Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #1 Skrevet 9. november 2015 Er i uke 13, legen fant ikke hjertelyden ved vanlig doppler. Hun sa at det trengte ikke å bety noe, det kunne være vanskelig med doppler så tidlig. Har lest om så mange som har funnet hjertelyden like tidlig som meg, men er det noen andre som ikke fant den hos lege, og likevel gikk det bra senere? Anonymous poster hash: 2e051...5dd
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #2 Skrevet 9. november 2015 Hør på legen, det er vanlig!! Anonymous poster hash: 24657...9e2
Hibiscushula Skrevet 9. november 2015 #3 Skrevet 9. november 2015 Så tidlig er det vanlig. Legen fant ikke hos meg så tidlig, men jordmor fant ca en uke senere:)
førskolelæreren Skrevet 9. november 2015 #4 Skrevet 9. november 2015 Det er helt normalt! Gi det ett par uker til så kommer dette til å gå så bra. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #5 Skrevet 9. november 2015 Fant ikke på meg heller, og jeg var gravid med tvillinger. Endte med at legen på sykehuset ringte fastlegen og kjeftet han huden full, da han sendte bekymring til sykehuset. Fikk friske tvillinger jeg. Anonymous poster hash: bd3ad...469
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #6 Skrevet 9. november 2015 Innvendig ultralyd er da alternativet. Anonymous poster hash: 41595...835
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #7 Skrevet 10. november 2015 Det er grunnen til at mange leger ikke prøver engang så tidlig, det skaper så unødvendig engstelse når de ikke finner den. Jordmor her prøver ikke før uke 14, og lege prøver ikke før etter ordinær ul, nettop for å skåne den gravide for sånn engstelse. Anonymous poster hash: a097e...e6a
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #8 Skrevet 10. november 2015 Fant ikke på meg heller, og jeg var gravid med tvillinger. Endte med at legen på sykehuset ringte fastlegen og kjeftet han huden full, da han sendte bekymring til sykehuset. Fikk friske tvillinger jeg. Anonymous poster hash: bd3ad...469 Det var da voldsomt. Unødvendig å "kjefte huden full", legen var vel bekymret da. Kunne jo bare sagt fra på en voksen måte at han ikke måtte ringe en bekymring for ikke å ha funnet hjertelyd så tidlig i svangerskapet.Ham har kanskje måttet deale med hysteriske gravide som forlanger oppfølging i slike situasjoner også... Anonymous poster hash: 63ab1...57c
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #9 Skrevet 10. november 2015 Helt normalt! Anonymous poster hash: f0870...f73
Gjest Darwinia:-) Skrevet 10. november 2015 #10 Skrevet 10. november 2015 Er i uke 13, legen fant ikke hjertelyden ved vanlig doppler. Hun sa at det trengte ikke å bety noe, det kunne være vanskelig med doppler så tidlig. Har lest om så mange som har funnet hjertelyden like tidlig som meg, men er det noen andre som ikke fant den hos lege, og likevel gikk det bra senere? Anonymous poster hash: 2e051...5dd Det er HELT vanlig. Egentlig anbefales det ikke å lete etter hjertelyd før uke 14-15, nettopp fordi den er så vanskelig å finne.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #11 Skrevet 10. november 2015 Takk alle Anonymous poster hash: 2e051...5dd
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #12 Skrevet 11. november 2015 Samme her! Både jeg og jordmor trodde jeg var ca 13 uker på vei da hun skulle lytte, fant ikke hjertelyd. Jeg ble kjempe lei meg å trodde det værste med en gang! Fikk en ul for jeg skulle slippe å bekymre meg ( da jeg har opplevd sa/ma før) og med ul så vi hjertet pumpet! Viste seg at jeg bare var 11/12 uker på vei. Uke 15 fant jm hjertelyd med doppler Anonymous poster hash: a6819...526
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #13 Skrevet 11. november 2015 Her slet de til og med med å finne hjertelyden på sykehuset da jeg var fullgått og skulle føde. Først da jeg fikk prøve fant vi den Anonymous poster hash: 4354c...93a
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #14 Skrevet 11. november 2015 Fant ikke på meg heller, og jeg var gravid med tvillinger. Endte med at legen på sykehuset ringte fastlegen og kjeftet han huden full, da han sendte bekymring til sykehuset. Fikk friske tvillinger jeg. Anonymous poster hash: bd3ad...469 Kjeftet huden full, ja. Inger profesjonelle leger som "kjefter" andre leger huden full. Han kan ha sagt at dette var en uriktig avgjørelse etc av fastlegen Anonymous poster hash: 5b4d2...ff5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå