Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #1 Skrevet 6. november 2015 Var hos gynekolog for en stund siden og tok en celleprøve. Fikk innkalling i dag til time for å ta biopsi siden det var en del forandring. Noen som har hatt det samme? Hvordan gikk det? Anonymous poster hash: 8941e...32e
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #2 Skrevet 6. november 2015 Har hatt det. De tok biopsi og fant grove cf. Var inne til konisering etterpå. Anonymous poster hash: f0bd0...8bb
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #3 Skrevet 6. november 2015 Har hatt det. De tok biopsi og fant grove cf. Var inne til konisering etterpå. Anonymous poster hash: f0bd0...8bb Hæ? Kan du forklare med noen ord jeg kan forstå? 😝 Anonymous poster hash: 8941e...32e
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #4 Skrevet 6. november 2015 Har hatt det. De tok biopsi og fant grove cf. Var inne til konisering etterpå. Anonymous poster hash: f0bd0...8bb Hæ? Kan du forklare med noen ord jeg kan forstå? 😝 Anonymous poster hash: 8941e...32e Konisering betyr å fjerne den delen av livmorhalstappen som har celleforandringer. Biopsi er en vevsprøve som blir tatt før konisering. Den er tatt hos gynekolog og er en litt større bit enn vanlig celleprøve. Konisering gjøres på sykehuset. Anonymous poster hash: e77ad...12c
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #5 Skrevet 6. november 2015 Har hatt det. De tok biopsi og fant grove cf. Var inne til konisering etterpå. Anonymous poster hash: f0bd0...8bb Hæ? Kan du forklare med noen ord jeg kan forstå? 😝 Anonymous poster hash: 8941e...32e Konisering betyr å fjerne den delen av livmorhalstappen som har celleforandringer. Biopsi er en vevsprøve som blir tatt før konisering. Den er tatt hos gynekolog og er en litt større bit enn vanlig celleprøve. Konisering gjøres på sykehuset. Anonymous poster hash: e77ad...12c Kan man bli gravid etterpå? Anonymous poster hash: 8941e...32e
nasse nøffen Skrevet 6. november 2015 #7 Skrevet 6. november 2015 Har hatt det. De tok biopsi og fant grove cf. Var inne til konisering etterpå. Anonymous poster hash: f0bd0...8bb Hæ? Kan du forklare med noen ord jeg kan forstå? Anonymous poster hash: 8941e...32e Konisering betyr å fjerne den delen av livmorhalstappen som har celleforandringer. Biopsi er en vevsprøve som blir tatt før konisering. Den er tatt hos gynekolog og er en litt større bit enn vanlig celleprøve. Konisering gjøres på sykehuset. Anonymous poster hash: e77ad...12c Kan man bli gravid etterpå? Anonymous poster hash: 8941e...32e kan man velge og fjerne hele livmoren da? Som for min del da som ikke skal ha fler barn uansett... Dersom jeg fikk celleforandringer, hadde jeg hatt mulighet til det eller var ikke det tema for deg?
Gemini77 Skrevet 6. november 2015 #8 Skrevet 6. november 2015 Har hatt det. De tok biopsi og fant grove cf. Var inne til konisering etterpå. Anonymous poster hash: f0bd0...8bb Hæ? Kan du forklare med noen ord jeg kan forstå? Anonymous poster hash: 8941e...32e Konisering betyr å fjerne den delen av livmorhalstappen som har celleforandringer. Biopsi er en vevsprøve som blir tatt før konisering. Den er tatt hos gynekolog og er en litt større bit enn vanlig celleprøve. Konisering gjøres på sykehuset. Anonymous poster hash: e77ad...12c Kan man bli gravid etterpå? Anonymous poster hash: 8941e...32e kan man velge og fjerne hele livmoren da? Som for min del da som ikke skal ha fler barn uansett... Dersom jeg fikk celleforandringer, hadde jeg hatt mulighet til det eller var ikke det tema for deg? Det er ingen grunn til å fjerne livmoren da celleforandringene sitter i transformasjonssonen mellom skjeden og livmoren. De er nærmere skjeden enn livmoren så ingen fordeler med å fjerne livmor. Livmorhalsen er rundt 4-5 cm lang og avhengig av hvor mye som må tas, så kan den bli ganske kort. Dette kan påvirke graviditet på den måten at når barnet blir tyngre og presser mot livmorhalsen så kan denne åpne seg raskere og gi for tidlig fødsel. I tilfeller hvor livmorhalsen er så kort at dette kan bli et problem så kan de "stifte" igjen livmorhalsen under graviditeten. Dette er normal ikke et problem og de fleste koniseringer forårsaker kun et lite område som blir borte.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #9 Skrevet 6. november 2015 Fikk først grov celledeling, gjennomgikk konisering. Celledeling kom tilbake og Jeg måtte gjennomføre ny konisering. Født to barn etter dette. Anonymous poster hash: 4d593...fe3
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #10 Skrevet 6. november 2015 Har hatt det. De tok biopsi og fant grove cf. Var inne til konisering etterpå. Anonymous poster hash: f0bd0...8bb Hæ? Kan du forklare med noen ord jeg kan forstå? 😝 Anonymous poster hash: 8941e...32e Konisering betyr å fjerne den delen av livmorhalstappen som har celleforandringer. Biopsi er en vevsprøve som blir tatt før konisering. Den er tatt hos gynekolog og er en litt større bit enn vanlig celleprøve. Konisering gjøres på sykehuset. Anonymous poster hash: e77ad...12c Kan man bli gravid etterpå? Anonymous poster hash: 8941e...32e Ble gravid tre uker etter koniseringen Anonymous poster hash: e77ad...12c
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #11 Skrevet 6. november 2015 Har hatt det. De tok biopsi og fant grove cf. Var inne til konisering etterpå. Anonymous poster hash: f0bd0...8bb Hæ? Kan du forklare med noen ord jeg kan forstå? Anonymous poster hash: 8941e...32e Konisering betyr å fjerne den delen av livmorhalstappen som har celleforandringer. Biopsi er en vevsprøve som blir tatt før konisering. Den er tatt hos gynekolog og er en litt større bit enn vanlig celleprøve. Konisering gjøres på sykehuset. Anonymous poster hash: e77ad...12c Kan man bli gravid etterpå? Anonymous poster hash: 8941e...32e kan man velge og fjerne hele livmoren da? Som for min del da som ikke skal ha fler barn uansett... Dersom jeg fikk celleforandringer, hadde jeg hatt mulighet til det eller var ikke det tema for deg? Jeg ble konisert for tre år siden. Da spurte hun om jeg skulle ha flere barn (jeg hadde tre), for dersom man er ferdig med barn, fjerner de en større del av livmorhalsen for å være sikker. Jeg svarte at jeg ikke skulle ha flere barn, men at jeg ville ha mulighetene åpne, så de tok bare det nødvendige. Jeg var gravid to uker etterpå... :-) Anonymous poster hash: 1ac4f...9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå