Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #1 Skrevet 6. november 2015 Jeg er separert, kommer til å bli skilt. Vi har ett felles barn. Barnet og jeg har samme etternavn, jeg har ikke endret etternavnet mitt etter jeg ble separert. Jeg har to etternavn, mitt etternavn (familienavn), og eksmannens etternavn til slutt F.eks. "Kari Nordmann Andersen". Ville dere ha fjernet det siste etternavnet, og bare beholdt familienavnet? Altså, da bli hetende "Kari Nordmann"? Jeg har så langt beholdt begge navnene, siden barnet har begge etternavnene. Men mitt familienavn er finere og mer spesielt (siste etternavnet er i samme sjanger som Andersen), og jeg har selvfølgelig forhold til "mitt" navn, ikke eksmannens. Eksmannen og jeg har et OK forhold. Synspunkter? Anonymous poster hash: 77a3b...ec4
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #2 Skrevet 6. november 2015 Du fjerner exmannens etternavn. Anonymous poster hash: 4dd9b...d48
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #3 Skrevet 6. november 2015 Ville sløyfet eksens navn. Men gjør det du føler for og ikke tenk så mye på hva andre ville gjort eller mener Anonymous poster hash: 4f271...378
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 6. november 2015 #4 Skrevet 6. november 2015 Jeg kuttet exen sitt etternavn, men vet om flere som har beholdt begge. Dette må du føle på :-)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #5 Skrevet 6. november 2015 Jeg ville fjernet eksens navn. Anonymous poster hash: d150f...7a8
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #6 Skrevet 6. november 2015 Hadde aldri beholdt navnet til eksmannen selv om barnet har det. Anonymous poster hash: 26900...f2b
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #7 Skrevet 6. november 2015 Det kommer jo an på hva du vil! Om du vil fjerne det, så gjør du det, om du vil beholde, så gjør du det. Om jeg hadde skilt meg fra mannen, så ville jeg bare beholdt navnet mitt (kun hans etternavn). Både fordi jeg vil ha samme navn som barnet, men også fordi jeg vil ikke ta mitt gamle etternavn igjen. Anonymous poster hash: f5d97...4f8
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #8 Skrevet 6. november 2015 Jeg ville uten tvil fjernet hans etternavn. For meg hadde det vært unaturlig å beholde navnet hans etter en skilsmisse - uavhengig av hvilket navn barnet har. Anonymous poster hash: 6b78f...cb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå