Gå til innhold

Gynekolog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sier man til gynekologen for å få sjekket at alt er ok. Er fryktelig redd..

Vært hos gynekolog før, men da var jeg 16 og etter en abort etter en stygg hendelse. Nå blir jeg ikke gravid og er redd for det værste... :-(

Anonymous poster hash: e70c6...480

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier vel bare "vi sliter med å bli gravid, har prøvd så og så lenge - og jeg ønsker å få sjekket om det kan ligge noe problem hos meg". 

Hvor gammel er du? Har du ikke tatt celleprøver? Det er skumlere enn å gå til gyn spør du meg..

Anonymous poster hash: 7a2c0...bda
Skrevet

Er under 25. er vel på tide å bestille en time.

Skrevet

Hvor lenge har dere prøvd? Hva slags prevensjon har dere brukt tidligere?

Anonymous poster hash: 26286...a98

Skrevet

Siden mars, er kanskje ikke så lenge som mange andre, men begynner å bli bekymret. Har gått på p-piller. :-)

Skrevet

Ok, da trenger du ikke bekymre deg riktig ennå. Husk på at hver periode har man bare 25% sjanse for å bli gravid. Det er også vanlig å bruke inntil et år på å bli gravid. For mange tar det en stund før p-pillene er helt ute av systemet. Har du regelmessig mens?

Har du prøvd EL tester, bare for å se at du har EL?

Når du er så ung, er det sjeldent man iverksetter grundige undersøkelser før man har prøvd i minst ett år. Du kan få en gynekologisk undersøkelse, og de vil da kunne se på eggstokker o.l. at du ikke har cyster. Så må nok mannens sæd testes før de foretar grundigere undersøkelser.

Det er veldig sjeldent at noen er helt sterile. Så det tenker jeg at du ikke skal være redd for. De fleste som sliter med å få barn på egen hånd kan få hjelp av hormonpreparater eller prøverør. Men det hender at noen bare bruker lang tid på å bli gravide uten at det er noe galt i det hele tatt...

Dere kan prøve å legge bedre til rette. lev sunt, tren, kutt ut alkohol og nikotin hvis dere bruker det.

Anonymous poster hash: 26286...a98

Skrevet

Ja, har regelmessig mens. Skal ha mensen i dag, men har ikke fått ennå. Pleier få natt/morgenen. Men har også negativ test.. 

Jeg har prøvd eltester denne omgangen. Men kanskje tempe også er et alternativ nå denne gangen.

Du har nok rett i det. Men litt bekymret blir jeg uansett. Så vil ihvertfall få sjekket at alt er ok.:) 

Ingen av oss drikker alkohol eller røyker/snuser :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...