Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #1 Skrevet 8. november 2015 Har bestandig spist ALT! Det eneste hun ikke liker er klippfisk. Men nå blånekter hun å spise annet enn frukt og grønnsaker. Hvordan går jeg frem her? Hun liker jo kjøtt og fisk, men nekter å spise det! Anonymous poster hash: 91c01...487
TinaK 1990 Skrevet 8. november 2015 #2 Skrevet 8. november 2015 Fase....ta det med ro...det går nok over.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #3 Skrevet 8. november 2015 Fase....ta det med ro...det går nok over. Men hva gjør jeg ved matbordet når hun kun vil spise agurk og tomat? Det metter ikke lenge. Hu blir sur, grinete og får vondt i magen fordi hun er sulten. Jeg kan jo ikke gi etter og servere alternativ kost til alle måltidene utenom middag. Har holdt på i 14 dager nå. Anonymous poster hash: 91c01...487
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #4 Skrevet 8. november 2015 Sånn var min også. Han ble likevel en frisk og glad gutt! Anonymous poster hash: de309...768
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #5 Skrevet 8. november 2015 Sånn var min også. Han ble likevel en frisk og glad gutt! Anonymous poster hash: de309...768 Ja, jeg skjønner at hun ikke går under av å holde på sånn en stund. Men det er så frustrerende å ha en sulten unge som er sint og grinete, men nekter å spise! Anonymous poster hash: 91c01...487
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #6 Skrevet 8. november 2015 Fase....ta det med ro...det går nok over. Men hva gjør jeg ved matbordet når hun kun vil spise agurk og tomat? Det metter ikke lenge. Hu blir sur, grinete og får vondt i magen fordi hun er sulten. Jeg kan jo ikke gi etter og servere alternativ kost til alle måltidene utenom middag. Har holdt på i 14 dager nå. Anonymous poster hash: 91c01...487 Mate hun med annen mat når du avleder henne. Feks foran Barne-TV. Da kan du gi henne en skål grøt. Til miffag kan du f.eks avlede henne med noen leker om du putter i henne middag... Ville gitt det hun liker best om dette er langvarig og hun er sur og grinete. Pølse om pommes frites er greit noen ganger i uken. Anonymous poster hash: 2aaf5...ca4
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #7 Skrevet 8. november 2015 Fase....ta det med ro...det går nok over. Men hva gjør jeg ved matbordet når hun kun vil spise agurk og tomat? Det metter ikke lenge. Hu blir sur, grinete og får vondt i magen fordi hun er sulten. Jeg kan jo ikke gi etter og servere alternativ kost til alle måltidene utenom middag. Har holdt på i 14 dager nå. Anonymous poster hash: 91c01...487 Mate hun med annen mat når du avleder henne. Feks foran Barne-TV. Da kan du gi henne en skål grøt. Til miffag kan du f.eks avlede henne med noen leker om du putter i henne middag... Ville gitt det hun liker best om dette er langvarig og hun er sur og grinete. Pølse om pommes frites er greit noen ganger i uken. Anonymous poster hash: 2aaf5...ca4 Hun dytter skiver og grøt i gulvet (selv foran barne-tv), legger seg langflat og hyler hvis hun ikke får frukt/grønnsaker. I bhg legger hun armene i kors og sier "Neitakk, jeg venter på frukta." De ansatte vet ikke helt hva de skal gjøre de heller. Klarer til nøds å lure i henne en bit til middags om vi leker. Men da snakker vi 2-3 biter, max. Anonymous poster hash: 91c01...487
Modesty Blaise. Skrevet 8. november 2015 #8 Skrevet 8. november 2015 Fase....ta det med ro...det går nok over. Men hva gjør jeg ved matbordet når hun kun vil spise agurk og tomat? Det metter ikke lenge. Hu blir sur, grinete og får vondt i magen fordi hun er sulten. Jeg kan jo ikke gi etter og servere alternativ kost til alle måltidene utenom middag. Har holdt på i 14 dager nå. Anonymous poster hash: 91c01...487 Mate hun med annen mat når du avleder henne. Feks foran Barne-TV. Da kan du gi henne en skål grøt. Til miffag kan du f.eks avlede henne med noen leker om du putter i henne middag... Ville gitt det hun liker best om dette er langvarig og hun er sur og grinete. Pølse om pommes frites er greit noen ganger i uken. Anonymous poster hash: 2aaf5...ca4 Mate en 2 åring??
