Gå til innhold

Plantid barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som vet hvordan regelverket er ang. plantid/ubundet tid for pedagogiske ledere er? Eller hvordan gjøres det i praksis? Tenkte mest på om styrer/eier har rett til å bestemme NÅR denne skal tas, eller om det er opp til pedagogen selv?

Anonymous poster hash: aca16...d42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes en lukket gruppe på fb som heter "arbeidstid for barnehagelærer ". Sør den opp og søker om å bli medlem der.

Anonymous poster hash: 678b2...8b9

Skrevet

Styrer/ har rett til å bestemme når og hvor planleggingen utføres

Anonymous poster hash: 49b96...d42
Skrevet

Det er opp til bhg, noen har 2 timer en dag i uken noen har en hel dag i mnd. I min venninnes bhg har de en hel dag det er ped som på avd som finner ut når det passer og ha det så hun har en fredag i mnd med ubunden tid, da sitter hun hjemme og jobber. I bhg jeg jobber så har de 2 timer i uken da sitter de på kontoret og jobber, dette har alle ped i bhg funnet ut av sammen.

Skrevet

Styrer/ har rett til å bestemme når og hvor planleggingen utføres

I min barnehage jobber pedagogene kortere vakter hver dag, og kan ta planleggingen hvor vi vil. Det er blitt bestemt i samråd med styrer og pedlederene

Skrevet

Der jeg jobber har vi 4 t ubundet tid i uken. Vi løser det ved at vi går litt kortere vakter og kan sitte hvor vi vil å jobbe. Fornøyd med den løsningen.

Ulik praksis i ulike barnehager. Der min søster jobber har de en "kontordag" per uke og går vanloge vakter ellers. Hun synes det fungerer dårlig da alle pedene har samme dag, de må sitte i bhg pg det er trangt om plassen.

Anonymous poster hash: 20c8c...89b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...