Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke sove, og ligger å hører på en mus som krafser på loftet😳 jeg er drittlei muselort, ekkelt! Vi har dessverre ikke musetett hus, så i disse dager setter vi opp mye vanlige feller på problemområdene inne. Men er det noen som kan hjelpe med tips om hva vi kan gjøre på loftet?

Orker ikke gå å sjekke feller der flere ganger om dagen. Løsningen må være 100% barne-og dyresikker og helst ikke gjøre at kattene drar inn giftbefengte muselik.

Hjelp!!!

Anonymous poster hash: 91d8d...87b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med et firma som kan dette. Få satt opp musesperre under kleingen rundt hele huset. Tett rundt alle rør som kommer inn i huset og ta jobben med fellene. Bruk for all del ikke gift, da kryper dyra i veggene og dør det og begynner å rotne. Du vil nok ikke merke det etter et par små mus, men er der mange, så blir det mange muselik...

Anonymous poster hash: a64de...fe4

Skrevet

Lån en katt :)

Jeg har lånt ut min katt til å fange mus i hus. Hun tar rubbel og bit :)

Anonymous poster hash: a1662...61d
Skrevet

Peanøttsmør i fellene gjør susen her.

Anonymous poster hash: 43ce5...dbd

Skrevet

Snakk med et firma som kan dette. Få satt opp musesperre under kleingen rundt hele huset. Tett rundt alle rør som kommer inn i huset og ta jobben med fellene. Bruk for all del ikke gift, da kryper dyra i veggene og dør det og begynner å rotne. Du vil nok ikke merke det etter et par små mus, men er der mange, så blir det mange muselik...Anonymous poster hash: a64de...fe4

Joda, den lukta merker man etter én mus

Anonymous poster hash: 5dbd1...86b

Skrevet

Dere må gå over kledningen og slå inn musekiler. Bruk lykt og speil og let etter stedet musa kan løpe opp. 

Anonymous poster hash: 232f0...a7d
Skrevet

Dere må gå over kledningen og slå inn musekiler. Bruk lykt og speil og let etter stedet musa kan løpe opp.  Anonymous poster hash: 232f0...a7d

Det kan være lettere sagt enn gjort, de trenger ikke store åpningen for å komme inn. Hvor mye er det igjen, 0,5cm?

Anonymous poster hash: 5dbd1...86b

Skrevet

Takk for tips! Vi har et par ubrukelige katter her som bare stirrer på musa inne, men jager de ute. Jeg skulle ønske det gikk an å dressere katter!

Det er et stort halvgammelt hus, så selvfølgelig kan vi gå og tette igjen. Men det er en enorm jobb! Og når de kun trenger 5 mm for å komme seg inn vet jeg nesten ikke om det er gjennomførbart.

Nå skal jeg ihvertfall lade fellene med peanøttsmør😊

HI

Skrevet

Vi hadde MYE mus ifjord, kjøpte sånne kontakter å hverken sett eller hørt ei mus siden

Skrevet

Vi hadde MYE mus ifjord, kjøpte sånne kontakter å hverken sett eller hørt ei mus siden

Ifjord? Hvem fjord? Mente du Sognefjorden?

Anonymous poster hash: 74007...9ec

Skrevet

Hmm. Hvem fjord? Hvilken fjord, kjære deg...

Men ellers er jeg enig i at det er greit å kunne forskjellen på fjor og fjord.

Mus: De råtner ikke ved bruk av gift. De tørker inn og lukter ingen verdens ting.

Anonymous poster hash: 677b9...524

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, men; sånne stikkontakt saker skremmer vel vekk musa med høyfrekvent lyd. Vil ikke disse da være plagsomme for hunder?

HI

Skrevet

Det vil de sikkert, dessuten fungerer de ikke så godt. Her fant jeg utval det som fungerte best var trørre havregryn.

Hadde en 10-12 mus ett år. Men jeg satt på finn.no og letet etter katt og vi fikk en god ung hannkatt som virkelig jobbet : )

Anonymous poster hash: 23055...356

Skrevet

Det vil de sikkert, dessuten fungerer de ikke så godt. Her fant jeg utval det som fungerte best var trørre havregryn.

Hadde en 10-12 mus ett år. Men jeg satt på finn.no og letet etter katt og vi fikk en god ung hannkatt som virkelig jobbet : )

Anonymous poster hash: 23055...356

Hva gjorde du med havregrynene?

Hi

Skrevet

Hvis du skal kritisere andres rettskriving bør du skrive riktig selv.

Ingenting som heter hvem fjord. ...men HVILKEN!!

Skrevet

Hunden til mamma reagerte ikke på de stikkkontak greiene.

Anonymous poster hash: 21bca...dd4

Skrevet

Spekeskinke i fellene, av en eller annen like fristende for musene som gravide damer. Montere musebånd under kledningen?

Anonymous poster hash: 73ee5...bc3

Skrevet

Spekeskinke eller røkelaks fungere knallbra som åte. Søk på youtube etter musefeller eller mousetrap. Trikset med bøtte er knallbra, så slipper du å gå opp på loftet hver time for å tømme fellene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...