Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. november 2015 #1 Skrevet 7. november 2015 Må bare få ut litt frustrasjon, og gjerne tips til løsninger. Hun kan være kjempegrei og på godt humør, men det skal ingenting til før hun blir fornærmet og furten. Når hun da er det så inntar hun en veldig offerrolle. Hun kan finne på å si f.eks. Jeg har så lyst til å tegne, men får vel ikke lov til det. Neivel, svarer jeg på det for tiden. Jeg har også prøvd å ignorere hele påstanden og å motsi henne med at hun kan tegne. Jeg har da heller aldri nektet henne det. Det er mest her hjemme hun oppfører seg slik, ikke på skolen og med venner. Hun er populær og godt likt, på grunn av sin lettvinde væremåte (alle andre plasser enn hjemme). Hvordan få slutt på denne dramaqueen-væremåten? Nå sitter hun i gangen, og fikk beskjed om å bli der til hun var ferdig med å furte...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #3 Skrevet 7. november 2015 Guttungen min er helt lik, og han er bare sju år. "nå får jeg vel ikke lov å få kake, nå får jeg vel ikke se tv" osv.. Blir sprø! Har bedt ham pelle seg på rommet de gangene han begynner å syte.. Anonymous poster hash: 5fbf5...d9e
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. november 2015 Forfatter #4 Skrevet 7. november 2015 Haha, herlig! Alder? Herlig?? Din sadist Hun er 110,5 mnd... (Eller 9 år)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #5 Skrevet 7. november 2015 slik er min sønn også. Ropte ham inn til middag. Maten stod på bordet, men jeg hadde ikke lagt mat på tallerkenen hans. "Skal jeg ikke få mat heller nå?" Spurte han med tårevåte øyne. Han er tre år og født pessimist. Anonymous poster hash: 77d9f...520
sug lut Skrevet 7. november 2015 #6 Skrevet 7. november 2015 Haha, herlig! Alder? Herlig?? Din sadist Hun er 110,5 mnd... (Eller 9 år) Alltid godt når det ikke er ens egne som er ute på tur! Akkurat den varianten der har jeg ikke vært borti med noen av mine, har du noen tanker om hva hun vil oppnå? Er det bare for å skape dårlig stemning kan du prøve å snu det og gjøre det samme. Dramaqueen er så kjedelig å ha i hus, så hva om du sier "Nå har jeg lyst til å lage boller, men det er det vel ingen som vil ha/lage middag, men det får jeg vel ikke lov til..." og overdrive det til "alt" du sier er sånn, da ser hun i alle fall hvor irriterende det er.
Stina <3 Skrevet 7. november 2015 #7 Skrevet 7. november 2015 Gled deg, det blir verre! Elsker tenåringshormonene 😂
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. november 2015 Forfatter #8 Skrevet 7. november 2015 Nei! Ikke verre! Må omplassere henne da tror jeg 😁 Jeg tror egentlig ikke hun vil oppnå noe annet enn sympati. Hun har humor, så om jeg gjorde som henne ville hun helt klart ha sett hvor dumt det så ut og ledd av det. Men der og da, i disse situasjonene tror jeg hun synes oppriktig synd på seg selv. Det hjalp å sitte for seg selv en stund da. Hun lurte etterhvert på om hun kunne komme inn igjen, og jeg gjentok at hun kunne komme tilbake så fort hun var ferdig med å furte. Det var hun også heldigvis 😊
Mamma_til_2 Skrevet 7. november 2015 #9 Skrevet 7. november 2015 Min jente når hun vill noe så sier hun alltid mamma du sier sikkert nei men jeg må bare spørre alikavell! Da må jeg jo si, kjære deg spør bare svaret mitt kommer ann på ditt spm! Og når de plages med noe eller ikke får alt som de vill så kommer den evinnelige sytestemmen frem ( hvertfall hos mi på 8.5) blir småsprø!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #10 Skrevet 7. november 2015 Det blir ikke nødvendigvis verre, her var det en skikkelig gretten og lei tid mot slutten av barneskolen og jeg tenkte på gru på hvordan tenårene skulle bli. Men å som alderen har rundet 14 år er det bare fryd og gammen, faktisk litt slitsomt mye fryd og gammen Det flåses og tøyses, lages vitser av alt vi snakker om, vrir og vrenges på ting så det blir morsomt, fnises og les hele tiden. Jeg blir faktisk litt sprø av det, men jeg kan jo ikke annet enn være glad for denne blomstringsperoden når jeg hører om andre 14-åringen som "bor" på rommet sitt, bare kommer ut når de er sultne, svarer med enstavelsesord og er rimelig vanskelig å ha med å gjøre... Det er rett og slett forskjell på når de har opp og nedturene sine i denne hormonkarusellen de skal gjennom. Anonymous poster hash: c0b68...24a
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #11 Skrevet 7. november 2015 Min 5 snart 6 åring er slik og . Blir fornærmet for ingenting. Skikkelig dramaqueen. Sier jeg har en tenåring allerede Anonymous poster hash: df878...f15
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #12 Skrevet 7. november 2015 4 åringen her er og sånn. Gutt. Jeg kan si nei til å sprute med vannpistol inne. Det blir til at han visstnok aldri får bruke leke sine. Må jeg kaste alle sammen da? Sånn nå får ikke jeg leke mer. Får jeg aldri noe da? Greit da får ikke jeg godteri mer... osv osv.. er ting han kan si. Anonymous poster hash: 28fe9...e73
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #13 Skrevet 7. november 2015 Har en på seks år. Det er så dramatisk og ordet nei utløser en tirade av hyl og skrik og tramping til rommet. Også skal jeg ikke få lov til det heller nå da og jeg får aldri...! Anonymous poster hash: ae666...e89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå