Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #1 Skrevet 8. november 2015 Gutten her er 6 år. Idag har jeg "tvunget" han til å være ute. De går systematisk til alle foreldre og spør om å få komme inn. Det de vil inne er å spille playstation. Tvinger man barn på 8-10 år til å være ute f.eks? Hvilken alder kan de bestemme dette selv tenker dere ? Anonymous poster hash: efd3a...238
sug lut Skrevet 8. november 2015 #2 Skrevet 8. november 2015 Alle må ut. Hver dag. Uansett alder. Minst en times gåtur, om ikke de har vett på å finne på noe morsommere selv.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #3 Skrevet 8. november 2015 Jeg sender ikke et barn alene ut for å leke. Jeg oppmuntrer til å spørre etter venner, gå tur o.l. Hvis barnet får besøk av en venn, hender det at jeg sier at de må være ute. Anonymous poster hash: d589a...4f6
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #4 Skrevet 8. november 2015 Jeg ble lei spill maset for et års tid siden og pakket vekk psp, wii og tablets. Mine er snart 7. De får ikke være ute alene her, pga veier etc. Barna rundt her foretrekker nå å være her. Jeg lager en stor bolle med popkorn og så går det I brettspill, eller hobby når de er inne. Etter en runde med lek under oppsyn så går det i Lego, togbane, eller lignende. Vi kan avslutte med mat foran tv med en tegnefilm om de har vært flinke. Med min samboer er de ute å spiller fotball, de går på "oppdagelsesferd" som ender i en is. Savner ikke spillmaset! Og barna maser om å både være ute og inne.. Så her er det ingen tvang. De leker en time ute med skolen hver dag. Anonymous poster hash: 676d1...40c
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #5 Skrevet 8. november 2015 Har igrunn aldri tvinget ungne til å være ute, det er som oft om det er mange venner her. Da er det greiere om de er ute, for de lager så mye lyd og ikke alltid ok når søsken gjør noe rolig. Har utebarn, i perioder er de bare inne og spiser middag. Det skal vel sies at vi bor perfekt til i forhold til stor lekeplass på skolen, stort idrettsanlegg, skiløyper, skog, akebakke osv. Så går de to minutteer finner de alltid en haug unger om det ikke alt er unger i gata. Anonymous poster hash: 240de...823
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #6 Skrevet 8. november 2015 Vi har en nabogutt som tvinges ut av foreldrene og da kommer han alltid hit, sint og sur, høylytt og kranglete 🙈 Ofte på tidspunkt når vi skal spise eller kose oss med lørdagsgodt eller andre tidspunkt det ikke passer (som tidlig på morgenen). Fatter ikke hva foreldrene tenker på. Det må da være mye bedre å sende barna ut når man ser at de andre barna er ute...? Jeg tvinger ikke barna mine, men mener jeg at barna skal ut går vi ut hele familien (bor rett ved skogen). Utover det går de ut på eget initiativ, eller jeg sender de ut når nabobarna er ute. Tvinger dem ikke ut sånn at de går INN til naboene 🙈🙈 Anonymous poster hash: 3fdb4...c15
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #7 Skrevet 8. november 2015 Jeg ble lei spill maset for et års tid siden og pakket vekk psp, wii og tablets. Mine er snart 7. De får ikke være ute alene her, pga veier etc. Barna rundt her foretrekker nå å være her. Jeg lager en stor bolle med popkorn og så går det I brettspill, eller hobby når de er inne. Etter en runde med lek under oppsyn så går det i Lego, togbane, eller lignende. Vi kan avslutte med mat foran tv med en tegnefilm om de har vært flinke. Med min samboer er de ute å spiller fotball, de går på "oppdagelsesferd" som ender i en is. Savner ikke spillmaset! Og barna maser om å både være ute og inne.. Så her er det ingen tvang. De leker en time ute med skolen hver dag. Anonymous poster hash: 676d1...40c En 7 åring burde kunne være ute alene! Anonymous poster hash: 6ae1c...e1a
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #8 Skrevet 8. november 2015 Jeg må tvinge ungen til å komme inn igjen jeg Hadde det vært opp til henne hadde hun bodd i villmarken Anonymous poster hash: fd1fa...eb7
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #9 Skrevet 8. november 2015 Her har vi også motsatt problem, de vil ikke inn igjen Anonymous poster hash: 62156...563
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #10 Skrevet 8. november 2015 Jeg tvinger mine på 3 og 5 til å være ute i hagen en times tid hver dag i helgene. Men de leker sammen da. Anonymous poster hash: b0f20...23f
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #11 Skrevet 8. november 2015 Har de ingen å være sammen med tvinger jeg de ikke å være ute. Kan godt tenke meg at flere av de barna som kommer ofte på døra her har blitt tvunget til å være ute. Er det bra vær foreslår jeg da at de kan være ute sammen en stund før de kommer inn. Nå er jeg alene hjemme med minsten på 4 og jeg vil gå ut sammen med han om en stund. Anonymous poster hash: 93055...4c9
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #12 Skrevet 8. november 2015 Har aldri tvunget ungene mine ut, har heller aldri hatt behov for det. Er det fint vær ser jeg ikke snurten av dem, da må jeg huke tak i dem idet de passerer huset, de hadde glemt å spise hvis jeg ikke tauer dem inn med jevne mellomrom Er det kaldt eller "skitvær" får de velge selv om de vil ut eller ikke. Jeg har aldri vært fan av å tvinge ungene ut i all slags vær og vind. De er ute i timesvis i brhg/skolen/sfo, så i helgene får de velge selv. Men nå er de en del ute da, mulig jeg hadde måttet tvinge dem litt om de bare ville være inne å spille ps/se på tv.. Anonymous poster hash: a33ef...720
Gjest Antarctica Skrevet 8. november 2015 #13 Skrevet 8. november 2015 Jeg har tildelt "utetid" til ungene hele veien. Tror den eldste har administrert sin egen tid fra 13-14 års alder, da lekte han ikke lenger ute på den spontane måten. Da fikk han heller i oppdrag å slukke pc-en og stikke på trening eller til en kompis for å få litt luft under vingene.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #14 Skrevet 8. november 2015 Jeg ble lei spill maset for et års tid siden og pakket vekk psp, wii og tablets. Mine er snart 7. De får ikke være ute alene her, pga veier etc. Barna rundt her foretrekker nå å være her. Jeg lager en stor bolle med popkorn og så går det I brettspill, eller hobby når de er inne. Etter en runde med lek under oppsyn så går det i Lego, togbane, eller lignende. Vi kan avslutte med mat foran tv med en tegnefilm om de har vært flinke. Med min samboer er de ute å spiller fotball, de går på "oppdagelsesferd" som ender i en is. Savner ikke spillmaset! Og barna maser om å både være ute og inne.. Så her er det ingen tvang. De leker en time ute med skolen hver dag. Anonymous poster hash: 676d1...40c En 7 åring burde kunne være ute alene! Anonymous poster hash: 6ae1c...e1a Ikke med 2 felts vei rett utenfor døra, 4 veioverganger til nærmeste lekeplass, og han ikke kan språket 100%. Bor i utlandet. Ikke alle på 7 år som er like modne heller. Anonymous poster hash: 676d1...40c
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #15 Skrevet 8. november 2015 Her er det slik at barnet er ute når vi er ute. OG vi er ute mange timer hver dag i helgen! Av og til en veeeldig nærtur (nærmeste bekk), andre ganger på litt lengre turer. 7,5 år. Kommer til å fortsette med dette så lenge det går og forhåpentligvis så synes hun det er greit og er med frivillig (vi tilpasser aktiviteten etter dagsform, humør osv) Anonymous poster hash: 661dd...919
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #16 Skrevet 8. november 2015 De må ha utetid hver dag, men klart, på skole og i barnehagen får de mye utetid, så i ukedagene er det litt etter hvordan dagen har vært, eldste har utendørs fritidsaktivitet også... I helgene må vi alle ut hver dag, men ikke noe låst tid. Er de og sykler/skater går det gjerne noen timer, mens neste dag er vi kanskje bare rundt dørene, og ungene går litt ut og inn. De er glade i å spille, men aldri hatt problemer med å stenge av, eller å gå ut... Ikke alltid de kommer på det helt av seg selv, men da er de gjerne slitne også... Er vi på hytta er de ute ti timer i strekk... Glade i å snekre, bygge hytte og leke... 10 og 6 år Anonymous poster hash: 9b6c8...593
TinaK 1990 Skrevet 8. november 2015 #17 Skrevet 8. november 2015 Mine er glad i å være ute uansett. Eldste sykler eller går avgårde til skolen for å spille fotball hvert ledige øyeblikk. Vi som familie er så og si alltid på tur i skogen etc på søndager...alltid finner vi på en uteaktivitet samnen på søndager så fremt det ikke er helt håpløst vær. Å være inne for å spille playstation er virkelig ikke et alternativ uansett på fine dager
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #18 Skrevet 8. november 2015 Ingen av barna her får lov til å se på/spille iPad e.l. på dagtid i helgene. (bare om morgenen og kvelden), så det er ikke et alternativ. På dagen er vi ofte ute sammen, vi kan sende de ut av og til, men ser de noen naboer være ute, går de ut selv. Ingen fast utetid egentlig. Er de inne, leker de sammen, med lego eller andre leker. De er 4, 6 og 8 år (minste på 2 er ute når vi kan gå ut med henne). Anonymous poster hash: 4724b...100
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #19 Skrevet 8. november 2015 Mine får heller ikke sitte foran skjerm mer en maks 1 time pr dag. Anonymous poster hash: 2eb04...819
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå