Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #1 Skrevet 9. november 2015 De siste ukene har tredjeklassingen vår kommet hjem og sier at han og noen medelever i klassen får mye mer lekser enn andre i klasse. Det er de faglig sterke som får økt mengde. Gutten vår er veldig kvikk i oppfattelsen, og er veldig klar på at alle får samme 'grunnlekse' men at ca. halvparten av gruppa får ekstra-ark. Disse arkene rekker de ikke å gjøre på leksehjelp en gang, mens de 'svake' elevene blir ferdige med leksene der. Jeg klarer ikke å rettferdiggjøre dette ovenfor ham, da jeg synes det virker demotiverende ovenfor skoleflinke elever. Det hadde i det minste vært bedre lm leksene var differensierte. Men de er ikke det - bare økt i mengde! Har hatt en dialog med leksehjelpa, om at de med mindre lekser i tillegg ble 'belønnet' med i-pad når de var ferdige - gutten vår kom hjem med tårer da. Men kan vi be læreren om å gi lekser annerledes, eller er dette helt normalt? Anonymous poster hash: 1e088...c2f
Tipp topp Skrevet 9. november 2015 #2 Skrevet 9. november 2015 Hos oss blir det delt ut ekstra ark som det er frivillig å gjøre. Da kan de som blir ferdige fort gjøre litt ekstra hvis de har lyst. Enig i at det blir feil at de som er "sterke" skal måtte sitte lenger med lekser som de andre slipper. Men at de må jobbe like lenge synes jeg er ok.
hysterika Skrevet 9. november 2015 #3 Skrevet 9. november 2015 Jeg ville tatt det opp, det er jo ikke meningen at de skal ha mer lekser, de skal ha lekser som er mer utfordrende.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. november 2015 #4 Skrevet 9. november 2015 Økt mengde er ikke tilpasset opplæring selv om mange lærere tror det. Ta det opp.
SuperFries Skrevet 9. november 2015 #5 Skrevet 9. november 2015 Da jeg var liten, var det alltid ekstra lekser man kunne gjøre hvis man rakk det eller ville det. Det var aldri tvang. Utfordrende lekser skal inspirere, ikke demotivere.
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. november 2015 #6 Skrevet 9. november 2015 Her er leksene delt i 3 nivåer og så gjør de leksene på det nivået de mestrer. Det virker som det fungerer greit.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #7 Skrevet 9. november 2015 Denne læreren er jo helt på tur... Er barnet faglig sterk skal han ha lekser i tilpasset vanskegrad, ikke bare et ekstra ark. Tilpasset opplæring på helt feil måte. Anonymous poster hash: aaafd...795
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #8 Skrevet 9. november 2015 Spesielt at du ikke har tatt kontakt med lærer. Dib er fint til mye, men her må du faktisk handle.... Anonymous poster hash: f84d5...802
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #9 Skrevet 9. november 2015 Sønnen min kom hjem og sa at fra nå av skulle han ikke være så flink lenger, for det betydde bare mer lekser på han. Det føltes som en straff for han rett og slett. Tok det opp med læreren hans, og hun tok det til etterretning. Nå får ikke de flinke mer lekser. De blir i stedet belønnet med at de slipper raskere unna for å si det slik. Anonymous poster hash: b48e3...6f9
Gjest Antarctica Skrevet 9. november 2015 #10 Skrevet 9. november 2015 Huff og atter huff. Dette er en fallitterklæring. Viser bare at lærerne er desperate etter å holde elevene i ånde.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #11 Skrevet 10. november 2015 Flinke elever skal ikje belønnes med mer lekser. Leksene bør differensierte etter nivå. På samme måte bør ikke flinke elever belønnes med leksefri fordi de har gjort alle leksene på skolen eller belønnes med Ipad eller spill på leksehjelpen, og de som strever bør ikke straffes med oppgaver som gjør at de bruker timesvis på å komme igjennom. Anonymous poster hash: fd3e5...34a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå