Gå til innhold

Venninne som ringer tidlig, både helg og hverdag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne med ugunstige arbeidstider. Hun liker å skravle, og ringer ofte for å snakke. Det som provoserer meg er at hun ringer ekstremt tidlig. I dag ringte hun meg kvart over seks (tipper hun var på vei til jobb). Det skjer med jevne mellomrom, selv om jeg aldri tar telefonen. I helgene kan hun også ringe tidlig hvis hun er på vei til jobb. På lørdag ble jeg oppringt klokken åtte.

Jeg har forsøkt å hinte, men kommer ingen vei. Hun sender gjerne meldinger om at jet ikke må sove bort hele dagen osv. Ringer meg på dagtid når jeg er opptatt med jobb, og når jeg sender melding om at jeg er opptatt på jobb på dagtid, svarer hun at jeg kan ta en pause for en samtale.

Argh. Hun har veldig mange andre positive sider, men jeg kjenner at dette irriterer meg veldig.

Anonymous poster hash: 255e0...b83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ble jeg glad for at jeg ikke har noe særlig med venner. Har en god og noen få jeg ser av og til.

Venner er slitsomt.

Anonymous poster hash: 55d06...53a

Skrevet

Er jo faktisk så enkelt at du skrur av telefonen om natten, og om morgenen.

Evt flymodus.

Tredje alternativ er å slutte med hint, og heller si rett ut "Slutt å ringe meg om morgenen!"

Anonymous poster hash: 7d0ae...177

Skrevet

Du må være tydelig. Ikke hint, si det rett ut. Fortell henne at hun ikke skal ringe deg før klokka (sett inn passe tidspunkt), på jobb eller om kvelden etter klokka (sett inn klokkeslett). Fortell at du ikke liker å bli vekket av telefonen, og det er bare greit hvis det gjelder liv eller død. Si at du ikke har anledning til å ta en pause for å skravle når det måtte passe henne. Du er på jobb og må jobbe.

Skrevet

Jeg har en mann som reiser mye i forbindelse med jobb, så jeg ønsker ikke å være utilgjengelig om natten. Jeg er uansett tidlig oppe, så problemet er ikke at hun vekker meg. Jeg har sagt ganske tydelig at jeg ikke har tid til å snakke om morgenen, men det hjelper åpenlyst ikke. Må vel si ifra enda en gang, men jeg tror ikke det blir tatt seriøst.

Hi

Skrevet

Her hadde jeg sagt klart ifra, at hun kan ikke ringe så tidlig på morgningen.

Skrevet

Høres utrolig slitsomt ut. Jeg er likevel ikke den konfronterende typen, så jeg hadde nok bare fotsatt med å ikke ta tlf når hun ringer på ugunstige tidspunkt og å hinte kraftig... ;)

Hun må jo mangle noen sosiale antenner hun der.

Anonymous poster hash: bea77...2ae
Skrevet

Jeg kan også ringe ei venninne klokka halv seks om morgenen og omvendt, men det er fordi vi er oppe like tidlig og gjerne kan avtale kaffebesøk klokka sju en lørdagsmorgen. Men det er jo helt på trynet med andre enn henne, hadde jeg fått telefon fra noen andre på den tida hadde jeg regnet med dødsfall i familien, eller i alle fall skikkelig nødstilfelle. Du må nok si fra veldig klart, ja, og sette et tidspunkt der du tåler at hun (tidligst) ringer.

Skrevet

Jeg har en venninne med ugunstige arbeidstider. Hun liker å skravle, og ringer ofte for å snakke. Det som provoserer meg er at hun ringer ekstremt tidlig. I dag ringte hun meg kvart over seks (tipper hun var på vei til jobb). Det skjer med jevne mellomrom, selv om jeg aldri tar telefonen. I helgene kan hun også ringe tidlig hvis hun er på vei til jobb. På lørdag ble jeg oppringt klokken åtte.

Jeg har forsøkt å hinte, men kommer ingen vei. Hun sender gjerne meldinger om at jet ikke må sove bort hele dagen osv. Ringer meg på dagtid når jeg er opptatt med jobb, og når jeg sender melding om at jeg er opptatt på jobb på dagtid, svarer hun at jeg kan ta en pause for en samtale.

Argh. Hun har veldig mange andre positive sider, men jeg kjenner at dette irriterer meg veldig.

Du får jo bare gi klar beskjed på når det passer å snakke i telefonen for deg. Og er hun en god venninne så respekterer hun dette. Om hun ikke kan respektere dette er hun ei heller en god venninne.

Alle som kjenner meg vet at man ikke ringer før halv 9 på hverdagene (da har jeg levert barna på skolen og har et par timer fri før jobb.) Siden jeg bruker all tid på barna fram til de er på skolen. Og at man ikke ringer etter klokken 10, ei heller før 10 på helga om det ikke er noe spesielt. De vet også at er jeg på jobb så er jeg på jobb og da kan jeg ikke prate i telefonen.

Er det noe viktig eller alvorlig så kan de selvsagt ringe når det skal være.

Men her er du like mye til skyld som din venninne, ikke hint si klart fra.

Nei jeg har ikke mulighet til private samtaler når jeg er på jobb.

Jeg har ikke ønske eller mulighet til å skravle på telefonen før klokken xx på morgenen.

Jeg vil gjerne prate med deg men det er nødt til å skje mellom klokken xx og xx fordi jeg har andre ting jeg MÅ ta meg av utenom dette.

Anonymous poster hash: dcbb6...85c

Skrevet

Problemet er nok at hun vet jeg er tidlig oppe, og at hun også vet at jeg egentlig kan snakke selv om jeg er på jobb, men at jeg rett og slett ikke gidder. Hun kan også finne på å sende meldinger om at det haster, men jeg har lært meg at det aldri er tilfelle, selv om jeg gikk på det i starten.

Jeg er vel nødt til å bli litt skarp igjen, ja. Jeg vet ikke om hun kommer til å ta det til seg uansett, men man kan jo håpe.

Hi

Skrevet

Problemet er nok at hun vet jeg er tidlig oppe, og at hun også vet at jeg egentlig kan snakke selv om jeg er på jobb, men at jeg rett og slett ikke gidder. Hun kan også finne på å sende meldinger om at det haster, men jeg har lært meg at det aldri er tilfelle, selv om jeg gikk på det i starten.

Jeg er vel nødt til å bli litt skarp igjen, ja. Jeg vet ikke om hun kommer til å ta det til seg uansett, men man kan jo håpe.

Hi

Skarp avvisning og instruksjon, deretter blokkering av nummer på telefon og henvisning til mail. Det er jo fortsatt en forstyrrelse og en invasjon om du må la være å ta telefonen.

Skrevet

Du er jo alt for snill. Du må bare slutte å ta telefonen. Og når hun spør, så sier du som sant er at du sover eller no.

Skrevet

Jeg har en mann som reiser mye i forbindelse med jobb, så jeg ønsker ikke å være utilgjengelig om natten. Jeg er uansett tidlig oppe, så problemet er ikke at hun vekker meg. Jeg har sagt ganske tydelig at jeg ikke har tid til å snakke om morgenen, men det hjelper åpenlyst ikke. Må vel si ifra enda en gang, men jeg tror ikke det blir tatt seriøst.

Hi

Da setter du jo bare hennes nr på lydløs. La det ringe de gangene du ikke har tid/lyst til å skravle. Hun blir sikkert fornærmet, men en voksen dame som ikke tar hensyn fortjener virkelig dette.

Anonymous poster hash: ffafe...0c7

Skrevet

Jeg tar jo ikke telefonen. Jeg ringer opp når det passer meg, ofte kan det gå noen dager (i mellomtiden har hun gjerne ringt flere ganger).

Jeg liker godt å snakke med henne, men hun skravler lenge når hun først begynner. Og jeg gidder ikke det klokken seks på en mandag, når jeg har tusen andre ting å gjøre.

Telefonen min står alltid på lydløs (eller, har på vibrering), men det er som sagt ikke et problem at hun vekker meg. Det provoserer meg bare veldig at hun ringer så tidlig, særlig når jeg har gitt beskjed tidligere. For eksempel sa jeg tydelig ifra om at jeg aldri kan snakke på dagtid, og at det aldri er et unntak fra det. Da skrev hun tilbake at jeg vel kan ta meg en pause. Fortsatt ringer hun meg på dagtid! Sukk...

Jeg må bare manne meg opp og si ifra tydelig. Selv om jeg synes det er litt ubehagelig når hun tydeligvis har så vanskelig for det.

Hi

Skrevet

Hun må jo være helt idiot! Ja her må du tydeligvis si ifra. Har hun ingen andre venner enn deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...