Gå til innhold

Hjelp, bekkenløsning fra helvete.... :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 12 uker på vei, men hatt bekkenløsning siden uke 5. Har ikke vært så ille bare jeg tar det med ro.

Men på jobb i går (jobber på butikk) så var det ingen ledig kasse når jeg kom fra matpausen. Siden ingen ville gå på gulvet tenkte jeg at en liten time kan jeg da klare. Vel fikk så vondt at jeg knapt kunne gå etterpå, og har det ennå. Er på midten bak og uti høyre hofte,værst i hofta nå. I dag er det ennå verre. Jeg kan gynge på hoftene, men bare det å sette høyre ben nedi bakken så skjærer smerten. Svinger jeg mot høyre for å snu meg rundt er det så vondt at jeg hyler til.

Skal til legen 16 nov så skal ta det opp med han da. Men hva kan jeg gjøre i mellomtiden for å lindre og avlaste? Er umulig å sitte i ro hele dagen med en 5 åring i hus.

Forrige gang kom bekkenløsning uke 11 og gikk på krykker de siste 3 mnd. Men da satt det mer over hele linja og ikke den grusomme skjærende smerten som jeg har nå.

Anonymous poster hash: a1219...23c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har mulighet gå til en god osteopat og fysioterapeut (en som bruker begge deler). Har veldig god erfaring med det. Hos meg hjalp det å sitte i bil, det var der jeg kunne slappe av og hadde minimalt med vondt for en liten periode :)

Anonymous poster hash: 6ddd3...c66

Skrevet

Du må få deg sykemelding og komme deg til fysioterapeut og kiropraktor for behandling. De kan hjelpe deg med å vurdere hvor arbeidsfør du er når de får undersøkt deg.

Anonymous poster hash: 5d7a0...563

Skrevet

Svangerskapspenger, hvis de ikke kan tilrettelegge for deg. Sitte i skredderstilling kan hjelpe, og tøye hofteleddsbøyer (foran) og rumpa. Du bør gå til lege mandag og be om henvisning til fysio eller manuellterapeut. Ikke press deg på jobb. Er det ingen ledig kasse må du bare be de andre flytte seg, for du kan ikke jobbe på gulvet nå! Dette bør du få skriftlig fra lege.

Skrevet

Ville gått til kiropraktor først, får time på dagen. Og hjelper ofte godt.

Skrevet

Godt mulig det er låsninger i bekken/korsrygg og ikke bekkenløsning som gjør at du får smerter. Anbefaler deg å dra til en kiropraktor eller manuellterapeut som er gode på bekkenlåsning og bekkenløsning. God bedring:)

Anonymous poster hash: 91633...776

Skrevet

Du skal ikke presse det, i hvert fall. Da risikerer du at det blir enda verre og kronisk.

Anonymous poster hash: a79ae...a6d
Skrevet

Får ikke time hos fastlegen før den dagen pga han kommer tilbake etter sykehuspraksis den dagen. Det er vist ikke ille nok for å få time hos vikar.

Men kan jeg ringe kiropraktor selv på mandag? Vet jeg må ha henvisning for fysioterapeuter.

Må prøve å jobbe litt lenger, jobber heldigvis ikke fult. Må bare bli tøffere i tryne. Jeg fikk små kjeft av sjefen når han fikk se hvor ille jeg ble av å jobbe på gulvet. Jeg måtte bare kreve at folk tok hensyn og lot meg få sitte. Hadde noe innvendinger på det skulle jeg sende de til han. Så har veldig flott sjef sånn sett.

Skal prøve på litt øvelser og ta det rolig uten brå bevegelser.

Hi

Skrevet

Tror du kan bestille time hos alle behandlere og betale selv, så kan du kanskje søke om refusjon etter du har fått henvisning.

Skrevet

Da kan jeg prøve å ringe rundt litt. Men er heldigvis bare rett over 1 uke til legen min er på plass igjen.

Ikke kan jeg ta noe smertestillende for smertene heller.

Kan bekken belte hjelpe hvis jeg får kjøpt det?

Hi

Skrevet

Kiropraktor ringer du sjølv ja, her får ein time på dagen. Men trur ikkje ein får att pengane, men det er verd kvar krone for å sleppe smertene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...