GeeGee Skrevet 8. november 2015 #1 Skrevet 8. november 2015 Jeg skal lage franske makroner, oppskrift fra Kakekrigen. Jeg er sikkert på at jeg kjøpte smør uten salt, men nå kan jeg ikke finne det. Kan jeg bruke vanlig smør i karamellen? Evt la være å ta maldonsalt på? http://www.fem.no/programmer/kakekrigen/oppskrifter-h-st-2015/franske-makroner-med-saltkaramell-1.34064
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #2 Skrevet 8. november 2015 Jeg synes egentlig at smør uten salt er tøysete. Har til gode å smake bakverk som ikke har hatt godt av det bittelille ekstra saltet. Kjør på, og smak før du tilsetter flak, men tror du må ha litt av det også altså Anonymous poster hash: 4624e...2b4
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #3 Skrevet 8. november 2015 Jeg synes egentlig at smør uten salt er tøysete. Har til gode å smake bakverk som ikke har hatt godt av det bittelille ekstra saltet. Kjør på, og smak før du tilsetter flak, men tror du må ha litt av det også altså Anonymous poster hash: 4624e...2b4 Det er ikke for at man ikke skal ha salt i bakverket at man bruker usaltet smør, det er for å kunne kontrollere saltmengden selv. Anonymous poster hash: 3add9...27d
DramaMama Skrevet 8. november 2015 #4 Skrevet 8. november 2015 Ja, du kan bruke vanlig saltet smør. Jeg bruker alltid vanlig meierismør i all slags bakst.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #5 Skrevet 8. november 2015 Jeg synes egentlig at smør uten salt er tøysete. Har til gode å smake bakverk som ikke har hatt godt av det bittelille ekstra saltet. Kjør på, og smak før du tilsetter flak, men tror du må ha litt av det også altså Anonymous poster hash: 4624e...2b4 Det er ikke for at man ikke skal ha salt i bakverket at man bruker usaltet smør, det er for å kunne kontrollere saltmengden selv. Anonymous poster hash: 3add9...27d Ja, kjære vene, såpass har jeg da fått i meg, men jeg mener at man nesten alltid må ha ekstra salt i på tross av av man har brukt saltet smør. Anonymous poster hash: 4624e...2b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå