Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #26 Skrevet 10. november 2015 Vi spiser så og si aldri Grandiosa her hjemme så ungene ville nok jublet Rart med det der - det man ikke får hjemme er spennende og godt Anonymous poster hash: eae52...b83
SeverineSuveren Skrevet 10. november 2015 #27 Skrevet 10. november 2015 Både bursdagsbarn og vennene ville blitt utrolig skuffet. Hjemmelaget pizza er det de gleder seg til, og er mye viktigere enn kakene.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #28 Skrevet 10. november 2015 Grandis serverer jeg ikke bikkja engang. Anonymous poster hash: ab2c6...371
Twintipp og himmelblå Skrevet 10. november 2015 #29 Skrevet 10. november 2015 Jeg glemmer aldri bursdagen til Nina hvor vi fikk Grandiosa pent oppskjært på pizzafat! Det var så TOPP og smakte så godt. Her hadde nok tiåringene jublet om de fikk det:-)))))) Dersom du har to stekeovner så kan du jo bare begynne tidlig å steke i den ene, og ha den andre på 50-100 grader og holde de varme der. Om ikke så kanskje en nabo kan hjelpe? Noe annet som er enkelt, lett og billig er å kjøpe pitabrød og bruke de som bunn, så ha på ost, skinke, pølser etc. Så lett og godt! God bursdag!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #30 Skrevet 10. november 2015 Mine hadde nok syntes det var greit nok, men det blir dyrt og tar lang tid å steke. Du må nok beregne 6-8 pizzaer om der er 25 stykker, minst. Det vil si at det kommer til å ta godt over en time fra den første pizzaen er ferdig til den siste er stekt om du har bare en bunn. Anonymous poster hash: 62af7...73f
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #32 Skrevet 10. november 2015 Hadde akkurat med 8-åringen i en barnebursdag der de serverte kjøpepizza (en det var mer mat i en Grandiosa, noe lignende big one, husker ikke helt). Det var kanskje 10-12 gjester. Barna spiste ENORMT mye. Mammaen stod på kjøkkenet og stekte ny pizza hele tiden, og barna ventet mellom hver gang. De elsket det, men litt problematisk med ventetid og at de spiser såpass mye. En av de spiste minst 1 pizza alene. Det ble dyrt og det gikk med enormt med pizzaer. Det hadde vært bedre (mindre stress og billigere) å bestille pizza istedet 😏 Anonymous poster hash: 324eb...7ea
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #33 Skrevet 10. november 2015 Grandiosa er alltid kjipt. Anonymous poster hash: 7d0fe...6c4
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #34 Skrevet 10. november 2015 Både bursdagsbarn og vennene ville blitt utrolig skuffet. Hjemmelaget pizza er det de gleder seg til, og er mye viktigere enn kakene. Så du har spurt både ditt barn og vennene om hvordan de ville reagert om der ble servert Grandiosa? Anonymous poster hash: e9554...a77
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #35 Skrevet 10. november 2015 Nei, ikke kjip! Trist at du spør, og trist at du får så mange negative svar. Er så mange tankeløse fehoder her inne. De er der for festen, ikke den fancy maten Kos dere med det tiåringen vil ha. Ikke hør på de "perfekte" snurpene her inne. For om de blir malen i verden, slukker jeg lyset og går Anonymous poster hash: 32661...245
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #36 Skrevet 10. november 2015 Mine ber om å få ha det fordi de er så drittlei av at det alltid er pølser som blir servert. Gjestene pleier å være storfornøyd med at det er pizza også, og det går ned på høykant! Å kjøpe fra Peppes eller Dollys ol til 25 10-11-åringer er svindyrt, da skal man ha en ganske så romslig øknonomi. Spesielt gutter på den alderen spiser mye mat! Vi hadde fellesbursdag med noen andre i en bowlinghall hvor de fikk pizza fra Peppes først. Da fikk de 4 pizzaer og var 14 gutter. Ingen var mett etterpå og alle var skuffet over at det var tomt for mat. Til 25 gutter bør en jo fort beregne 8-10 pizzaer, og da blir det 2000-2500 kr i bare pizza. Hjemmelaget er selvsagt også bra, men det tar lang tid å lage til så mange barn, og er vanskelig å få til med tanke på steketid osv. Grandis steks på 15 minutter, og da kan du ha to i ovnen på en gang. Om man da steker fire stykk før besøket begynner er de fortsatt lunken, og man kan steke fire til underveis. Det er ikke noe problem! Anonymous poster hash: 68e11...6e3
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #37 Skrevet 10. november 2015 Mine ber om å få ha det fordi de er så drittlei av at det alltid er pølser som blir servert. Gjestene pleier å være storfornøyd med at det er pizza også, og det går ned på høykant! Å kjøpe fra Peppes eller Dollys ol til 25 10-11-åringer er svindyrt, da skal man ha en ganske så romslig øknonomi. Spesielt gutter på den alderen spiser mye mat! Vi hadde fellesbursdag med noen andre i en bowlinghall hvor de fikk pizza fra Peppes først. Da fikk de 4 pizzaer og var 14 gutter. Ingen var mett etterpå og alle var skuffet over at det var tomt for mat. Til 25 gutter bør en jo fort beregne 8-10 pizzaer, og da blir det 2000-2500 kr i bare pizza. Hjemmelaget er selvsagt også bra, men det tar lang tid å lage til så mange barn, og er vanskelig å få til med tanke på steketid osv. Grandis steks på 15 minutter, og da kan du ha to i ovnen på en gang. Om man da steker fire stykk før besøket begynner er de fortsatt lunken, og man kan steke fire til underveis. Det er ikke noe problem! Anonymous poster hash: 68e11...6e3 Å steke to pizzaer om gangen forutsetter vel at hun har varmluftsovn, det er det jo ikke sikkert hun har Anonymous poster hash: 48a69...9e7
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #38 Skrevet 10. november 2015 Mine ber om å få ha det fordi de er så drittlei av at det alltid er pølser som blir servert. Gjestene pleier å være storfornøyd med at det er pizza også, og det går ned på høykant! Å kjøpe fra Peppes eller Dollys ol til 25 10-11-åringer er svindyrt, da skal man ha en ganske så romslig øknonomi. Spesielt gutter på den alderen spiser mye mat! Vi hadde fellesbursdag med noen andre i en bowlinghall hvor de fikk pizza fra Peppes først. Da fikk de 4 pizzaer og var 14 gutter. Ingen var mett etterpå og alle var skuffet over at det var tomt for mat. Til 25 gutter bør en jo fort beregne 8-10 pizzaer, og da blir det 2000-2500 kr i bare pizza. Hjemmelaget er selvsagt også bra, men det tar lang tid å lage til så mange barn, og er vanskelig å få til med tanke på steketid osv. Grandis steks på 15 minutter, og da kan du ha to i ovnen på en gang. Om man da steker fire stykk før besøket begynner er de fortsatt lunken, og man kan steke fire til underveis. Det er ikke noe problem! Anonymous poster hash: 68e11...6e3 Å steke to pizzaer om gangen forutsetter vel at hun har varmluftsovn, det er det jo ikke sikkert hun har Anonymous poster hash: 48a69...9e7 Slett ikke. Du kan bruke vanlig også, jeg synes det blir best. Men da må man selvsagt bytte om halvveis i steketiden. Altså bytte plass på hvilken som står øverst og nederst. Jeg har varmluft og pizzafunksjon og alt mulig fancy på stekeovnen min, men bruker nesten alltid bare vanlig stekefunksjon Anonymous poster hash: 68e11...6e3
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #39 Skrevet 10. november 2015 Ikke det du spurte om men pannekaker slo an hos oss. Ble selvfølgelig mye steking men jeg begynte tidlig og la dem etterhvert i ildfaste former i ovnen. Nyrørte blåbær og sukker, de storkoste seg. Anonymous poster hash: b5d12...b5e
SeverineSuveren Skrevet 10. november 2015 #40 Skrevet 10. november 2015 Både bursdagsbarn og vennene ville blitt utrolig skuffet. Hjemmelaget pizza er det de gleder seg til, og er mye viktigere enn kakene. Så du har spurt både ditt barn og vennene om hvordan de ville reagert om der ble servert Grandiosa? Anonymous poster hash: e9554...a77 Huff da... Skal ikke så mye til for å tråkke noen på tærne her inne.
Gjest Antarctica Skrevet 10. november 2015 #41 Skrevet 10. november 2015 Ikke det du spurte om men pannekaker slo an hos oss. Ble selvfølgelig mye steking men jeg begynte tidlig og la dem etterhvert i ildfaste former i ovnen. Nyrørte blåbær og sukker, de storkoste seg. Anonymous poster hash: b5d12...b5e Hørtes deilig ut! Det skal jeg huske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå