Gå til innhold

Mistenker barnet har fått hjernerystelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og mannen var nede og ryddet da vi hørte ett voldsomt smell etterfulgt av hyling og skrik i etasjen over oss. Vi sprang opp og da hadde besteforeldrene sakt at barnet lå opp å sofaen å lekte også datt h*n med hodet smelt rett i glassbordet og på gulvet etterpå. H*n er helt rødt på siden av hodet og gulpet litt men har ikke kastet opp eller noe. 

Noen som har opplevd lignende og vet hva man bør se etter og være obs på vis det er hjernerystelse? barnet er snart 10 månder.

Anonymous poster hash: 8da39...4d4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk pupillene, om han kaster opp og om han blir plutselig veldig trøtt. Trøtte blir de jo uansett på kvelden, men.. Ville nok dratt på legevakta for å være på den sikre siden. Går sikkert bra. De tåler mye :)

Anonymous poster hash: 72677...9a0

Skrevet

Det er i alle fall et godt tegn med gråt rett etter smellet. Hvis du er urolig ville jeg tatt en tlf til legevakten.

Anonymous poster hash: 2a084...7be

Skrevet

Om dere mistenker hjernerystelse må dere oppsøke lege! Når min var to år falt hun fra kjøkkenbenken, hun fikk en hevelse, kastet opp og ble "vekke". Hun ble innlagt til observasjon, hun hadde da en kraftig hjernerystelse.

Når det skjedde tenkte jeg ikke klart og ringte min mor som kom og kjørte oss, men jeg fikk beskjed om at jeg skulle ringt ambulanse.

Skrevet

Ta med barnet til en sjekk hos lege

Anonymous poster hash: 91afe...aa8

Skrevet

prøvd å ringe legevakten en god stund nå men de svarer ikke.... forsetter å prøve

Skrevet

Så lenge de ikke besvimer eller kaster opp tas de ikke inn til kontroll hos lege her.

Anonymous poster hash: 4199b...d7a

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi fikk beskjed om at hvis det oppsto symptomer iløpet av de første 30 minuttene skulle vi dra på legevakt. Hvis ikke var det ingen fare.

Skrevet

puppilene virka mindre sist jeg sjekket, men han sovna i armene mine vet ikke om jeg burde vekke han, sitter her å passer på i tilfelle noe skulle skjedd

Skrevet

En liten blødning i hjernen kan utvikle seg sakte over dager før symptomer oppstår. Ta kontakt med lege.

Men, når det er sagt, så bruker det å gå bra med noen knall og fall. Personlig ville jeg uansett tatt kontakt med lege for en vurdering.

Anonymous poster hash: 4b0da...95a

Skrevet

Vi opplevde noe lignende for ikke lenge siden. Barnet gråt og mistet ikke bevisstheten, men sovnet kort tid etterpå (det skjedde på kvelden). Siden barnet sovnet ble det lagt inn på observasjon over natten selvom det mest sannsynlig IKKE var hjernerystelse når han ikke var bevisstløs rett etter fallet.

Anonymous poster hash: 94251...9ea

Skrevet

puppilene virka mindre sist jeg sjekket, men han sovna i armene mine vet ikke om jeg burde vekke han, sitter her å passer på i tilfelle noe skulle skjedd

Han bør vekkes etter 2 timer. Hadde dratt på legevakten for sikkerhets skyld.

Anonymous poster hash: 94251...9ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...