Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #1 Skrevet 7. november 2015 Jeg har vært litt uggen ved noen anledninger de siste ukene og tok idag en gammel graviditetstest som jeg hadde liggende og den var jammen positiv! Testen er to år for gammel, så noen som aner hva sjansen er for at den kan vise feil resultat? Aner ikke hvor langt jeg i så fall kan være på vei for jeg har bare små, uregelmessige bødninger, senest i går. Hva er sjansen for at dette kan gå bra med barnet, hvis det viser seg at jeg virkelig er gravid? Skal selvsagt kjøpe ny test idag. Hører med til historien at jeg er 43 og har tre barn fra før... Ikke aktuelt med abort, jeg har innerst inne alltid ønsket meg et barn til, så håper faktisk på at dette er en realitet! Anonymous poster hash: ceadc...61d
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #2 Skrevet 7. november 2015 Du må ringe lege på mandag for du må snarest til ul for å lokalisere spiralen. De vil fjerne spiralen for å unngå at den skader barnet når det vokser og trenger hele plassen i livmoren. Skrekkhistoriene er jo at barnet blir født med spiralen vokst inn i panna, men det er vel bare oppspinn som har blitt vandrehistorier. Det er en litt økt sjanse for at fosteret sitter utenfor livmor og det er en liten sjanse for abort i forbindelse med fjerning av spiral, men som regel går det bra. Lykke til. Anonymous poster hash: 61c9d...83a
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #3 Skrevet 7. november 2015 Tusen takk for svar! Da blir det gravitest idag og legen på mandag. Spennende tider ... Anonymous poster hash: ceadc...61d
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #4 Skrevet 7. november 2015 Du vet at risikoen for å få et alvorlig sykt barn er stort, når du nå er 43 år? Tenk på de andre barna, det er de som kommer til å lide. Og det evt syke barnet da. Anonymous poster hash: 4058a...2f9
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #5 Skrevet 7. november 2015 Du vet at risikoen for å få et alvorlig sykt barn er stort, når du nå er 43 år? Tenk på de andre barna, det er de som kommer til å lide. Og det evt syke barnet da. Anonymous poster hash: 4058a...2f9 Hun spurte ikke om det, og det er ikke din jobb å skremme folk fra å velge deg som føles rett for dem. Lykke til, HI. Spennende å se hva som skjer videre. Anonymous poster hash: bd41e...c56
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #6 Skrevet 7. november 2015 Du vet at risikoen for å få et alvorlig sykt barn er stort, når du nå er 43 år? Tenk på de andre barna, det er de som kommer til å lide. Og det evt syke barnet da. Anonymous poster hash: 4058a...2f9 Hvor har du det fra?? Risikoen er noe økt ja, men er fortsatt laaangt fra stor! De aller fleste over 40 føder helt friske barn. Anonymous poster hash: d0316...fa1
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #7 Skrevet 7. november 2015 Du vet at risikoen for å få et alvorlig sykt barn er stort, når du nå er 43 år? Tenk på de andre barna, det er de som kommer til å lide. Og det evt syke barnet da. Anonymous poster hash: 4058a...2f9 Nei, dette er galt. Risikoen er meget liten, noe økt enn om en var yngre, men fortsatt veldig liten. Lykke til! Anonymous poster hash: 632b9...345
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #8 Skrevet 7. november 2015 Du vet at risikoen for å få et alvorlig sykt barn er stort, når du nå er 43 år? Tenk på de andre barna, det er de som kommer til å lide. Og det evt syke barnet da. Anonymous poster hash: 4058a...2f9 Du vet at sjangsen for å få et friskt barn er mye, mye større enn å få et sykt? Anonymous poster hash: fc210...b83
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #9 Skrevet 7. november 2015 Du vet at risikoen for å få et alvorlig sykt barn er stort, når du nå er 43 år? Tenk på de andre barna, det er de som kommer til å lide. Og det evt syke barnet da. Anonymous poster hash: 4058a...2f9 At det er en økt sjanse er langt fra det samme som stor sjanse. I 40-årene er det vel rundt 4% sjanse om jeg ikke husker feil. Det er ikke stor sjanse! Anonymous poster hash: 61c9d...83a
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #10 Skrevet 7. november 2015 Noe risiko er det jo, men dersom dette barnet er ønsket, så er det jo bare å gratulere! Du får jo tett oppfølging, tilbud om nakkefoldscreening og fostervannsprøve når du er så "voksen". Men som noen andre skrev her; du må få fjernet spiralen så fort som mulig! Masse lykke til, -håper alt går bra! Anonymous poster hash: e13ca...77f
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #11 Skrevet 7. november 2015 Takk for svar alle sammen. Er selvsagt klar over økt risiko for misdannelser men tenker ikke å avslutte et evt svangerskap med mindre det er veldig store avvik. Klarer fint å ta vare på de tre vi har fra før, som begynner å bli store nå. Er egentlig mest bekymret for at jeg blør noe fremdeles. Anonymous poster hash: ceadc...61d
Tyra79 Skrevet 7. november 2015 #12 Skrevet 7. november 2015 Da jeg ble gravid med spiral (kobber, vel og merke;)!), fant jeg også dette ut på en lørdag. Jeg ringte legevakten for å forhøre meg. De ville ha meg inn fortest mulig, for å fjerne spiralen. Mandagen ble jeg sendt på haste-ul. Grunnen til dette, var den økte sjansen for graviditet utenfor livmor. Fosteret lå fint på plass i livmoren, og er idag en aktiv gutt på ti år;)!! Ville ha tatt en ny test, og er den positiv: ta en telefon til legevakten og spør hva de mener. Lykke til, håper det er tilfelle da:)!!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #13 Skrevet 7. november 2015 Hvordan går det HI? Anonymous poster hash: c6d2b...532
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #14 Skrevet 7. november 2015 Har vært og kjøpt ny test så tenkte jeg skulle vente til i morgen og teste med morgenurin. Så tar jeg heller og ringer legevakten etterpå, om den er positiv. Har litt problemer med å tro dette kan være virkelig .. Anonymous poster hash: ceadc...61d
Tyra79 Skrevet 7. november 2015 #15 Skrevet 7. november 2015 Har vært og kjøpt ny test så tenkte jeg skulle vente til i morgen og teste med morgenurin. Så tar jeg heller og ringer legevakten etterpå, om den er positiv. Har litt problemer med å tro dette kan være virkelig .. Anonymous poster hash: ceadc...61d Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå