Gå til innhold

Selger de bleiking på frisørsalonger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet?:)

Anonymous poster hash: 9732b...b90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke i noen av salongene jeg har jobbet. Aldri hørt at det gjøres andre steder heller. Vi selger kun minicolor til hjemmebruk. Ved feil bruk eller hvis du får en reaksjon av bleking kan det få alvorligere følger på både hår og hodebunn. Tenker det er derfor. Langt lettere å ødelegge håret ved bleking enn ved minicolor.

Anonymous poster hash: 14899...5a2

Skrevet

Salongene blander jo selv fra store flasker, så tviler på det. Uansett er det nok liten forskjell på akkurat bleking kjøpt i salong og ellers, bortsett fra at man vel muligens ikke får kjøpt 9% i butikk (neppe i salong heller), kun 6% og 3% (hydrogenperoxid), så du kan like gjerne kjøpe i butikk, ev. bestille på nett. Anbefaler å kjøpe blåshampo samtidig, og bruk gjerne en lysfarge med kalde pigmenter om du må ta det i flere omganger (kommer an på utgangspunktet ditt).

Det er veldig lett å få dårlig resultat hjemme, så om du ikke har rimelig god greie på fargeteori, eller du bare skal lysne et par nyanser på et hår med lite rødpigmenter, ville jeg gått til salong. Har du mørkt, farget hår du skal lysne ville jeg tatt et par runder med striper i stedet for å bleke alt i en omgang, sliter mindre på håret.

Skrevet

Tusen takk for utfyllende svar!:) jeg vurderer å stripe det, og har ei venninne som er utdannet frisør (jobber ikke som det lenger) som har sagt hun gjerne kan stripe etterveksten. Men hun synes butikkbleikinga gulner så lett, så derfor er hun er skeptisk til å gjøre det. Men når de ikke selger på salong så tror jeg heller ikke jeg kommer til å stripe det, det er jo så dyrt å holde det ved like :(

Anonymous poster hash: 9732b...b90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...