Gå til innhold

Hvor lenge har gravide lov å fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin i slutten av juli. Kan jeg fly til italia i bryllup i begynnelsen av mai?

Anonymous poster hash: f9cd0...4b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det varierer mellom uke 26 og 30. Du er vel midt i mellom i den perioden... Du må sjekke med flyselskapet og evt. reiseforsikringen din.

Anonymous poster hash: 2390a...aae

Skrevet

Det varierer fra flyselskap til flyselskap.

Anonymous poster hash: 4f5ff...597

Skrevet

Du må sjekke med flyselskapet. Men de fleste jeg har hørt om lar deg fly med legeerklæring frem til rundt 2-3uker før termin. De fleste jeg har vært borti nekter gravide å fly om det er 2uker til termin. Du burde være godt innafor med en legeerklæring i alle fall.

Jeg fløy i uke 35, null stress. Slapp å vise erklæring fra lege også. De spurte ved boarding og flyvertinnene spurte hvor lenge det var til termin og gratulerte. Mer fordi de var nysgjerrige enn noe annet tror jeg.

Anonymous poster hash: 1ddaf...d2c

Skrevet

Forskjeller på flylengder og flyselskap og antall uker :) Så du må sjekke hos de du skal fly med ;)

Anonymous poster hash: 560b7...3e6

Skrevet

Men er det fordi det er farlig å fly for gravide? Eller er det det at de ikke ønsker en fødsel på flyet?

Skrevet

Jeg fløy til Spania i uke 34. Måtte ha med legeerkring. Grensen går på 36 til utlandet.

Anonymous poster hash: 4a25b...389

Skrevet

Jeg fløy til Spania i uke 34. Måtte ha med legeerkring. Grensen går på 36 til utlandet.

Og på Gardermoen spurte de ikke, men ved retur fra Malaga måtte jeg opp med erklæringen, så flaks jeg ba legen skrive en på engelsk ;)

Skrevet

Men er det fordi det er farlig å fly for gravide? Eller er det det at de ikke ønsker en fødsel på flyet?

Det siste :)

Anonymous poster hash: fb256...0d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...