Gå til innhold

Høyt blodtrykk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som fikk høyt blodtrykk tidlig i svangerskapet? Hvordan gikk det, med deg og barn?

Målte i dag, legen syns det var altfor høyt, fikk time på kk i morgen allerede, siden dette hastet. Sitter her og er livredd for hva dette vil bety for meg og barnet. Er 12+6.

Anonymous poster hash: 0e166...fca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde høyt blodtrykk tidlig med begge to. Første endte i svangerskapsforgiftning i uke 36. Ble satt i gang etter 6 dager på sykehuset. Alt bra med babyen. Hadde god oppfølging med nr 2 og ble tidlig sykemeldt og han kom en uke over termin. Ingen komplikasjoner.

Skrevet

Hadde tidlig høyt bt med begge mine, og fikk veldig tett og god oppfølging. Fikk svangerskapsforgiftning med første - med nummer to ble jeg satt igang pga blodtrykket før termin. Gikk veldig bra alt sammen ❤️

Hvor høyt var trykket da? Lykke til 😃

Skrevet

Godt å lese at det gikk bra med dere to :) hvor tidlig ble det oppdaget høyt bt? Hos meg ble det målt 160/80..

Anonymous poster hash: 0e166...fca

Skrevet

Jeg har utviklet høyt blodtrykk med alle mine 3. Ca fra uke 12.

De to første gangene gikk jeg kun til fastlegen som fulgte meg opp med hyppige kontroller. Ble delvis sykemeldt fra uke 12 og fullt sykemeldt de siste par mnd i svangerskapet. Blodtrykket lå på rundt 155/95. Alt gikk bra med meg og barna. Ingen komplikasjoner.

Fødte akkurat nr 3. Denne gangen henviste fastlegen meg til fødepoliklinikken etter første kontroll i uke 12. Hadde da blodtrykk på 150/90. Gikk på kontroller hver 14 dag hos jordmor I starten. Ble tidlig sykemeldt og fikk trandate som jeg hadde god effekt av. De fikk blodtrykket ned på normalt nivå. Prøvde å jobbe en uke, men da jeg kom på kontroll etter arbeidsuka var blodtrykket høyere enn noengang til tross for medisiner så overlegen på sykehuset sykemeldte meg ut svangerskapet. Var da halvveis. Gikk på kontroller hver uke de siste ukene. Med ro, hvile og medisiner så lå blodtrykket på normalnivå. Alt har gått fint med meg og babyen hadde det bra i magen. Alle barna kom av seg selv. De to første 8 dager før termin og sistemann 3 dager før termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...