Gå til innhold

Ettåring som nekter og pusse tennene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man? Hun dytter vekk tannbørsten, skriker og vrir seg. Umulig og pusse tennene hennes. Hva i alle dager skal man gjøre? Er ikke sånn hver dag, noen ganger går det an og gjøre en lek ut at det så går det, men andre ganger er det totalt uaktuelt.

Anonymous poster hash: 2d2e3...1fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her...

Så prøvde hun en sånn elektrisk tannbørste for barn (storesøster på 8 sin dog). Hun er to. Og den tannbørsten vil hun nesten ikke ta ut av munn !!! Lett for meg samtidig å sveipe over med vanlig tannbørste samtidig. Hadde seriøst prøvd alt. Fant ut dette for en uke siden

Anonymous poster hash: 74c7b...cf5

Skrevet

Samme med min. Hun blir sur når hun er trøtt.

Morgenpuss går sånn passe bra, på kvelden er det er helvete.

Jeg kjøpte en ny leke til henne, vi kaller den "pusse-leka" hun får bare holde den når vi pusser. Enn så lenge fungerer den sånn passe, til hun får utforsket den ferdig.

Sitter eller ligger din når du pusser?

Min er litt greiere når hun sitter.

Anonymous poster hash: c5a4e...81b

Skrevet

Samme her...

Så prøvde hun en sånn elektrisk tannbørste for barn (storesøster på 8 sin dog). Hun er to. Og den tannbørsten vil hun nesten ikke ta ut av munn !!! Lett for meg samtidig å sveipe over med vanlig tannbørste samtidig. Hadde seriøst prøvd alt. Fant ut dette for en uke siden

Hmm.. Kanskje prøve det da:)

Skrevet

Samme med min. Hun blir sur når hun er trøtt.

Morgenpuss går sånn passe bra, på kvelden er det er helvete.

Jeg kjøpte en ny leke til henne, vi kaller den "pusse-leka" hun får bare holde den når vi pusser. Enn så lenge fungerer den sånn passe, til hun får utforsket den ferdig.

Sitter eller ligger din når du pusser?

Min er litt greiere når hun sitter.

Har prøvd alt, ligge, sitte, når jeg bærer henne. Det hjelper ikke. Leker hjelper heller ikke.

Skrevet

Tja,-jeg holder de fast og pusser. Ferdig med det. Etter en stund går det så fint atte:) Har 6 barn;)

Skrevet

Samme her...

Hmm.. Kanskje prøve det da:)

På coop har de noe disneygreie som lager lyd også til 199:) er kjekt å ha som avledning inni munnen for da får du sneket inn tannbørsten! Dersom det funker:)

Skrevet

NEKTER Å!!!!!!!!!! Faen heller, lær deg norsk!!

Anonymous poster hash: 6dae6...f6c

Skrevet

Vanskelig med og/å regelen, hi?

Anonymous poster hash: d12ba...f91

Skrevet

Ro deg ned nå Francois. 😂😂😂😂

Skrevet

Tja,-jeg holder de fast og pusser. Ferdig med det. Etter en stund går det så fint atte:) Har 6 barn;)

Har prøvd. Ganske brutalt. Lukker munnen også.

Skrevet

Pms?

Skrevet

Da holder man fast barnet og pusser tennene. Tar ikke lange tiden før barnet skjønner at det ikke har noe valg. Å pusse tenner er en ting det ikke fires en milimeter på her i huset.

Anonymous poster hash: 58d6b...7a5

Skrevet

Du og! Bare stor forbokstav og på egennavn

Anonymous poster hash: e73ef...b83

Skrevet

Da holder man fast barnet og pusser tennene. Tar ikke lange tiden før barnet skjønner at det ikke har noe valg. Å pusse tenner er en ting det ikke fires en milimeter på her i huset.

Helt enig. Her har det også vært en periode med tvangspussing. Fixerte hender og føtter med barnet på fanget. Barnet skrek og da åpner det munnen og vi får pusset. Høres brutalt ut, men verre med hull i tennene. Det må pusses åkke som.

