Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #1 Skrevet 8. november 2015 Hadde hatt mulighet til å bli med på ferie til legoland med besteforeldre, men bare det ene barnet hadde blitt invitert. Skolebarnet er invitert og barnehagebarnet må bli hjemme. Hadde skolebarnet fått dratt eller hadde dere takket nei slik at begge blir behandlet likt? Anonymous poster hash: fe08b...04b
Gjest Antarctica Skrevet 8. november 2015 #2 Skrevet 8. november 2015 Den største ville få dra. Den minste ville få å vite at man må være gammel nok først. Det er ikke likebehandling å få alt på samme tidspunkt. Den yngste skal ikke ha gaver når den største konfirmeres..
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #3 Skrevet 8. november 2015 Spørs alderen på bhg barnet. Fra 4 år og opp bør begge få være med og jeg hadde takket nei. En 3 åring har ikke like mye utbytte og vil mest sinke følget. Men da tar jeg det for gitt at de vil gjøre noe liknende bare de og det minste barnet når det er stort nok. Hadde nok spurt om det. Anonymous poster hash: 0dc6b...33d
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #4 Skrevet 8. november 2015 Jeg hadde spurt om de ikke kunne ta med bhg barnet og.. (Hvertfall om h*n var 4+..) de skulle hatt en ganske god grunn til å la vær.. Eller så hadde ikke barnet fått dratt.. Overnatting \bytur er annerledes, men legoland er såpass stort.. Anonymous poster hash: 6d22e...ed8
Gjest Antarctica Skrevet 8. november 2015 #5 Skrevet 8. november 2015 Syns en fireåring er for liten også. Har hatt med mine fra den minste var ca tre, og det var store begrensninger på hva han kunne delta på de første gangene. Han ble redd, trøtt, tissetrengt osv. Legoland er morsomst for unger på 7+
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #6 Skrevet 8. november 2015 Barnet er 4,5.. de orker ikke ha med begge. Største klarer alt selv, minste er krevende..hi Anonymous poster hash: fe08b...04b
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #7 Skrevet 8. november 2015 Hadde takket nei. 5åringen skal slippe å føle seg ekskludert fra ferie. Hun er stor nok til å forstå. Anonymous poster hash: e7630...8d7
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #8 Skrevet 8. november 2015 Jeg ønsker ikke ta fra største den muligheten, men synes det er litt sårt for den minste. Samtidig så tenker jeg at det er en tid for alt, og når minste blir litt større så får hn mulighet til det samme:) hi Anonymous poster hash: fe08b...04b
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #9 Skrevet 8. november 2015 Har full forståelse for at det er slitsomt for besteforeldre å ha med to barn. Ville helt klart takket ja til tross for protestene fra yngste - en annen gang er det hennes tur, sånn er livet. Kjempeflott for eldste å få full oppmerksomhet fra besteforeldrene, så gjør dere litt ekstra stas på minste hjemme. Hadde ikke vært i tvil! Anonymous poster hash: dca1e...807
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #10 Skrevet 8. november 2015 Så lenge tanken er at det jevner seg ut på sikt ville jeg takket ja. Det er ikke sånn at alle må få samme ting samtidig for at det skal være rettferdig. Ville snakket med besteforeldrene og forsikret meg om at 4-åringen får tur når han/hun blir like stor. Anonymous poster hash: 25e20...a1f
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #11 Skrevet 8. november 2015 Selvsagt hadde jeg sagt ja. Minsten får nok noe på et annet tidspunkt. Jeg og søsknene mine var også med mormor til Danmark hver vår gang da vi var små. Yngste fikk tur til Sverige i stedet. Flott å få tid alene med henne. Anonymous poster hash: 37a2f...070
Superdolly Skrevet 8. november 2015 #12 Skrevet 8. november 2015 Jeg hadde sagt ja. Min mann opplevde dette som barn. Han fikk dra på aleneferie med sine besteforeldre til Legoland. Mannens søsken fikk også aleneferie dit da de var på samme alder. Min mann snakker av og til om dette fremdeles, som et godt minne om besteforeldrene. Jeg ville forklart yngstebarnet at dette får eldste fordi han/hun er stor, og når yngste blir så stor blir det hans tur.
Miss Chocolate Skrevet 8. november 2015 #13 Skrevet 8. november 2015 Synes det er kjempefint at de får alenetid. 👍🏻 Så hadde absolutt takket ja
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #14 Skrevet 8. november 2015 Kommer ikke en slik invitasjon med en lovnad om at det andre barnet skal få bli med alene når det er like gammelt? Trodde det var vanlig jeg Anonymous poster hash: bae7b...24b
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #15 Skrevet 8. november 2015 Hadde takket ja. Dette er dyrebar alenetid for største med besteforeldre. Minstemann sin tid kommer den også. Jeg husker ingenting fra før jeg begynte på skolen og vet at min storebror var med på en del turer uten meg så har ikke akkurat tatt skade av det. Anonymous poster hash: 26724...363
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #16 Skrevet 8. november 2015 Snakk med besteforeldre om de har planer om å gjøre det samme når minsten blir så stor. Her tok farmor med seg eldste på en behandlingstur i tre uker, farmor hadde like lyst på denne turen som barnet hadde behov for den. Ett halvt år etter dro minsta og farmor en uke til syden. Siden hun gikk siste året i barnehagen kunne de ta en oppepåtur, slik at de ikke måtte planlegge iforhold til skoleferie. Farmor var bestemt på at begge skulle oppleve noe alene sammen med henne, men samme ster var ikke nødvendig. Begge to var storfornøyde da de kom tilbake. Anonymous poster hash: 00c34...e92
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #17 Skrevet 8. november 2015 Høres helt topp ut for den eldste å få besteforeldrene helt for seg selv på en slik tur. Regner da med at forutsetningen er at den yngste får samme turen når den kommer til samme alder ca. For besteforeldre kan det være veldig greit å få ha ett barn av gangen uansett situasjon. De vil nyte tiden med barna og ikke megle mellom søsken. Anonymous poster hash: 4cf71...0f7
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #18 Skrevet 8. november 2015 Godt å høre at dere er enige med det jeg har i tankene. Selvfølgelig får minste bli med på tur alene når hn blir litt større:) er jo ikke det at man ønsker å gjøre forskjell på de, men det er mest praktisk slik om det skal være ett hyggelig opphold for besteforeldre og største da minste er veldig krevende:) Anonymous poster hash: fe08b...04b
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #19 Skrevet 8. november 2015 Barnet er 4,5.. de orker ikke ha med begge. Største klarer alt selv, minste er krevende..hiAnonymous poster hash: fe08b...04b Hadde takket ja. Her er det ofte slik at de er med besteforeldrene en og en. Tre år mellom barna. Alltid vært slik. Da får vi alenetid med barnet som er hjemme også. Synes det er litt utakknemlig å takke nei fordi minste ikke får være med. Anonymous poster hash: 5e3b2...b57
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #20 Skrevet 8. november 2015 Jeg hadde takket ja Anonymous poster hash: c374c...7f7
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #21 Skrevet 8. november 2015 når min storebror gikk i 7ende tok besteforeldre han med til syden i 2 uker, meg året etter og lillebroren min noen år senere ( de ventet til han ble ca like gammel som oss siden han er en del år yngre enn med og min storebror om er 1år mellom) Syns dere skal si at det er greit, så lenge de tar der andre barnet med til nesteår. Anonymous poster hash: f96d9...916
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #22 Skrevet 8. november 2015 Ikke noe problem, selvfølgelig skal eldste få dra. Yngste kan dra når han blir like gammel. Anonymous poster hash: 6fa02...4ae
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #23 Skrevet 8. november 2015 Jeg hadde sagt ja hvis det var sannsynlig at yngste får tilbud om andre opplevelser eller lignende opplevelser senere. Men besteforeldrene både til mine barn og stebarn er altfor flinke til å ville ta med eldste på ting med lovnad om at de yngre får ditt eller datt bare de blir gamle nok. Noe som da aldri skjer. Så det ender med at bare eldste får og får ting tilpasset sin alder, mens de yngre månene i all evighet og aldri blir gamle nok for noe. Anonymous poster hash: 6825c...c01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå