Gå til innhold

Hvem kan være far til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har havnet i en vanskelig situasjon. Fikk mensen den 2 oktober og hadde sex med samme mann i hele perioden etter dette, men den 13 oktober hadde jeg sex med en annen mann, fant nettopp ut at jeg er blitt gravid, er det mulig at han jeg hadde sex med den 13 oktober kan være far til barnet? Eller er det mest sannsynlig at det er han andre som jeg hadde sex med både før å etter? Håper ingen dømmer meg nå.

Anonymous poster hash: c0cbe...4b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har havnet i en vanskelig situasjon. Fikk mensen den 2 oktober og hadde sex med samme mann i hele perioden etter dette, men den 13 oktober hadde jeg sex med en annen mann, fant nettopp ut at jeg er blitt gravid, er det mulig at han jeg hadde sex med den 13 oktober kan være far til barnet? Eller er det mest sannsynlig at det er han andre som jeg hadde sex med både før å etter? Håper ingen dømmer meg nå.Anonymous poster hash: c0cbe...4b7

Det er såklart nabo Jensen

Anonymous poster hash: d4002...b57

Skrevet

Enkelt og greit helt umulig å si. Du må nok vente til barnet er født og ta en dna-test. Er ikke annet å gjøre, dessverre.

Eneste andre alternativet tror jeg er å reise utenlands for å vurdert farskap mens du er gravid. Det er ikke lov i Norge, og det innebærer en liten risiko for abort. Mener det gjøres i Sverige.

Anonymous poster hash: 1abfe...c0c
Skrevet

Vet du når eggløsning var? Uansett er det umulig å vite uten DNA-test. Med mindre 13.oktober-mannen er steril, er det like stor sjanse for at han er far til barnet som han du har hatt sex med de andre dagene før og etter.

Anonymous poster hash: 94446...401
Skrevet

Mest sannsynlig han som du har hatt deg med ofte, siden du har fått mest sperm av han (unnskyld språket), men det skal jo kun en gang til for å lage barn, og du hadde deg jo med nr 2 en gang mens du var fruktbar, så det kan være begge to, dessverre. Ingen god situasjon. Stakkar deg. Klem

Anonymous poster hash: 3e4c2...1e8
Skrevet

Om du har en syklus på 28 dager så finner befruktnigen sted ca 16 okt, altså kan det godt være mann nr 2 som er far. Så det må nok en dna test til får å få svar.

Skrevet

E're mulig, sier jeg bare!

Anonymous poster hash: bdfb5...67c

Skrevet

Bruker ikke folk på dette forumet prevansjon?

Alle er jo gravid ved uhell.

Anonymous poster hash: bc51f...0e4

Skrevet

kan du si litt om syklusen din, om du har som nevnt over første dag i siste menstrasjon 2okt vil el være rundt 16 også som nevnt over. sædceller kan leve opp til 72t så sjangsen er der. jeg er nok litt mer optimiste enn de over og mener sjangsen for at partner nr 2(13okt) ikke er far til barnet. 

men man kan jo selvsagt ikke vite dette før evt en DNA test.

men du nevner sex-partnere, har du tenkt igjennom om du ønsker å beholde? pratet med partner om dette? kanskje det kan lette litt på tankene om ikke annet.

Skrevet

Hei!

Jeg dømmer deg IKKE, fordi jeg har vært i nøyaktig samme situasjon som deg, og det er helt forferdelig. Dessverre er det ingenting som er sikkert ang. farskapet når datoene er som de er, derfor råder jeg deg til å ta en farskapstest så FORT SOM MULIG. Ellers ødelegger du svangerskapet med usikkerheten (spesielt dersom du er i et forhold med den ene mannen). 

Du må ta blodprøven i utlandet (eller om du kjenner noen som er villig til å gjøre det privat, men helsevesenet kan ikke gjøre det, da farskapstesting før fødsel er ulovlig i Norge. En helt hinsides lov, og Norge er nesten eneste landet i verden som forbyr dette!) Men vi tok blodprøvene i Sverige, og de ble sendt til USA for gentesting. Og så fikk vi svar i løpet av noen uker. Jeg ødela nesten hele svangerskapet mitt med denne usikkerheten, ikke gjør dette mot deg selv, testen er vel verdt pengene. 

Bare spør meg om du lurer på noe mer.

Mvh, Sunny B

Anonymous poster hash: b812a...b1f
Skrevet

Og jeg vil bare tilføye; IKKE bry deg om de som dømmer deg. Dette er veldig tabu i dagens samfunn, men blir en mann fordømt like hardt om han får barn med ei kvinne uten at det er planlagt/utenfor forhold? Neppe. Tipper alle som dømmer deg har hatt tilfeldig sex og kunne i teorien blitt gravid. DE var bare heldige og slapp å unna. Hadde de opplevd dette hadde de hatt MYE større forståelse. Jeg har ihvertfall blitt et mye mer empatisk og mindre dømmende menneske etter min opplevelse. 

Sunny B

Skrevet

Du kan ikke vite hvem som er faren. Det spørs litt hvor viktig det er å vite? Har du vært utro? Mye å ta hensyn til her, ang. hvor viktig det er å vite.

Feilinformasjon i denne tråden; det er INGEN fare for abort når man gentester moren og antatt fars blod før fødsel. Fostervannsprøve er unødvendig og avleggs.

Skrevet

Du kan ikke vite hvem som er faren. Det spørs litt hvor viktig det er å vite? Har du vært utro? Mye å ta hensyn til her, ang. hvor viktig det er å vite.

Feilinformasjon i denne tråden; det er INGEN fare for abort når man gentester moren og antatt fars blod før fødsel. Fostervannsprøve er unødvendig og avleggs.

Det  er vel viktig uansett, barnet har jo krav på riktig far. Man kan jo ikke la en mann tro at han er pappa, og så er han ikke det alikevel

Anonymous poster hash: 5dc29...2fd

Skrevet

Jeg mener hvor viktig er det å vite på forhånd? Noen klarer å vente til fødsel er overstått, andre vil vite før fødsel!

Skrevet

Bruker ikke folk på dette forumet prevansjon?

Alle er jo gravid ved uhell.

Anonymous poster hash: bc51f...0e4

Nei, vi bruker prevEnsjon.  :D Og enkelte av oss blir gravide på all hormonell prevensjon. Min lege har sagt rett ut at hvis jeg vil forhindre graviditet så må jeg sterilisere meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...