Gå til innhold

Penger til overs etter at alt er betalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er vanlig for en dame på snart 40 å sitte igjen med til eget forbruk, etter alt er betal t(ikke mat, bensin, gaver, frisør, tannlege og sånn.

Jeg sitter igjen med 4000 og føler det er langt unna grensa. Mine venninner kan jo gå på kino, så til frisør, gå på kafe, hansle litt klær til seg selv, pynte seg. jeg skille meg svært ut der.

Mannen betaler 18000 inn på felleskonto, jeg 15000.

Han har en del mer penger enn meg, men jeg er usikker på hvor mye. men nok til at han kan gjøre det han har lyst til, stort sett.

Jeg synes det er slitsomt å ha økonomi når man er to, føler nesten det var bedre når man var alene.

Så svar meg; er det jg som har nok, men ikke har skjønt det, eller har jeg lite penger å rutte md i alder av 39?

Nå er det tre uker til lønn. Venninnene mine foreslo vi kunne ta en lunch på cefe en dag, siden vi alle jobber i samme bykjerne. Måtte si nei til det. ingen penger.

jeg er invitert på julebord i år, det kommer ikke til å kunne gå,  fordi jeg har ikke lengre kjole og sko, skoene har jeg hatt i 18 år, nå er de så utslitte. Kjolen har jeg hatt siden jeg var pur ung, så nå er den faktisk for trang. Smykker eier jeg ikke, så jeg kan liksom ikke pynte meg heller så mye.

Ja, dette ER et syteinnlegg, jeg føler jeg henger etter på ALT mine jevnaldrende gjør. Feks kan de plutslig sende ut meldinger: hei, hva med middag og kino i kveld? Alle seks!

Og så har jeg ALDRI penger. Det er kjipt. Men ER jeg virkelig så håpløs, eller prioriterer jeg feil?

Anonymous poster hash: e6432...75f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva bruker du de 4000 til hver måned?

Anonymous poster hash: 8dd35...009

Skrevet

Vet du virkelig ikke hvor mye mannen din sitter igjen med? Kommuniserer dere ikke?

ci har heldigvis felles økonomi. Er jeg tom for penger tar jeg mannen sitt kort.

Anonymous poster hash: 8e16a...ba6

Skrevet

Har dere virkelig så høye utgifter som 33.000? Hva går de til? Og hva bruker du de 4000 som du har igjen hver mnd?

Skrevet

Er de 4000 det du har til mat, klær, frisør, tannlege, gaver og sånn, eller har du 4000 kr ETTER at du har sarr av penger til mat, frisør gaver, bensin osv.

For DET er 2 veldig veldig forskjelige økonomiske situasjoner.

Anonymous poster hash: 6d7b1...61c

Skrevet

Jeg er alene og har igjen 17000 når alt er betalt (også mat, bensin osv). Sparer litt og bruker mye. Midten av 30-årene.

Snakk med mannen din. Ikke rettferdig at han har penger på bok mens du spinker.

Anonymous poster hash: 59f59...c18

Skrevet

Det kommer jo an på inntekten din kontra dine venninners, ikke så lett for oss å vite. Men det virker som dere har høye utgifter. Jeg er også 39, har utbetalt mellom 38 og 45 tusen i måneden og kjøper stort sett det jeg vil. Men har allikevel et relativt nøkternt forbruk og har alltid penger igjen når lønna kommer som jeg sparer. Trenger aldri si nei til innbydelser pga økonomi ihvertfall.

Anonymous poster hash: ba55a...9df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...