Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #1 Skrevet 9. november 2015 Har opplevd en stor forskjell når jeg reiser med sønnen versus når jeg reiser alene. Alene så blir jeg sjeldent spurt om formål osv men med sønnen min så spør de han om hvem han er, OM jeg er moren hans og om hva formål vi har for reisen. Tatt flere turer utenlands i år og er så innmari lei alle spørsmålene at jeg begynt å svare før de får spurt engang Vi ligner hverandre så kan ikke si noe på dette området. Opplever dere forskjell? Anonymous poster hash: d50cc...658
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #3 Skrevet 9. november 2015 Hvilken passkontroll? Vi viser ikke pass, utenom til England. Har aldri blitt spurt verken på vei ut av Norge, eller på vei inn til England, eller inn til Norge. Har vært i England med ungene to ganger i år. Vi har familie der så reiser relativt ofte. Andre europeiske land er det ikke passkontroll. Hvilken flyplass drar du fra der du går disse spørsmålene? Hvilket land reiser du til? Anonymous poster hash: 3f202...c7f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #4 Skrevet 9. november 2015 Hvilken passkontroll? Vi viser ikke pass, utenom til England. Har aldri blitt spurt verken på vei ut av Norge, eller på vei inn til England, eller inn til Norge. Har vært i England med ungene to ganger i år. Vi har familie der så reiser relativt ofte. Andre europeiske land er det ikke passkontroll. Hvilken flyplass drar du fra der du går disse spørsmålene? Hvilket land reiser du til? Anonymous poster hash: 3f202...c7f Du er ikke så bereist, eller? 😂 Så flaut å skrive! Anonymous poster hash: 16cfb...1ec
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #5 Skrevet 9. november 2015 Hvilken passkontroll? Vi viser ikke pass, utenom til England. Har aldri blitt spurt verken på vei ut av Norge, eller på vei inn til England, eller inn til Norge. Har vært i England med ungene to ganger i år. Vi har familie der så reiser relativt ofte. Andre europeiske land er det ikke passkontroll. Hvilken flyplass drar du fra der du går disse spørsmålene? Hvilket land reiser du til? Anonymous poster hash: 3f202...c7f Du er ikke så bereist, eller? 😂 Så flaut å skrive! Anonymous poster hash: 16cfb...1ec Jeg reiser 10-14 ganger årlig mellom ulike europeiske hovedsteder og blir spurt ca én gang i året. Det er passfrihet i Norden og innenfor land som har underskrevet Schengen-avtalen, så dette er ikke flaut å skrive! Hun har helt rett. Jeg viste ikke pass verken i Budapest, Berlin, København eller Amsterdam siste år, kun i Reykjavik. Storbritannia er ikke del av Schengen-området. Anonymous poster hash: fa548...576
Lille krøll Skrevet 10. november 2015 #6 Skrevet 10. november 2015 54 reiser i år. Ikke blitt spurt en eneste gang forutenom formålet med reisen ved innreise til land hvor du må søke om visum.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #7 Skrevet 10. november 2015 54 reiser i år. Ikke blitt spurt en eneste gang forutenom formålet med reisen ved innreise til land hvor du må søke om visum. 54 REISER??? Hvordan er det mulig?! Anonymous poster hash: aaa6f...36e
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #8 Skrevet 10. november 2015 54 reiser i år. Ikke blitt spurt en eneste gang forutenom formålet med reisen ved innreise til land hvor du må søke om visum.54 REISER??? Hvordan er det mulig?! Anonymous poster hash: aaa6f...36e En tur annenhver uke, med retur? Kanskje lille Krøll smugler dop, hva vet vi 😉 men mulig er det! Anonymous poster hash: fa548...576
MarianeA Skrevet 10. november 2015 #9 Skrevet 10. november 2015 Har opplevd en stor forskjell når jeg reiser med sønnen versus når jeg reiser alene. Alene så blir jeg sjeldent spurt om formål osv men med sønnen min så spør de han om hvem han er, OM jeg er moren hans og om hva formål vi har for reisen. Tatt flere turer utenlands i år og er så innmari lei alle spørsmålene at jeg begynt å svare før de får spurt engang Vi ligner hverandre så kan ikke si noe på dette området. Opplever dere forskjell? Anonymous poster hash: d50cc...658 Pleier du å se grensevakten på tv? Ellers tror jeg du tuller med innlegget ditt. Har reist veldig mange utenlands med og uten barn og ingen bryr seg med formålet med turen.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #10 Skrevet 10. november 2015 Jeg har blant annet vært i London 3 ganger de siste årene og det har vært kontroll hver gang vi har landet i Trondheim. Har vært mye utlendinger med samme flyene. Anonymous poster hash: 19f48...264
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #11 Skrevet 10. november 2015 Noen er mer "utsatte" enn andre. Lillesøsteren til min bestevenninne er en av dem. Hun er blond, blåøyd og ser ut som en helt normal skandinaver, blid og ordentlig. Når hun drar på tur, enten alene, med familien, venner e.l. så kan man nesten banne på at hun blir plukket ut til ekstra sjekk (enten innenlands eller på flyplasser utenlands). Hun blir gjernet strippet helt ned, de sjekker all bagasje, spør henne ut osv osv. For oss andre er det nesten litt latterlig moro, for det slår sjelden feil, men det er jo selvfølgelig kjedelig for henne. Så det er ikke bare på "grensevakten" det skjer altså Anonymous poster hash: 68044...cc7
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. november 2015 #12 Skrevet 10. november 2015 Jeg reiste med sønnen min til NY med mellomlanding i London når eldste var 2 1/2 år. Flyet fra Oslo til London ble forsinket og vi rakk ikke flyet fra London til NY så vi måtte overnatte i London. Når vi kom til passkontrollen i London ble jeg avhørt i over en time fordi sønnen min og jeg ikke hadde samme etternavn. De tvilte på at jeg var moren hans og de trodde jeg hadde kidnappet han. Ikke gøy med en overtrøtt 2 åring som bare gråt. Så nå har jeg alltid med fullmakt fra mannen min om at jeg får lov til å reise alene med barna..
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #13 Skrevet 10. november 2015 Har opplevd en stor forskjell når jeg reiser med sønnen versus når jeg reiser alene. Alene så blir jeg sjeldent spurt om formål osv men med sønnen min så spør de han om hvem han er, OM jeg er moren hans og om hva formål vi har for reisen. Tatt flere turer utenlands i år og er så innmari lei alle spørsmålene at jeg begynt å svare før de får spurt engang Vi ligner hverandre så kan ikke si noe på dette området. Opplever dere forskjell? Anonymous poster hash: d50cc...658 Pleier du å se grensevakten på tv? Ellers tror jeg du tuller med innlegget ditt. Har reist veldig mange utenlands med og uten barn og ingen bryr seg med formålet med turen. Turene er mellom England og Norge og nei har ikke sett Grensevakten, tuller ikke for dette har skjedd såpass ofte at jeg blir irritert på dem:) Anonymous poster hash: d50cc...658
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #14 Skrevet 10. november 2015 Har opplevd en stor forskjell når jeg reiser med sønnen versus når jeg reiser alene. Alene så blir jeg sjeldent spurt om formål osv men med sønnen min så spør de han om hvem han er, OM jeg er moren hans og om hva formål vi har for reisen. Tatt flere turer utenlands i år og er så innmari lei alle spørsmålene at jeg begynt å svare før de får spurt engang Vi ligner hverandre så kan ikke si noe på dette området. Opplever dere forskjell? Anonymous poster hash: d50cc...658 Dette har jeg ikke opplevd.Uansett så får du prøve å fokusere på at grunnen til at de er nøye på slikt er nettopp for å beskytte barna. Vi vet jo at barn blir utsatt både for bortføring og andre overgrep her i verden, og jeg er evig takknemlig for alle som prøver å stoppe dette. Da får heller noen av oss redelige bli "plaget" av at vi får spørsmål ved passkontroller. Anonymous poster hash: e2a9e...da4
Lille krøll Skrevet 10. november 2015 #15 Skrevet 10. november 2015 54 reiser i år. Ikke blitt spurt en eneste gang forutenom formålet med reisen ved innreise til land hvor du må søke om visum.54 REISER??? Hvordan er det mulig?! Anonymous poster hash: aaa6f...36e En tur annenhver uke, med retur? Kanskje lille Krøll smugler dop, hva vet vi 😉 men mulig er det! Anonymous poster hash: fa548...576 Har en mann som er toppidrettsutøver og jeg er hans trener. Med konkurranser og treningssamlinger i halve verden blir det mye. Nettopp kommet hjem fra 4 dager på mauritsius.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #16 Skrevet 10. november 2015 54 reiser i år. Ikke blitt spurt en eneste gang forutenom formålet med reisen ved innreise til land hvor du må søke om visum.54 REISER??? Hvordan er det mulig?! Anonymous poster hash: aaa6f...36e En tur annenhver uke, med retur? Kanskje lille Krøll smugler dop, hva vet vi 😉 men mulig er det! Anonymous poster hash: fa548...576 Har en mann som er toppidrettsutøver og jeg er hans trener. Med konkurranser og treningssamlinger i halve verden blir det mye. Nettopp kommet hjem fra 4 dager på mauritsius. Hørtes herlig ut! Dit vil jeg også! Anonymous poster hash: fa548...576
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå