Gå til innhold

Dagpenger og krav til antall søkte stillinger per dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det pleier å gjelde kun mandag til fredag, eller gjelder det også helgedager?

(ja, har sjekket nav.no😉)

Anonymous poster hash: eb4b7...472

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet om det pleier å gjelde kun mandag til fredag, eller gjelder det også helgedager?

(ja, har sjekket nav.no)

Det vet jeg ikke, men hvor mange stillinger er kravet at du må søke på hver dag?

Anonymous poster hash: bd80c...08c

Skrevet

Minst 2 stillinger per dag.

Det er ganske mye, i hvert fall med tanke på at de fleste stillinger krever utdannelse

Skrevet

Jeg har gått på dagpenger i 8 mnd....dette er ikke gjennomførbart fordi det faktisk ikke er så mange stillinger å søke på. Ikke sjekker nav det heller overhodet

Anonymous poster hash: ca308...71c

Skrevet

Jeg har gått på dagpenger i 8 mnd....dette er ikke gjennomførbart fordi det faktisk ikke er så mange stillinger å søke på. Ikke sjekker nav det heller overhodet

Så i teorien så skal du egentlig ha søkt på 80 stillinger til nå...........det er mye. Et kjapt søk på ledige jobber der jeg bor, viser at det er ikke mange jobber jeg kvalifiserer meg til. Av flere hundre, så er det kanskje 8-10 akkurat nå

Skrevet

Jeg deler jobbsøkerlogg med nav, men hvor nøye den sjekkes er jo selvsagt en annen ting. Jeg har ikke vært ledig så lenge, så hittil har det gått fint å finne stillinger som jeg er kvalifisert til.

Skrevet

Så i teorien så skal du egentlig ha søkt på 80 stillinger til nå...........det er mye. Et kjapt søk på ledige jobber der jeg bor, viser at det er ikke mange jobber jeg kvalifiserer meg til. Av flere hundre, så er det kanskje 8-10 akkurat nå

Det blir ikke 80. 2 x 20 hverdager x 8 mnd = 320

Anonymous poster hash: 39b42...3cf

Skrevet

Er bare 20-30% av stillinger som utlyses, svært mye går via nettverk osv. Når du har dagpenger er jobben din å søke jobber, i utgangspunktet over hele landet. Hos oss forventer vi at man søker minimum 10 stillinger i mnd. Jeg synes absolutt ikke det er urimelig.

Anonymous poster hash: 973b7...8a4

Skrevet

Det blir ikke 80. 2 x 20 hverdager x 8 mnd = 320

Anonymous poster hash: 39b42...3cf

Hjelpes, selvfølgelig. Jeg tenkte 10 i måneden, ikke uka. Og jeg synes 80 var mange, 320 er jo vilt mange :sjokkert: :sjokkert:

Skrevet

Er bare 20-30% av stillinger som utlyses, svært mye går via nettverk osv. Når du har dagpenger er jobben din å søke jobber, i utgangspunktet over hele landet. Hos oss forventer vi at man søker minimum 10 stillinger i mnd. Jeg synes absolutt ikke det er urimelig.

Er det da greit å søke på stillinger som man overhodet ikke er kvalifisert for, bare for å få fylt opp kvoten?

Skrevet

Er bare 20-30% av stillinger som utlyses, svært mye går via nettverk osv. Når du har dagpenger er jobben din å søke jobber, i utgangspunktet over hele landet. Hos oss forventer vi at man søker minimum 10 stillinger i mnd. Jeg synes absolutt ikke det er urimelig.Anonymous poster hash: 973b7...8a4

Er det da greit å søke på stillinger som man overhodet ikke er kvalifisert for, bare for å få fylt opp kvoten? Anonymous poster hash: bd80c...08c

Men om du utvider søket ditt, samt søker stillinger/kontakter arbeidsgivere som ikke har utlyst stillinger, så vil du finne 10 stillinger i mnd, selv som ufaglært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...