Anonymous poster hash: 77f73...d85

Skrevet

Jeg pussa tennene litt tidligere en periode. Tok det i stua etter kveldsmaten, men hadde fremdeles litt igjen av barnetv.

Var igjennom tvang osv. Men fant ut at barnetv var enklere for oss begge.

Anonymous poster hash: b0c01...85e

Skrevet

Det samme har vi gjort. Med første tok det et halvt år med gråt to ganger om dagen, med andre nesten 1,5. Men det får ikke hjelpe, alternativet er jo hull. Ikke gøy.

Skrevet

Tvangspussing her også. Det går over. Nå trenger jeg bare å minne på to-åringen at tannpuss ikke er valgfritt, så åpnes munnen. Skryter masse når han er flink, avslutter alltid med klem og suss. Noen ting bestemmer ikke barnet, tannpuss er en av de tingene. Ikke populært men like greit at de lærer det med en gang.

Anonymous poster hash: fecc1...098
Skrevet

Hold barnet fast og puss. Ingen 1-åringer liker å pusse.

Skrevet

Da puster jeg litt lettet ut etter å ha lest denne tråden. Har følt meg som et monster fordi jeg må tvangspusse 1-åringen min. Min første elsket å pusse tennene da han var så liten, så ble et lite sjokk når nr 2 overhodet ikke ville pusse.

Skrevet

Her har vi hatt samme problem i perioder på begge barna. Vi gjør ikke ting med tvang på våre barn så da har de fått sluppet å pusse. Nå er dem 8 og 6 år og pusser stortsett morgen og kveld. Eldste på 8 år har hatt 3 hull, de er blitt boret og reparert uten problemer. Yngste har ikke hatt noen.

Jeg har i alle år sliti med tannpuss selv og pusser nå kanskje en gang i mnd. Nei tennene er ikke fine men det går helt bra. Har lite vondt da det ble satt inn mange ny for ca 10 år siden. Tannpuss er ikke så viktig at man utøver tvang!

Anonymous poster hash: 717e6...da8

Gjest vinterbrud
Skrevet

Her har vi hatt samme problem i perioder på begge barna. Vi gjør ikke ting med tvang på våre barn så da har de fått sluppet å pusse. Nå er dem 8 og 6 år og pusser stortsett morgen og kveld. Eldste på 8 år har hatt 3 hull, de er blitt boret og reparert uten problemer. Yngste har ikke hatt noen.

Jeg har i alle år sliti med tannpuss selv og pusser nå kanskje en gang i mnd. Nei tennene er ikke fine men det går helt bra. Har lite vondt da det ble satt inn mange ny for ca 10 år siden. Tannpuss er ikke så viktig at man utøver tvang!

Anonymous poster hash: 717e6...da8

Tuller du eller er du seriøs nå ? Jeg er lettere sjokkert her.Mye tvang og uendelige teknikker opp igjennom angående tannpuss her i huset,men en ting skal barn gjøre,og det er å pusse tennene. Vet du,tannpuss er faktisk utrolig viktig og det skal gjøres morgen og kveld.

Skrevet

Troll. Ingen er så dumme i dagens Norge at de kun pusser tennene én gang i måneden.

Anonymous poster hash: 87405...aeb

Skrevet

Troll. Ingen er så dumme i dagens Norge at de kun pusser tennene én gang i måneden.

Anonymous poster hash: 87405...aeb

Det er synd i si, men det er faktisk vanligere enn du tror... Vet om flere som gjør slik som skrives over her og de ender opp med råtne tenner og tannkjøttbetennelse... Vet om to som har måtte bytte ut tennene sine i 30-årene og tidligere pga dårlig tannstell. Der er det blanding av dårlig hygiene, oppfølging hjemmefra og tannlegeskrekk... Helt søndelig...

Anonymous poster hash: b27e0...e61

Skrevet

Tannpuss er ikke noe barna her i huset bestemmer. Vil de ikke så er det tvangspussing. De lærer etterhvert.

Anonymous poster hash: cee69...b5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...