Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #1 Skrevet 6. november 2015 Svigermor er konstant barnevakt for venninners barn, naboens barn mm. Det er alltid noen barn der når vi spørr eller kommer. Er ikke dette dårlig? Burde hun ikke ta seg av sine egne? Anonymous poster hash: f4c41...065
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #2 Skrevet 6. november 2015 Slutt å syt. Bli voksen. Hun har sikkert plass til deres samtidig. Eller vil du kontrollere hvem ungene dine er i hus med? Anonymous poster hash: 204a0...9f3
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #3 Skrevet 6. november 2015 Sier hun nei til å passe egne barnebarn da? Anonymous poster hash: 5e9da...54a
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #4 Skrevet 6. november 2015 Sier hun nei til å passe egne barnebarn da? Anonymous poster hash: 5e9da...54a Ja, hun er som regel allerede booket Anonymous poster hash: f4c41...065
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #5 Skrevet 6. november 2015 Dere får lære å planlegge da! Anonymous poster hash: 56db2...88b
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #6 Skrevet 6. november 2015 Det er jo hennes valg og hennes liv, så sånn sett er det ikke "dårlig gjort". Det sagt, så er det fullt forståelig at dere blir skuffet om hun ikke er til stede for dere og familien. At det er noen der når dere kommer, det må dere nesten bare takle, spesielt om dere kommer spontant til henne og det ikke er avtalt på forhånd. Men når hun sier nei til å passe deres barn, spør dere henne der og da, eller planlegger dere slik at dere spør om hun f.eks. kan passe "Ola og Kari" onsdag om halvannen uke? Hvis dere ikke planlegger noe sammen så forstår jeg godt at hun gjør noe annet hun har lyst til. Anonymous poster hash: 4fa06...018
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #7 Skrevet 6. november 2015 At hun har sakt ja til andre først betyr ikke at hun ikke vil passe dine. Da må dere spørre titt tidligere. Det er ikke dårlig gjort å stille opp for andre. Anonymous poster hash: 5e9da...54a
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #8 Skrevet 6. november 2015 Vi har ofte unger her, naboer, venner av unger, tantebarn osv men spør alltid plass og tid om barnebarnet kommer. Nå er våree unger såpass store at de klarer seg selv, minste er ti så ikke store nok til å være alene over lengre tid. Men de og ders venner ogrdner seg selv, leker med de som evt er her osv. Hadde ikke ungene lekt så godt med hverandre, uavhengi om det err våre ellr deres venner herr så hadde jeg ikke giddi å hatt så åpen dør som vi har. Vi har ett vennepar med små barn, vi er eneste barnepasser i nærheten og eneste sted de har tort å sove over(de har prøvd med venner av ungene, men det har skjært seg. De venter en baby til så derfor har vi hatt de noen netter for å prøve og la de venne seg til å være her uten at foreldrene er her. Veldig greit når fødselen plutselig er der og ungene ser mamma har det vondt, bli satt av hos noen og ikke helt skjønne hva som skjer. Greit det er ett sted ded har vært før,føler seg trygge og vi kjenner de såpass godt at vi kan ta praten med de om hvorfor mamma har det vondt) Barnebarnet kan komme og gå som det vil her i huset, alltid plass og alltid tid. Vi må ikke planlegge for at hun skal være her, vi kan ta ting på sparket. Er det andre barn her leker alle ungene sammen,alle liker å leke med ett åringen og barnebarnet er i himmelen når alle leker med henne. Slik er det med min mor og søster også. Aldri ett problem om det plutselig kommer ett barn. Idag passer mamma ett barnebarn pga planleggingsdag, og hun henter mitt barn på toget for å kjøre hennetil tante. Minarbeidstid passet litt dårlig iforhold til togtidene idag, og togetvar fremme før tante varferdig på jobb. Så mormor er litt taxi for barnebarna idag. Sist ungene var hos mormor var naboungene der også, ingen problem. Jeg tror nok kanskje det er litt forskjellig fra familie til familie hva som er vanlig. Hos oss endrer vi ikke planer mye om noen barne kommer. Har vi planer om å ordne i hagen, ordner vi i hagen. Unger kan hjelpe til, leke eller gjøre noe rundt meg Anonymous poster hash: 3082f...201
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #9 Skrevet 6. november 2015 Siden ho sier nei til sine egne barnebarn. Hadde jeg sett ryggen til og aldri spurt om hjelp fra henne. Anonymous poster hash: 08e2e...675
Anonym bruker Skrevet 6. november 2015 #10 Skrevet 6. november 2015 Siden ho sier nei til sine egne barnebarn. Hadde jeg sett ryggen til og aldri spurt om hjelp fra henne. Anonymous poster hash: 08e2e...675 Er du 14 år? Anonymous poster hash: 52890...e26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå