Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #1 Skrevet 9. november 2015 Virkelig et problem som plager meg, men som ingen kan hjelpe meg med...? Begynte først med at jeg ikke kan ha på meg bh. Føler meg klemt, og for tett. Får ikke puste. Så stramme tskjorter/bluser/skjorter. Det går bare ikke. Må raske det av meg. Får vondt i nakke og rygg. Anstrenge meg... Jeanse eller stramme bukser går heller ikke :-( Og nå, truser... er et herk! Takler det ikke :-( Føles så umulig ut... hjelp??? Anonymous poster hash: 64855...d74
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #2 Skrevet 9. november 2015 Høres ut som en tvangstanke eller en form for angst? I så fall kan trolig en psykolog hjelpe deg. Anonymous poster hash: 13252...6f2
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #3 Skrevet 9. november 2015 Har hatt angst og tvang før, meb ikke slik her.... :-/ Anonymous poster hash: 64855...d74
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #4 Skrevet 10. november 2015 Om du går til en psykolog nå, så fortell det til ham eller henne. Om du ikke går til psykolog nå, så be legen din om en henvisning. Du trenger ikke ha det slik Snakk gjerne med legen din ang. psykomotorisk fysioterapi også, det kan hjelpe deg til å få et bedre forhold til kroppen din og kan hjelpe deg til å slappe av i pusten og muskelspenninger. Ta tak i det. Lykke til Anonymous poster hash: 13252...6f2
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #5 Skrevet 10. november 2015 Jg har det også sånn. Må ha løse klær i myke stoffer. Har alltid vært sånn. Og blir mye verre når jeg er gravid- da vil jeg helst gå naken eller i bare morgenkåpe.😜 Jeans eier jeg ikke. Ikke dressjakke heller. Anonymous poster hash: 627cb...b97
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #6 Skrevet 10. november 2015 Huff, slik hadde jeg det i oppveksten, og det tok mange år å bli helt normal igjen. Taklet ikke flere lag, alle bukser pga sømmen bak, høy hals og gensere som klumpete eller strammet under armene. Levde i flere år i genser og truse inne, ev. skjørt, eller bukse som jeg tok av meg når jeg satte meg i sofaen. Å overse det gjorde meg urolig og ga en grusom følelse. Det styrte livet. Hvordan det gikk over.....kun ved bruk av tid. Sakte sakte lærte jeg å akseptere de forskjellige tingene, og nå tenker jeg ikke på noen av de lenger. Anonymous poster hash: 67fab...461
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #7 Skrevet 10. november 2015 Jeg er også sånn, men anser det ikke egentlig som et stort problem. Har en jobb jeg må kle meg pent i, men finner alltid noen klær som fungerer. Løse bluser, store skjørt etter bukser som sitter løst. Bruker boxere istedenfor truser og sportsbh'er istedenfor vanlige bh'er. Noe av det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å skifte til joggebukse og hettegenser, og da tar jeg alltid av meg bh'en. Jeg kan ikke gå med trange klær i det hele tatt, ikke klær som viser for mye hud,og jeg nekter å gå med kjole. Jeg får angst og begynner å grine om jeg må pynte meg, f.eks til bryllup og slikt. Jeg liker heller ikke å sminke meg og smykker er uaktuelt. For min del er det psykisk, jeg føler meg ikke vel i det rett og slett. Jeg vil ikke noen skal se på meg, tror jeg. Det er rart, for jeg vet jeg har en helt ok kropp, og sosialt sett er jeg veldig utadvendt, sprudlende og "tar masse plass". Men med en gang jeg har på "feil" klær blir jeg innesluttet, skjelver og kan grine. Antagelig kommer det av at jeg ble seksuelt misbrukt som tenåring, og det var da jeg begynte å gjemme meg bort i store "guttete" klær, og det sitter nok igjen enda. Anonymous poster hash: a2b83...bf5
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #8 Skrevet 10. november 2015 Har det sånn jeg og. Har hatt en balansesykdom i lang tid som har gitt mye kvalme. Begynte med at jeg ikke orket noe som strammet pga kvalmen. Etter hvert har jeg fått angst også og får ikke puste om jeg har bh, trange topper eller buksekant som skjærer i magen. Jeg går i joggebukse, tights og bruker sånn bh-topp som er ganske løs. Men den går av så fort jeg er innenfor døra hjemme. Aner ikke hvordan det blir når jeg begynner i jobb igjen. Føler jeg ikke kan ha på meg noenting. Får jo ikke puste. Anonymous poster hash: 726d7...4e7
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #9 Skrevet 10. november 2015 Jeg har det også sånn. Har ME, så gjør ofte vondt å ha for stramme klær.. Bruker jeans, bluser, fine bh-er osv kun ute av huset. Hjemme drar jeg av meg og bytter til behagelige klær som ikke strammer. Feks bukser med strikk i livet, bh-topp istedet for vanlig bh, behagelige gensere osv. En ting som er stramt men likevel deilig er 2xu treningstights eller også støttestrømper (som jeg bruker når jeg skal ut og fly). Akkurat som det avlaster bena, uten å trykke på ubehagelige punkter. Anonymous poster hash: d0159...01f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2017 #10 Skrevet 22. juni 2017 Hvordan går det nå? Sliter også med noe av det samme, gjelder alt jeg har på meg, fra briller til sko. Begynner å lure på om det har noe med høysensitivitet å gjøre, men har også slitt med angst/tvang og depresjon, så lurer på om der er en blanding av dette. Jeg får helt noia om noe jeg har på meg trykker/kløe e.l. og må bare ta det av etter kort tid, ellers klarer jeg ikke fokusere på andre ting. Veldig slitsomt å ha det sånn. Hvordan kan man lære å leve med det og fokusere på noe annet? Anonymkode: 51531...5c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå