Gå til innhold

Nesten 13år gammel gutt og hygiene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom hjem fra 1,5t fotballtrening, ba han gå og ta en dusj. Det gadd han ikke, for han mente han ikke hadde blitt svett av keepertrening. Hva mener du jeg bør gjøre?

Anonymous poster hash: 21adc...49a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortelle ham at han er tenåring snart og selvfølgelig er svett?

Anonymous poster hash: a322e...a58
Skrevet

Fortelle han at han raskt får ord på seg for å være "stinkusen", og at småpiker har en velutvikla luktesans.

Vil han ta den sjansen? Å begå sosialt selvmord?

Anonymous poster hash: c20dc...efa

Skrevet

Hadde sagt at han er såpass stor at han får ta kontroll over egen hygiene, og at han sannsynligvis vil lukte vondt hvis han ikke dusjer. Hadde også nevnt påfølgende konsekvenser som f.eks at folk kan lukte at han ikke dusjer jevnlig. Bruker han deodorant?

Anonymous poster hash: a0b5c...6b6

Skrevet

Tenker at du må ha feilet ved å lære han personlig hygiene fra han var liten? Min 6 åring må dusje etter trening. Han er faktisk ikke svett, men greit å lære rutinen fra de er små at etter trening dusjer vi

Anonymous poster hash: 8807a...d69

Skrevet

Til og med 6-åringen her er vant til at etter fotballtrening/kamp tar man en dusj! Hadde jaget han i dusjen!

Anonymous poster hash: 1680e...961

Skrevet

Det er stesønn, vært det i noen måneder.. Jeg mener også han bør dusje etter trening såklart, synes det er ekkelt :( Min datter på snart 7år dusjer hver kveld før leggetid..! Hi

Skrevet

Hender min sønn prøver seg på samme kommentar etter trening, men han må selvsagt dusje uansett.

Tenker han er litt lat og kanskje sliten etter trening, men han dusjer jo alltid selv om han noenganger ikke er så klar for det

Anonymous poster hash: 6fc24...bda

Skrevet

Det er stesønn, vært det i noen måneder.. Jeg mener også han bør dusje etter trening såklart, synes det er ekkelt :( Min datter på snart 7år dusjer hver kveld før leggetid..! Hi

Åja det var stesønn ja. Det forklarer jo alt. Da er det jo biomor som har feilet i oppdragelsen,ikke du og far. Godt vi fikk klarhet i det 😁

Han er nok en helt normal lat tenåring i en mellomfase. Jeg hadde "jaget" han i dusjen i denne perioden. Snart vil du nok savne tiden det var varmtvann igjen for du går en tid i møte med iskalde dusjer.

Anonymous poster hash: 19920...f41

Skrevet

Hehe, det skjønte jeg faktisk allerede fra første innlegg :-P

Jeg har også stebarn som ikke har lært basic hygiene. Jeg har, på en ordentlig måte, fortalt konsekvensene av at man ikke dusjer. Noe som faktisk er vond lukt og at folk holder seg på avstand. Tror det har hjulpet for dusjing, truseskift og lignende går stadig bedre! Jeg hadde også forsøkt å tvinge barnet i dusjen, en det bør jo være pappaens jobb.

Anonymous poster hash: 92956...2bc

Skrevet

Han skifter truse 2-3 ganger i uken, samme med sokker også.. Veldig delikat. Har ikke lagt meg borti det før nå, siden jeg "bare" er stemamma og kun har vært det noen måneder. Men da meg bet meg merke til at han ikke dusjet på en hel uke, etter 4 treninger etter skolen + normal aktivitet med lek osv, så klarer jeg ikke annet enn å si noe.. Lukter utrolig nok ikke noe spesielt av han, men rommet hans lukter råttent. Mener såklart foreldrene selv bør følge opp dette, men når de åpenbart ikke gjør det, så må vel jeg være den kjipe.. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...