Gå til innhold

Koloskopi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta koloskopi og har lest at ca 10% lekker de først 24 timene etter undersøkelsen. Jeg må ta buss, og har lang reisevei hjem. Får jeg en bleie eller lignende på meg etter undersøkelsen? Vil ikke sitte på bussen å lekke uten noe form for beskyttelse. Noen som vet? Æsj, alt en skal måtte gå gjennom.

Anonymous poster hash: 5cc4c...bd1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk med din fastlege om du kan få rekvisisjon til taxi hjem.

Skrevet

Skjønner ikke hva man skal lekke? Tarmen er jo helt tømt etter en sånn undersøkelse, og hvis det skulle lekke, er det uansett bare litt fargeløs slim, nok med et vanlig bind vil jeg tro. Har tatt koloskopi 2 ganger, aldri lekket. Lykke til, det går helt fint :)

Anonymous poster hash: 47164...bf9

Skrevet

Jeg tar dette minst annet hvert år og har aldri lekket.

Nå skal jeg inn på ekstrasjekk på torsdag og regner med det også går bra. Da får jeg nå tre år på rad med undersøkelse.

Hun får ikke dekket taxi hjem, men kan selvfølgelig koste det på seg selv.

Anonymous poster hash: 8563c...6be
Skrevet

Som en annen nevner, hva kan man lekke når man er helt tom? Jeg har tatt dette flere ganger og aldri lekket. Aldri vært snakk om det heller så dette var nytt for meg.

Skrevet

Jeg tror ikke det er noen fare for det, du er som flere her skriver helt tom:) Det sto ikke noe om det i mine papirer og jeg lakk ingenting. Er du likevel redd så er det bare å ta på et vanlig bind lenger bak i trusa.

Anonymous poster hash: a30d4...a48
Skrevet

Jeg er igjennom denne driten(😏) årlig, og har kun en gang opplevd å lekke litt vann etter spyling under undersøkelse (dårlig tømming...).

Ellers lekker du jo luft da. I massevis!

De blåser jo inn luft for å åpne tarmen på vei innover.

Men det går nok fint skal du se😀

Anonymous poster hash: edaca...e68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...