meg utrolig nok ikke uten å våkne først. Jeg tror de fleste av oss er laget for å samsove i babytiden, jeg. Holde varmen, kroppskontakten, amming som stimulerer melkeproduksjon (den er jo høyest om natten). 

Skrevet

Jeg kan også svare her. Vi har samsovet endel, da puppen har vært mye løsningen her. Har aldri vært noe problem å ligge tett inntil baby - jeg sover lett i babyperioden og snur meg utrolig nok ikke uten å våkne først. Jeg tror de fleste av oss er laget for å samsove i babytiden, jeg. Holde varmen, kroppskontakten, amming som stimulerer melkeproduksjon (den er jo høyest om natten).

Takk for svar! Jeg samsov ikke sist. Men høres kos ut da... Nå sov sistemann og var kun oppe hver 3. Time for mat sist. Null problem liksom..

Anonymous poster hash: 3a3d5...596

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å endre døgnrytme på så små. Men hold han god og mett med ren bleie, bruk så lite lys og lyd som mulig under amming og skift. og ha grei temp på rommet.her hadde jeg det bekmørkt fra vi la oss til 07-08 tiden. Og det tok ikke lange tiden før det kun var et pip når han var sulten, så da matet jeg, og byttet bleia i mørket og sov videre med en gang. Anonymous poster hash: 195b3...cbb

Hvordan greier du bytte bleie uten å se noe?

Anonymous poster hash: 480ba...2a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...