Gå til innhold

Sjokka- noen har brukt personnummeret mitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev fra Lindorf (noe jeg aldri har fått før). Der var det et inkassovarsel på nesten 5000kr for varer! Ringte med en gang og forklarte at jeg aldri hadde bestilt noen varer derfra og heller ikke hadde fått noen purring. Han sa navnet på en ukjent dame med adr 80 mil herfra. Hun har brukt mitt fødsles og personnummer. Finn forklart at jeg hadde blitt utsatt for et identitetstyveri og måtte anmelde saken. De skulle ikke sende noen flere krav til meg.

Er helt satt ut og forventer et rush av regninger i posten og føler noen at stjålet fra meg uten at jeg skjønner hvordan.

Noen som har vært utsatt for det samme?

Anonymous poster hash: 0e828...d48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, bare hørt det om det. En eks som gjorde det, men da var det ganske vanskelig å bevise da de bodde sammen da varene ble bestilt. Her kan du bare anmelde og satse på at det går fint. Lykke til, og gode nerver.

Anonymous poster hash: 51ab1...867
Skrevet

Det har skjedd meg. Du må anmelde fortere enn svint, og så kontakte banken din og forsikringsselskapet ditt og få hjelp videre. Lykke til!

Anonymous poster hash: f28cf...1a1

Skrevet

Ja har skjønt at jeg må gjøre visse ting. Fikk tips om å sette en frivillig kredittsperre samt endre passord og ringe til inkassoselskap og høre om det er flere saker på meg.

Har heldigvis forsikring som dekker slikt men likevel føles dette skikkelig ekkelt! Det er sånt som en leser skjer andre.

HI

Anonymous poster hash: 0e828...d48

Skrevet

Dette stemmer jo ikke. Hadde noen brukt ditt personnummer ville det ikke vært registrert i et annet navn.. Nice try!

Anonymous poster hash: 2d74d...fc8

Skrevet

Det skjedde med en venninne. Gjør noe med det fort som fy, få lås på postkassen, legg inn kredittsperre osv. Hun hadde et helvette pga dette.

Skrevet

Dette stemmer jo ikke. Hadde noen brukt ditt personnummer ville det ikke vært registrert i et annet navn.. Nice try!Anonymous poster hash: 2d74d...fc8

De kan jo hende svindleren har bestilt varer hjem til seg da..

Anonymous poster hash: 91ced...cea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...