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #9 Skrevet 8. november 2015 Min spiser bedre hvis jeg kaller det "brannmann sam-mat", "batmann-mat" osv. Liker hun noe spesielt på tv så du kan prøve å lokke med det? Anonymous poster hash: 48a7e...166
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #10 Skrevet 8. november 2015 Fase....ta det med ro...det går nok over. Men hva gjør jeg ved matbordet når hun kun vil spise agurk og tomat? Det metter ikke lenge. Hu blir sur, grinete og får vondt i magen fordi hun er sulten. Jeg kan jo ikke gi etter og servere alternativ kost til alle måltidene utenom middag. Har holdt på i 14 dager nå. Anonymous poster hash: 91c01...487 Mate hun med annen mat når du avleder henne. Feks foran Barne-TV. Da kan du gi henne en skål grøt. Til miffag kan du f.eks avlede henne med noen leker om du putter i henne middag... Ville gitt det hun liker best om dette er langvarig og hun er sur og grinete. Pølse om pommes frites er greit noen ganger i uken. Anonymous poster hash: 2aaf5...ca4 Mate en 2 åring??[/ Ingen av mine har spist selv før de har passert 3. Ikke Pga evne, men vilje. Godteri har de fått i seg selv! Anonymous poster hash: 2aaf5...ca4
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #11 Skrevet 8. november 2015 Jeg måtte forhandle. Med setninger jeg aldri trodde jeg skulle si. "Du kan få mer gulrot når du har spist litt kjøttkake/pølse/pizza". Men fremdeles så står frukt og grønt øverst på lista over gode ting hos henne. Hun tar gladelig gulrøtter som lørdagsgodt nåsom 4åring. Og det er virkelig ikke noe som vi foreldre har bestemt. Anonymous poster hash: 3c25d...803
Modesty Blaise. Skrevet 8. november 2015 #12 Skrevet 8. november 2015 Fase....ta det med ro...det går nok over. Men hva gjør jeg ved matbordet når hun kun vil spise agurk og tomat? Det metter ikke lenge. Hu blir sur, grinete og får vondt i magen fordi hun er sulten. Jeg kan jo ikke gi etter og servere alternativ kost til alle måltidene utenom middag. Har holdt på i 14 dager nå. Anonymous poster hash: 91c01...487 Mate hun med annen mat når du avleder henne. Feks foran Barne-TV. Da kan du gi henne en skål grøt. Til miffag kan du f.eks avlede henne med noen leker om du putter i henne middag... Ville gitt det hun liker best om dette er langvarig og hun er sur og grinete. Pølse om pommes frites er greit noen ganger i uken. Anonymous poster hash: 2aaf5...ca4 Mate en 2 åring??[/ Ingen av mine har spist selv før de har passert 3. Ikke Pga evne, men vilje. Godteri har de fått i seg selv! Anonymous poster hash: 2aaf5...ca4 Da hadde de sultet her. Normale barn, som ikke har en sykdom / lidelse i forhold til mat, spiser selv. Det hadde ikke vært et diskusjonstema engang.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #13 Skrevet 8. november 2015 Jeg måtte forhandle. Med setninger jeg aldri trodde jeg skulle si. "Du kan få mer gulrot når du har spist litt kjøttkake/pølse/pizza". Men fremdeles så står frukt og grønt øverst på lista over gode ting hos henne. Hun tar gladelig gulrøtter som lørdagsgodt nåsom 4åring. Og det er virkelig ikke noe som vi foreldre har bestemt. Anonymous poster hash: 3c25d...803 Ja. "Nei, det er mamma sine brekkbønner. De vil jeg ha i fred. Spis laksen din". Laks var forøvrig favoritte helt til for et par uker siden. Helst rå... Anonymous poster hash: 91c01...487
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #14 Skrevet 8. november 2015 Jeg måtte forhandle. Med setninger jeg aldri trodde jeg skulle si. "Du kan få mer gulrot når du har spist litt kjøttkake/pølse/pizza". Men fremdeles så står frukt og grønt øverst på lista over gode ting hos henne. Hun tar gladelig gulrøtter som lørdagsgodt nåsom 4åring. Og det er virkelig ikke noe som vi foreldre har bestemt. Anonymous poster hash: 3c25d...803 Ja. "Nei, det er mamma sine brekkbønner. De vil jeg ha i fred. Spis laksen din". Laks var forøvrig favoritte helt til for et par uker siden. Helst rå... Anonymous poster hash: 91c01...487 Jeg har hørt meg selv si "ja, du skal få mer kålrabi (kålrot), men du må spise opp isen din først".. Anonymous poster hash: 3c25d...803
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #15 Skrevet 8. november 2015 Hun blir veganer da vet du. Anonymous poster hash: 0b258...822
Pigalopp:-) Skrevet 8. november 2015 #16 Skrevet 8. november 2015 Spiser hun ris/pasta/potet/brød? Rotfrukter? Melkeprodukter? Mye bra mat du kan lage uten fisk og kjøtt.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #17 Skrevet 8. november 2015 Spiser hun ris/pasta/potet/brød? Rotfrukter? Melkeprodukter? Mye bra mat du kan lage uten fisk og kjøtt. Hun vil ha melk. Ellers kun frukt og grønt. Og kaker, selvsagt Ja, jeg regner med at det er en fase, hvis ikke, så må jeg jo begynne å sette sammen en annen meny slik at hun får i seg de næringsstoffene hun trenger. Anonymous poster hash: 91c01...487
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #18 Skrevet 8. november 2015 Spiser hun ris/pasta/potet/brød? Rotfrukter? Melkeprodukter? Mye bra mat du kan lage uten fisk og kjøtt. Hun vil ha melk. Ellers kun frukt og grønt. Og kaker, selvsagt Ja, jeg regner med at det er en fase, hvis ikke, så må jeg jo begynne å sette sammen en annen meny slik at hun får i seg de næringsstoffene hun trenger. Anonymous poster hash: 91c01...487 Spiser hun ris/pasta/potet/brød? Rotfrukter? Melkeprodukter? Mye bra mat du kan lage uten fisk og kjøtt. Hun vil ha melk. Ellers kun frukt og grønt. Og kaker, selvsagt Ja, jeg regner med at det er en fase, hvis ikke, så må jeg jo begynne å sette sammen en annen meny slik at hun får i seg de næringsstoffene hun trenger. Anonymous poster hash: 91c01...487 Må vel legge til at det jo er mulig å gjøre, men jeg vet ikke om jeg skal "gi etter" for 2åringens krav og lage en meny etter hennes ønsker når det antakelig er en fase ispedd en god dose trass. Anonymous poster hash: 91c01...487
Anonym bruker Skrevet 9. november 2015 #19 Skrevet 9. november 2015 Fase....ta det med ro...det går nok over. Men hva gjør jeg ved matbordet når hun kun vil spise agurk og tomat? Det metter ikke lenge. Hu blir sur, grinete og får vondt i magen fordi hun er sulten. Jeg kan jo ikke gi etter og servere alternativ kost til alle måltidene utenom middag. Har holdt på i 14 dager nå. Anonymous poster hash: 91c01...487 Mate hun med annen mat når du avleder henne. Feks foran Barne-TV. Da kan du gi henne en skål grøt. Til miffag kan du f.eks avlede henne med noen leker om du putter i henne middag... Ville gitt det hun liker best om dette er langvarig og hun er sur og grinete. Pølse om pommes frites er greit noen ganger i uken. Anonymous poster hash: 2aaf5...ca4 Mate en 2 åring??[/ Ingen av mine har spist selv før de har passert 3. Ikke Pga evne, men vilje. Godteri har de fått i seg selv! Anonymous poster hash: 2aaf5...ca4 Ble de matet i barnehagen og? Anonymous poster hash: 087c0...ed4
Gjest Antarctica Skrevet 9. november 2015 #20 Skrevet 9. november 2015 Legg alle sorter opp på tallerkenen, ha et hyggelig måltid og ikke mas med det hun spiser eller lar ligge. Snakk om andre ting og hygg deg med din egen mat.
Pobie Skrevet 9. november 2015 #21 Skrevet 9. november 2015 Så bra, tenker jeg. Frukt og grønt er det sunneste hun kan spise. Jeg ville oppmuntret det. Frukt fordøyes raskt i forhold til brød, ris, kjøtt osv, så hun må spise mer enn vanlig hvis det er det eneste hun spiser. Pass på at hun spiser rikelig til måltidene og gi frukt som mellommåltid og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå