Gå til innhold

Hva gjør jeg med rosene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her et bed med roser, men lurer på om det er noe jeg må gjøre med de før vinteren? De er fortsatt i blomstring (!), og jeg håper jo å få liv i dem igjen til sommeren 😊 Har ikke grønne fingre, er vel i grunn et under at de har overlevd 😁 tips mottas med takk!

Anonymous poster hash: c721d...9ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å legge en god haug med kugjødselkompost rundt og litt oppover rosene, til over podestedet, og så passer jeg på at de ikke tørker ut når våren kommer, og klipper dem ned når det er garantert frostfritt. 

Skrevet

Vi flyttet til et sted med roser i hagen for et år siden. Det var noe ulike typer, plantet på ulike steder. De var ikke blitt stelt med på minst 5 år, da tidligere huseier var syk (sengeliggende). De blomstret i både august (var da vi flyttet dit), september, med opphold i oktober, så i november og desember... De gror over alle hauger nå...

I år har de blomstret noe i sommer (juli tror jeg det var), så frem til nå, i grunnen. Har fremdeler noen rosa på utsiden her, men de er begynt å visne. Og vi har ikke gjort noe som helst med dem, da planen er å fjerne alt til neste sommer. 

Anonymous poster hash: 29f5b...a92
Skrevet

Legg kugjødselkompost rundt stilken, og dekk de til med løv. Klipp de ned når bjørka har museører til våren :)

Skrevet

Takk dere! Klippe dem ned - hva mener dere da? Ned som i helt ned? Må ha det inn med teskje 😂😂

Anonymous poster hash: c721d...9ac

Skrevet

Litt vanskelig å si, siden vi ikke vet hvilke roser du har :) Klipp ned det som er frostskadet/dødt, og se hvordan de blir over sommeren. De som har vært skrantne og stygge i år kan du klippe godt ned. Google det, så får du masse tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...