Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #1 Skrevet 9. november 2015 Var ferdig utdannet i vår, og begynte i et vikariat i august. Nå får jeg 100% kontrakt til mars, også er det mulig jeg må ned i 50%. Dette er litt vanskelig, da huslån jo bare er å glemme.. Men så er jeg jo nyutdannet, og denne jobben er jeg egentlig underkvalifisert for også, slik at det var nøvendig å innhente dispensasjon fra organisasjonssjef for at jeg skulle få fortsette. Høres dette ut som en dårlig avtale? :/ Anonymous poster hash: b18a8...77f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #2 Skrevet 9. november 2015 Når du er på disp. høres det ikke ut som en dårlig avtale. Anonymous poster hash: 49c0b...fb9
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #3 Skrevet 9. november 2015 Jeg gikk i vikariat i tre år, og jeg var i høyeste grad kvalifisert. Du har en bra avtale. Det er ikke alle forunt å få fast jobb med en gang. Anonymous poster hash: e3a8f...6aa
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #4 Skrevet 9. november 2015 Så lenge du synes er ok selv. Nå er jeg i en annen situasjon enn deg, har jobbet mange år, huslån er snart nedbetalt, er ikke avhengig av full jobb selv om jeg som regel jobber 100% osv. Jeg sa faktisk opp jobben min for et par år siden for vikariat. Jeg elsker å bytte litt beite innimellom. (Er sykepleier) Anonymous poster hash: 44b02...ffe
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #5 Skrevet 9. november 2015 Finner du deg en fast jobb står du fritt til å ta den. Du har nok ikke lange oppsigelsen der du er. Jeg syns du er heldig som nå får god jobberfaring. Anonymous poster hash: 1f5a7...ffe
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #6 Skrevet 9. november 2015 Dersom avtalen ble inngått etter juli i år kan du gå i tre år. Anonymous poster hash: 273ed...b3c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #7 Skrevet 9. november 2015 Jeg har gått i vikariat i fire år nå. Var ferdig utdannet lærer i 2011. Fikk jobb i en kommune, så flyttet vi etter et år. Mannen er også lærer og har gått i vikariat i tre år. På disse fire årene har vi fått to barn og huslån. Huslånet fikk vi fordi vi begge hadde fått fornyet vikariatene våre og hadde relativt sikre jobber/yrker. Er selvfølgelig lei av å søke på jobben min hvert år og ikke ha tryggheten en fast jobb gir. I prinsippet har vi rett på fast jobb begge to nå, men ettersom vi er ansatt i kommunen med tjenestested ved skolene våre blir vi plassert ved en annen skole hvor de har tilgjengelige faste stillinger (selvfølgelig i ytterkanten av kommunen med lang reisevei), og velger derfor å fortsette i vikariat begge to. Anonymous poster hash: 74db7...468
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #8 Skrevet 9. november 2015 Kommer vel an på hvilken type jobb det er snakk om. Eg hadde vikariater i samme jobb i 8 år, fikk nå endelig fast stilling (og då er eg faktisk heldig). Og for dere som mener dette ikke er lov: for mange arb.givere er det ikkje noko problem å bytte mellom ulike kontoer de kan betale lønnen fra. Anonymous poster hash: 5dd27...10d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå