Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #1 Skrevet 7. november 2015 Jeg får ikke sove, og ligger å hører på en mus som krafser på loftet😳 jeg er drittlei muselort, ekkelt! Vi har dessverre ikke musetett hus, så i disse dager setter vi opp mye vanlige feller på problemområdene inne. Men er det noen som kan hjelpe med tips om hva vi kan gjøre på loftet? Orker ikke gå å sjekke feller der flere ganger om dagen. Løsningen må være 100% barne-og dyresikker og helst ikke gjøre at kattene drar inn giftbefengte muselik. Hjelp!!! Anonymous poster hash: 91d8d...87b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #2 Skrevet 7. november 2015 Snakk med et firma som kan dette. Få satt opp musesperre under kleingen rundt hele huset. Tett rundt alle rør som kommer inn i huset og ta jobben med fellene. Bruk for all del ikke gift, da kryper dyra i veggene og dør det og begynner å rotne. Du vil nok ikke merke det etter et par små mus, men er der mange, så blir det mange muselik... Anonymous poster hash: a64de...fe4
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #3 Skrevet 7. november 2015 Lån en katt Jeg har lånt ut min katt til å fange mus i hus. Hun tar rubbel og bit Anonymous poster hash: a1662...61d
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #4 Skrevet 7. november 2015 Peanøttsmør i fellene gjør susen her. Anonymous poster hash: 43ce5...dbd
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #5 Skrevet 7. november 2015 Snakk med et firma som kan dette. Få satt opp musesperre under kleingen rundt hele huset. Tett rundt alle rør som kommer inn i huset og ta jobben med fellene. Bruk for all del ikke gift, da kryper dyra i veggene og dør det og begynner å rotne. Du vil nok ikke merke det etter et par små mus, men er der mange, så blir det mange muselik...Anonymous poster hash: a64de...fe4 Joda, den lukta merker man etter én mus Anonymous poster hash: 5dbd1...86b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #6 Skrevet 7. november 2015 Dere må gå over kledningen og slå inn musekiler. Bruk lykt og speil og let etter stedet musa kan løpe opp. Anonymous poster hash: 232f0...a7d
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #7 Skrevet 7. november 2015 Dere må gå over kledningen og slå inn musekiler. Bruk lykt og speil og let etter stedet musa kan løpe opp. Anonymous poster hash: 232f0...a7d Det kan være lettere sagt enn gjort, de trenger ikke store åpningen for å komme inn. Hvor mye er det igjen, 0,5cm? Anonymous poster hash: 5dbd1...86b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #8 Skrevet 7. november 2015 Takk for tips! Vi har et par ubrukelige katter her som bare stirrer på musa inne, men jager de ute. Jeg skulle ønske det gikk an å dressere katter! Det er et stort halvgammelt hus, så selvfølgelig kan vi gå og tette igjen. Men det er en enorm jobb! Og når de kun trenger 5 mm for å komme seg inn vet jeg nesten ikke om det er gjennomførbart. Nå skal jeg ihvertfall lade fellene med peanøttsmør😊 HI Anonymous poster hash: 91d8d...87b
liniss - mamma til tre små Skrevet 7. november 2015 #9 Skrevet 7. november 2015 Vi hadde MYE mus ifjord, kjøpte sånne kontakter å hverken sett eller hørt ei mus siden
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #10 Skrevet 7. november 2015 Vi hadde MYE mus ifjord, kjøpte sånne kontakter å hverken sett eller hørt ei mus siden Ifjord? Hvem fjord? Mente du Sognefjorden? Anonymous poster hash: 74007...9ec
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #11 Skrevet 7. november 2015 Vi hadde MYE mus ifjord, kjøpte sånne kontakter å hverken sett eller hørt ei mus sidenIfjord? Hvem fjord? Mente du Sognefjorden? Anonymous poster hash: 74007...9ec Hmm. Hvem fjord? Hvilken fjord, kjære deg... Men ellers er jeg enig i at det er greit å kunne forskjellen på fjor og fjord. Mus: De råtner ikke ved bruk av gift. De tørker inn og lukter ingen verdens ting. Anonymous poster hash: 677b9...524
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #12 Skrevet 7. november 2015 Kanskje dumt spørsmål, men; sånne stikkontakt saker skremmer vel vekk musa med høyfrekvent lyd. Vil ikke disse da være plagsomme for hunder? HI Anonymous poster hash: 91d8d...87b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #13 Skrevet 7. november 2015 Det vil de sikkert, dessuten fungerer de ikke så godt. Her fant jeg utval det som fungerte best var trørre havregryn. Hadde en 10-12 mus ett år. Men jeg satt på finn.no og letet etter katt og vi fikk en god ung hannkatt som virkelig jobbet : ) Anonymous poster hash: 23055...356
Anonym bruker Skrevet 7. november 2015 #14 Skrevet 7. november 2015 Det vil de sikkert, dessuten fungerer de ikke så godt. Her fant jeg utval det som fungerte best var trørre havregryn. Hadde en 10-12 mus ett år. Men jeg satt på finn.no og letet etter katt og vi fikk en god ung hannkatt som virkelig jobbet : ) Anonymous poster hash: 23055...356 Hva gjorde du med havregrynene?Hi Anonymous poster hash: 91d8d...87b
TinaK 1990 Skrevet 7. november 2015 #15 Skrevet 7. november 2015 Vi hadde MYE mus ifjord, kjøpte sånne kontakter å hverken sett eller hørt ei mus sidenIfjord? Hvem fjord? Mente du Sognefjorden? Anonymous poster hash: 74007...9ec Hvis du skal kritisere andres rettskriving bør du skrive riktig selv. Ingenting som heter hvem fjord. ...men HVILKEN!!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #16 Skrevet 8. november 2015 Hunden til mamma reagerte ikke på de stikkkontak greiene. Anonymous poster hash: 21bca...dd4
Anonym bruker Skrevet 8. november 2015 #17 Skrevet 8. november 2015 Spekeskinke i fellene, av en eller annen like fristende for musene som gravide damer. Montere musebånd under kledningen? Anonymous poster hash: 73ee5...bc3
Ziva Skrevet 8. november 2015 #18 Skrevet 8. november 2015 Spekeskinke eller røkelaks fungere knallbra som åte. Søk på youtube etter musefeller eller mousetrap. Trikset med bøtte er knallbra, så slipper du å gå opp på loftet hver time for å tømme fellene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå