Gå til innhold

Katter....spiser de musen eller bare dreper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med rotter? Tar katter rotter?

Anonymous poster hash: d93a5...7b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De spiser dem ikke nødvendigvis. Og de kan godt ta rotter.

Anonymous poster hash: 3857d...fd8
Skrevet

Katter er ikke like!?

Anonymous poster hash: 15dca...2a0

Skrevet

Både spiser og kun dreper for lekens skyld... Både mus og andre dyr.

Skrevet

Min spiser MUS og småfugler. Kastrert hannkatt .

Skrevet

Begge deler, men spissmus spiser de ikke. Skjærene pleier å ta seg av spissmuslikene.

Anonymous poster hash: da34c...5ae

Skrevet

Enkelte katter dreper og spiser ikke, andre dreper og spiser. Jeg har en altetende katt som både dreper og spiser mus, rotter og fugler.

Skrevet

Min fanger og tar livet av både mus, jordrotter og fugler, men spiser ingen av de.

Anonymous poster hash: b4a97...710
Skrevet

Min steriliserte hunkatt dreper og spiser både fugl og mus. Alltid gjort det. Tar mus flere ganger i uka, bor landlig så mulig det er mange rundt her ute for aldri hørt eller sett tegn til at de er i hus.

Anonymous poster hash: 095d5...f42

Skrevet

Vår katt liker best å fange dem, slå dem halvdaue, og så ta dem med inn? Deilig med en blodig liten mus eller fugl som kaver rundt inni stua! Eller så legger hun dem på trappa som en gave til oss. Kan hende hun spiser noen også, men ikke som jeg ser.

Anonymous poster hash: 27db2...3cb

Skrevet

Vår katt dreper mus og deretter leker med dem. 

Anonymous poster hash: 6fd63...ce3
Skrevet

Mine kastrerte gutter dreper og spiser alt de får tak i. Untatt spissmus da.

Skrevet

Gammelkatten spiste kun hodet på det han fanget (mus, ekorn, frosk, jordrotte, fugl). Han var ivrig i tjenesten.

Nåværende katt får stort sett bare tak i selvdøde/ avsvimte fugler.

Anonymous poster hash: c7bf4...6be

Skrevet

Mine 2 katter drepe og kommer bort til meg med dei. NO VAR EG FLINK. Katta vil ha skryt.

Anonymous poster hash: 71ebe...7c2
Skrevet

De spiser mis, rotter og fugler. Spissmus spiser de ikke, for de e i piggsvinfsmilien de eer ikke mus i den forstand.

Men hvor mye de spiser er litt opp til hvor mye mat de får normalt. Når hankatten her er i jaktmodus kan den komme drassende med mange mus hver dag, da spiser han de ikke. Da kommer han hjem med for å vise, få litt ros og lar de ligge på trappa. Roser nemlig viktig for pus. Står på døra og mjauer frem til vi kommer og gir ros. Kommer vi ikke prøver den å snike seg inn, hoppeer inn vindue osv. Spiser heller ikke før den får ros.

Jentepusen vår leker bare med musene. Hu er så lat at hun ikke gidder å spise tror jeg. Fanger mus, leker, får ros og går inn for å spise tørrfor.

Anonymous poster hash: f3011...840

Skrevet

Vår katt liker best å fange dem, slå dem halvdaue, og så ta dem med inn? Deilig med en blodig liten mus eller fugl som kaver rundt inni stua! Eller så legger hun dem på trappa som en gave til oss. Kan hende hun spiser noen også, men ikke som jeg ser.

Anonymous poster hash: 27db2...3cb

Jeg har lest at de gjør det for å lære deg å jakte. Det er lettere for deg som er uerfaren å fange et halvdødt bytte enn en levende mus. De gjør det samme med kattungene sine. Lar dem leke seg med halvdøde dyr. Synes det er en søt forklaring :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...