Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat fått meg en iPhone 6s og fikk spm om touch id når jeg startet å bruke denne, men har foreløpig kun lagt inn kode. Denne er jo sekssifret i 6s, så er jo litt mer omstendelig å slå inn hver gang man skal åpne mobilen. Hvordan funker denne touch id`en? Er det sånn at man kan ha både dette og en kode eller er det enten eller? Tenker jo at det kan være greit om mine nærmeste har muligeten til å åpne tlf om det skulle være noe, men samtidig høres det veldig enkelt ut å kunne åpne den med kun et tommelavtrykk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan ha både kode og fingergjenkjenning. Jeg har etter tips fra datteren min lagt inn flere fingre, hun var helt oppgitt over at jeg kun hadde lagt inn pekefingeren. "Mamma da! Dessuten er det bedre å ha tommelen hvis du bare skal ha en!". 

Jeg deler ikke koden min med familien. Hvorfor skal de kunne åpne telefonen din? 

Skrevet

Ja, du kan ha både kode og fingergjenkjenning. Jeg har etter tips fra datteren min lagt inn flere fingre, hun var helt oppgitt over at jeg kun hadde lagt inn pekefingeren. "Mamma da! Dessuten er det bedre å ha tommelen hvis du bare skal ha en!". 

Jeg deler ikke koden min med familien. Hvorfor skal de kunne åpne telefonen din? 

Ikke jeg som er Hi, men... Hjemme hos oss får ungene lov til å bruke noen av appene på min telefon, hvis de spør om lov. Gvis jeg har fått en melding av xxx, hender det at jeg ber mannen min om å svare hvis jeg selv er litt opptatt. Hender seg også ay jeg ber barna se på svaret hvis det er fra en mor i klassen... Min telefon er ikke akkurat dagboka mi, så for meg er det ikke om å gjøre å ha den helt i fred. 

Anonymous poster hash: fb097...b25

Skrevet

Mine unger får også låne telefonen, men da låser jeg den opp. Meldingene kommer som sånn forhåndsvisning, så dem kan barna lese hvis de er spente på svar fra noen. Å svare når telefonen ringer er ikke avhengig av å låse opp. 

Min telefon inneholder heller ingen hemmeligheter, men jeg liker å ha kontroll på når barna låner den uansett. 

Skrevet

Takk for svar :) Da skal jeg legge inn sånn touch id :) Har ingen hemmeligheter på min tlf jeg heller, og her har ikke yngste mobil enda, så hun låner noen ganger min hvis det er noe, ikke med seg ut eller noe, men ser på bilder, you tube, sender sms til besteforeldre ol. Ikke så ofte det skjer, og stort sett er det jo kun jeg som bruker den, men syns det er dumt om det skulle være utelukket for de å kunne åpne mobilen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...