Gå til innhold

Nyrebekkenbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere :)
Jeg har i noen dager hatt UVI, men legen ville ikke gi meg AB mot dette. Nå i ettermiddag/kveld har jeg begynt å få vondt i siden/ryggen og vondt når jeg banker litt forsiktig. Redd det skal være nyrebekkenbetennelse på gang.

Har ikke veldig vondt, kanskje 1-2 av 10... Verst når meg går.

Jeg kan ingenting om dette, og lurer på om det er veldig alvorlig. 
Har 3 barn som alle sover (5 mnd, 2 år og 5 år), og jeg er alene. Skal sies at vi nettop er flyttet, og at jeg ikke kjenner noen i umiddelbar nærhet som jeg ønsker at skal passe barna i tilfelle dem skulle våkne og ikke kjenner vedkommende. 

Er dette noe som kan vente til i morgen, siden jeg ikke har særlige smerter? Regner med at jeg blir uansett sittende halve natten på legevakten om jeg drar, og det passer ikke særlig bra mtp minstemann.

Anonymous poster hash: 9e05a...3c8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte kan man kjenne litt ri-lignende tak. Gjør du det hadde jeg kommet meg avgårde. Mine smerter var på 6-7(født to, så sammenligner med verste hittil i livet). Dro da til legevakten og tisset var tydelig blodtilblandet og grumsete i tillegg til sparsom mengde og smerter ved vannlatning. Ble sendt hjem med heftig AB kur som funket umiddelbart, men var kun timer fra innleggelse.

Lykke til:-)

Skrevet

Prøver også å sammenligne med fødslene, og vil si at smertene ligger på 1-2 i forhold til det. Har forverret seg iløpet av ettermiddagen, men er absolutt ikke smertefullt i det hele og store. 
Har ingen andre symptomer, så kan jo selvfølgelig være noe helt annet enn det. 

Men er vel kanskje best og se hva jeg får til da..

Takk :)

Skrevet

Har du feber? Har du lest på nhi? Mye bra info der. Er du usikker så skader det jo aldri med en tlf. til legevakten for tips og råd.

http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/infeksjoner/nyrebekkenbetennelse-pyelonefritt-2595.html?page=2

Anonymous poster hash: e5815...2aa

Har ingen symptomer, bortsett fra litt smerte i korsryggen og siden. Disse tar seg opp litt etter litt.

Ikke feber, frysninger, kvalme eller brekninger.

Hi

Skrevet

Jeg hadde dette i sommer. Har ikke født før, er gravid med min første, så hadde ikke noe å samenligne med.

For meg startet det med å føles som om jeg hadde mye luft i magen, var værre når jeg gikk. Tok mange timer før smerten startet å komme litt mer i tak, alt på høyre side fra ryggen og litt frem mot magen, mest i ryggen. 

Hadde heller ingen symptomer, ikke engang på UVI.

Etterhvert ble smertene så intense at da jeg gikk med på å dra til legevakta ble jeg sendt rett til sykehuset hvor jeg var innlagt 4 dager.

Vil råde deg å oppsøke legevakt, det trenger jo ikke være noe, men er greit å ha det sjekket før det går for langt!

Skrevet

Da jeg hadde det i høsten var jeg SKAM SYK.

Jeg ble innlagt og der var det flere med nyrebekkenbetennelse. De hadde ikke vært så syk på lenge....

Anonymous poster hash: 9326f...d09

Skrevet

Da jeg hadde det var jeg også skikkelig syk. Høy feber og klarte så vidt å gå selv til doen. Kastet opp en gang jeg prøvde fordi jeg ble så dårlig av å gå. Ville tatt meg en tur til fastlegen i morgentidlig. God bedring!

Anonymous poster hash: 0b773...68d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...